Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia

Jak przygotować spalacz tłuszczu w warunkach domowych

Jak przygotować spalacz tłuszczu w warunkach domowych
Jeśli należysz do osób, które borykają się z nadmiarem tkanki tłuszczowej a przy okazji jesteś otwarty na niekonwencjonalne metody, chciałbym zaproponować Ci dość ciekawe rozwiązanie. Oczywiście nie przeczę, że podstawą w walce o wymarzoną sylwetkę jest odpowiednio dopasowana aktywność fizyczna i właściwy sposób odżywiania. Są jednak sposoby by proces redukcji tkanki tłuszczowej zdecydowanie przyspieszyć.

Zapewne spotkałeś się z reklamami rozmaitych suplementów wspomagających odchudzanie, być może próbowałeś już niektórych z nich z rozmaitym skutkiem, myślę jednak, że nie pokusiłeś się nigdy o zaprojektowanie własnego „spalacza tłuszczu”, przy pomocy produktów dostępnych w sklepach spożywczych, a być może – obecnych w komplecie w Twojej kuchni.

Składniki:

- 1 – 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (lub z sypanej z ekspresu). Kawa, wbrew pozorom również ta rozpuszczalna jest źródłem nie tylko kofeiny, ale również polifenoli takich jak kwas chlorogenowy i jego pochodne. Kofeina nasila produkcję ciepła powodując większe zużytkowanie energii, polifenole natomiast z jednej strony zmniejszają wchłanianie glukozy z przewodu pokarmowego, z drugiej uzupełniają termogeniczny potencjał kofeiny, jak i wpływa na aktywność ważnego hormonu - insuliny – poprawiając wrażliwość tkanki mięśniowej na jej działanie. Dzięki temu więcej składników odżywczych trafia do mięsni – mniej do tkanki tłuszczowej.

- 1 płaska łyżeczka cynamonu. Bioaktywne związki zawarte w cynamonie wpływać mogą na tempo opróżniania żołądka oraz poprawiać tolerancję glukozową. Dzięki temu dłużej możesz czuć sytość po spożyciu posiłku, a także dłużej utrzymać relatywnie stały poziom glukozy we krwi. Dzięki temu łatwiej będzie Ci kontrolować ilość i jakość przyjmowanych pokarmów, łatwiej też odmówisz sobie ciasta czy czekolady.

- szczypta pieprzu kajeńskiego. Pieprz kajeński jest źródłem kapsaicyny, która oddziałuje na aktywność specyficznych enzymów (takich jak izomeraza glukozo-6-fosforanowa i lipaza lipoproteinowa) dzięki czemu sprzyja pozbywaniu się tłuszczu zapasowego oraz zmniejsza ryzyko jego odkładania. Kapsaicyna dodatkowo wykazuje potencjał termogeniczny zwiększając produkcję ciepła.

- szczypta imbiru. Imbir jest źródłem związków aktywnych zwanych gingerolami. Oprócz wielu innych właściwości związki te mogą wpływać korzystnie na profil lipidowy krwi, gospodarkę insulinową i pośrednio przyczyniać się do redukcji tkanki tłuszczowej.

Wszystkie wyżej wymienione składniki należy wsypać do niewielkiej filiżanki i zalać gorącą wodą. Odstawić na chwilę do ostygnięcia (ostre przyprawy mogą nasilać uczucie ciepła podczas picia gorącego naparu) następnie wypić, popić i zapomnieć. Tak przygotowanego „drinka” warto spożywać 1 – 2 razy dziennie, korzystnie – przed aktywnością fizyczną. Pamiętać należy, że kofeina ma działanie pobudzające i nie powinno się jej poszywać przed snem. Przeciwwskazaniem do eksperymentów tego typu jest nadciśnienie tętnicze, choroba wrzodowa żołądka lub dwunastnicy oraz problemy neurologiczne.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę