Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Niskowęglowodanowe śniadanie dla odważnych

Niskowęglowodanowe śniadanie dla odważnych

PoTreningu

Śniadanie to niezmiernie problematyczny posiłek dla wielu osób. Rano każda sekunda snu jest na wagę złota, nawet kosztem posiłku. Tymczasem pierwszy posiłek w ciągu dnia wg zapewnień dietetyków powinien być zjedzony maksymalnie godzinę po wstaniu. Spożywając pożywne śniadanie łatwiej uporasz się z kulinarnymi pokusami w późniejszych porach, a tym samym lepiej zapanujesz nad jakością i ilością spożywanego jedzenie.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie i zawodowo proponuję Ci szybkiego szejka. Potrzebujesz:

- 30g odżywki białkowej, np. vitafit protein plus

- 1 surowe żółtko jaja kurzego

- łyżka oleju lnianego wysoko-linolenowego (nieoczyszczony)

-2 łyżki wiórków kokosowych

- pół szklanki wody niegazowanej

- pół szklanki pasteryzowanego, półtłustego mleka

- trochę (ok. łyżeczki) soku cytrynowego

- blender

Wykonanie jest banalnie proste, do wysokiego naczynia wlewasz mleko i wodę, wsypujesz miarkę odżywki, wbijasz jedno żółtko (białko oddzielasz, ponieważ w formie surowej zawiera substancje antyodżywcze), wsypujesz wiórki, wlewasz łyżkę oleju lnianego, i wciskasz trochę cytryny. Mieszasz wszystko przy użyciu blendera i oto masz nisko-węglowodanowe śniadanie.

Co dostarczasz w ten sposób? Około 30g wysokojakościowego białka, 25g tłuszczu, z czego około połowa to wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3 i omega 6 w idealnej proporcji oraz śladowe ilości węglowodanów strawnych. Dodatkowo dostarczasz komplet witamin i składników mineralnych, fosfolipidy takie jak cholina, która bierz udział w produkcji ważnego neuroprzekaźnika - acetylocholiona, a także owokininę która obniża podwyższone ciśnienie tętnicze krwi, luteinę i krypto ksantynę, które wspomagają pracę narządu wzroku i chronią przed wolnymi rodnikami, jak również immunoglobulinę IgY zawartą w żółtku, która działa bakteriobójczo względem drobnoustrojów wywołujących wrzody żołądka, zakażenia przewodu pokarmowego, a także próchnicę.

Smak szejka zdominowany jest przez smak odżywki białkowej, więc sugeruję starannie dokonać wyboru produktu. Jeśli bowiem nie lubisz bananów, to białko o tym smaku z pewnością nie przypadnie Ci do gustu. Najbardziej neutralna jest oczywiście wanilia.