Trening bez diety?

Zwiększenie aktywności fizycznej to znakomity sposób na poprawę kondycji całego organizmu. Dodatkowe sesje aerobowe czy interwałowe poleca się przede wszystkim osobom odchudzającym się, pracującym nad estetyką sylwetki, w celu przyspieszenia spalania tłuszczu zmagazynowanego w okolicach bioder czy pasa. Faktycznie trening prowadzi do zwiększonego wydatkowania anergii, przez co sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej.

Sama aktywność fizyczna nie koniecznie musi prowadzić do zmniejszenia poziomu tkanki tłuszczowej, konieczna jest bowiem jeszcze odpowiednia dieta zapewniająca deficyt kaloryczny, czyli stan w którym uruchomione zostają rezerwy energetyczne organizmu. Niestety wiele osób zaniedbuje kwestię odżywiania koncentrując się jedynie na wydłużaniu czasu wysiłku, dokładając dodatkowe ćwiczenia „na brzuch”. Bez przykładania odpowiedniej wagi do ilości i jakości spożywanej żywności  zdarza się  tak, że wydatkowane na siłowni czy w plenerze kalorie zostają „nadrobione” przez dodatkową porcję jedzenia.

Paradoksalnie wiele osób niestety dokonuje swego rodzaju kompensacji przy pomocy węglowodanowych napojów sportowych, popijając je nie tylko w okolicy wysiłku, ale również w ciągu dnia -  do posiłków czy między posiłkami. Tymczasem porcja odżywki typu „carbo” dostarcza potężnej dawki cukrów, których nawet jeśli organizm nie odłoży w postaci tkanki tłuszczowej, to spali preferencyjnie w stosunku do kwasów tłuszczowych pochodzących z rezerw ustrojowych. Niestety jesteśmy tak skonstruowani, że  każdy dodatkowy wydatek kaloryczny osiągany np. w trakcie wysiłku fizycznego organizm będzie chciał uzupełnić. Zwłaszcza przekonanie zgodnie z którym, po wysiłku fizycznym możemy sobie pozwolić na dodatkową porcję słodyczy, słodkich napojów czy wysokokalorycznych potraw może okazać się po prostu zgubne.

Jeśli więc od jakiegoś czasu trenujesz intensywnie, a pomimo tego nie zauważasz pożądanych rezultatów,  proponuję - zamiast kolejnej modyfikacji treningowej czy pudełka najnowszego suplementu – ułożyć dietę biorącą pod uwagę cel jaki przed sobą stawiasz. W praktyce niestety często jest tak, że nawet najlepszy trening nie gwarantuje sukcesu, jeśli nie towarzyszy mu przemyślany sposób odżywiania.