Sprawdź, po jakie suplementy warto sięgnąć, by efekty twoich ćwiczeń były jeszcze lepsze! [LISTA]

Kluczem do zgrabnej sylwetki i dobrego samopoczucia jest nie tylko regularny trening i zdrowa zbilansowana dieta, ale także odpowiednia suplementacja. Na podstawie książki „FitRewolucja w 4 krokach” przygotowaliśmy dla ciebie spis najlepszych suplementów. Zobacz, po które warto sięgać, by cieszyć się zdrowiem i dobrą kondycją!

Antyoksydanty

Wspomagają walkę z wolnymi rodnikami, spowalniają procesy starzenia i chronią nas przed rozwojem chorób. Warto włączyć je do codziennej diety, by cieszyć się promienną skórą i młodzieńczym wyglądem. Regularnie stosowane doskonale oczyszczą nasz organizm i wspomogą ochronę przed stresem oksydacyjnym. Zyskamy dzięki nim energię i lepsze samopoczucie. Są wskazane także dla osób trenujących – ułatwią regenerację mięśni.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Badania naukowe udowodniły, że ilość spożywanych przez nas kwasów omega-3 może wpływać na procesy starzenia.  Ponadto przewodzą one impulsy nerwowe i poprawiają funkcje pamięciowe - odpowiednia ilość kwasów omega-3 w diecie ułatwia zapamiętywanie informacji. Wpływają też na poprawę nastroju i  zwiększają odporność organizmu.

Odżywka białkowa

Białko nie tylko pomaga skutecznie zapanować nad masą ciała, ale także jest podstawowym budulcem mięśni. Odżywka białkowa zapewnia nam też ochronę włókien mięśniowych i odbudowę tych uszkodzonych. Osoby chcące schudnąć także powinny o niej pamiętać. Skutecznie podkręca metabolizm i wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Ponadto zapewnia nam uczucie sytości, dzięki czemu nie podjadamy między posiłkami i nie mamy ochoty na niezdrowe przekąski.

Aminokwasy BCAA

Wspomagają budowanie masy mięśniowej i zapobiegają katabolizmowi mięśni – czyli rozpadowi białek mięśniowych, przez który nie możemy rozbudować mięśni. Aminokwasy BCAA można przyjmować zarówno w formie płynu, jak i tabletek – ten suplement bardzo szybko rozchodzi się po organizmie, zapobiegając katabolizmowi, jednocześnie wspomagając spalanie tkanki tłuszczowej. Warto pamiętać, że ten suplement najlepiej przyjmować tuż po przebudzeniu.

Glutamina

L-glutamina to aminokwas, który to nasz organizm sam potrafi produkować, ale też przyswaja go z pożywienia. Uzupełniany dodatkowo w ilości od 3 do 6 gram na dobę, powoduje szybszą odbudowę włókien mięśniowych po mikrourazach, które powstały na treningach w naszych mięśniach, przyspieszając w ten sposób regenerację. Suplement ten zwiększa dodatkowo odporność organizmu na tzw. barierę immunologiczną - jest to niezwykle ważne w okresach jesienno-zimowych i w okresach dużych obciążeń treningowych oraz zawodowych, gdy szybciej ulegamy przemęczeniu.

Zestaw witamin wzmacniających włosy, skórę i paznokcie

Warto na co dzień sięgać po suplementy diety na zdrową skórę, włosy i paznokcie, w których skład wchodzą ekstrakty ziołowe i witaminy takie, jak: A, E, C, D, B6, B12, ryboflawiny, kwas foliowy, miedź i cynk. Suplementy te pomagają  pokryć podstawowe zapotrzebowanie naszego organizmu na niezbędne mikroskładniki. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób, które regularnie ćwiczą lub się odchudzają.

 

Więcej informacji w serwisie: myfitness.pl