Niskowęglowodanowe śniadanie dla odważnych

Śniadanie to niezmiernie problematyczny posiłek dla wielu osób. Rano każda sekunda snu jest na wagę złota, nawet kosztem posiłku. Tymczasem pierwszy posiłek w ciągu dnia wg zapewnień dietetyków powinien być zjedzony maksymalnie godzinę po wstaniu. Spożywając pożywne śniadanie łatwiej uporasz się z kulinarnymi pokusami w późniejszych porach, a tym samym lepiej zapanujesz nad jakością i ilością spożywanego jedzenie.

Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie i zawodowo proponuję Ci szybkiego szejka. Potrzebujesz:

- 30g odżywki białkowej, np. vitafit protein plus

- 1 surowe żółtko jaja kurzego

- łyżka oleju lnianego wysoko-linolenowego (nieoczyszczony)

-2 łyżki wiórków kokosowych

- pół szklanki wody niegazowanej

- pół szklanki pasteryzowanego, półtłustego mleka

- trochę (ok. łyżeczki) soku cytrynowego

- blender

Wykonanie jest banalnie proste, do wysokiego naczynia wlewasz mleko i wodę, wsypujesz miarkę odżywki, wbijasz jedno żółtko (białko oddzielasz, ponieważ w formie surowej zawiera substancje antyodżywcze), wsypujesz wiórki, wlewasz łyżkę oleju lnianego, i wciskasz trochę cytryny. Mieszasz wszystko przy użyciu blendera i oto masz nisko-węglowodanowe śniadanie.

Co dostarczasz w ten sposób? Około 30g wysokojakościowego białka, 25g tłuszczu, z czego około połowa to wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3 i omega 6 w idealnej proporcji oraz śladowe ilości węglowodanów strawnych. Dodatkowo dostarczasz komplet witamin i składników mineralnych, fosfolipidy takie jak cholina, która bierz udział w produkcji ważnego neuroprzekaźnika - acetylocholiona, a także owokininę która obniża podwyższone ciśnienie tętnicze krwi, luteinę i krypto ksantynę, które wspomagają pracę narządu wzroku i chronią przed wolnymi rodnikami, jak również immunoglobulinę IgY zawartą w żółtku, która działa bakteriobójczo względem drobnoustrojów wywołujących wrzody żołądka, zakażenia przewodu pokarmowego, a także próchnicę.

Smak szejka zdominowany jest przez smak odżywki białkowej, więc sugeruję starannie dokonać wyboru produktu. Jeśli bowiem nie lubisz bananów, to białko o tym smaku z pewnością nie przypadnie Ci do gustu. Najbardziej neutralna jest oczywiście wanilia.