Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta owsiana (jednodniowa) - zasady, efekty, jadłospis

Dieta owsiana (jednodniowa) - zasady, efekty, jadłospis
Czy istnieje przepis na dietę idealną, która mogłaby trwać tylko jeden dzień? Z taką propozycją przychodzi dieta owsiana stosowana jeden dzień w tygodniu, przez dany okres obiecuje redukcję nadprogramowych kilogramów. Tylko, czy aby na pewno?

Na czym polega dieta owsiana (jednodniowa)?

Dieta owsiana należy do monodiet, którą stosuje się przez jeden dzień w tygodniu, przez okres tak długi, aż otrzyma się upragnione efekty w postaci ubytku masy ciała. Wcielanie takiego pokarmu nie spowoduje ubytków w substancje odżywcze, witaminy i minerały. Same płatki owsiane zawierają bogate złoża błonnika, który oczyszcza organizm z tzw. “złego” cholesterolu. Ponadto, obniżają one poziom cukru we krwi. Poza tym nie posiadają zbyt wielu wartości odżywczych, są ubogie w witaminy i minerały. Dlatego, też stosowanie jej przez jeden dzień nie przyniesie niekorzyści dla naszego organizmu, jednakże takie menu trwające dłużej niż dzień mogłoby doprowadzić do niedożywienia organizmu spowodowane niedostarczeniem odpowiednich substancji odżywczych. 

Dieta owsiana (jednodniowa) - zasady

Zasady diety owsianej (jednodniowej)Dieta owsiana należy do monodiet, którą stosuje się przez jeden dzień w tygodniu, przez okres tak długi, aż otrzyma się upragnione efekty w postaci ubytku masy ciała. Wcielanie takiego pokarmu nie spowoduje ubytków w substancje odżywcze, witaminy i minerały. Same płatki owsiane zawierają bogate złoża błonnika, który oczyszcza organizm z tzw. “złego” cholesterolu. Ponadto, obniżają one poziom cukru we krwi. Poza tym posiadają one wiele wartości odżywczych m.in. witaminy i minerały. Dlatego, też stosowanie jej przez jeden dzień nie przyniesie niekorzyści dla naszego organizmu, jednakże takie menu trwające dłużej niż dzień mogłoby doprowadzić do niedożywienia organizmu spowodowane niedostarczeniem odpowiednich substancji odżywczych.

Dieta owsiana (jednodniowa) - przykładowe posiłki

Jadłospis stosowany jest wyłącznie w ciągu jednego dnia. Gramatura nie została celowo zawarta, ma to na celu zobrazowanie treści artykułu. 

Jadłospis - dzień 1

  • śniadanie: płatki owsiane gotowane na mleku z rodzynkami
  • II śniadanie: płatki owsiane gotowane na wodzie z łyżeczką miodu
  • obiad: płatki owsiane gotowane z kostką rosołową i kalafiorem
  • kolacja: prażone płatki owsiane z jogurtem naturalnym

Dieta owsiana (jednodniowa) - wady i zalety 

Przed zastosowaniem diety owsianej warto zasięgnąć szybkiego rozpoznania odnośnie do  zalet i wad, jakie się za nią kryją.
 

Wady

Zalety

monotonność pokarmów

BRAK - stosowanie diety przez jeden dzień w tygodniu nie przyniesie upragnionych efektów

Dieta owsiana... co o niej sądzisz? Podziel się swoją opinią w komentarzu!

Dieta owsiana (jednodniowa) - efekty jakich możemy się spodziewać

Spożywanie płatków owsianych przez jeden dzień nawet przez określony czas nie przyniesie zamierzonych skutków. W celu prawidłowego zredukowania nadmiaru tkanki tłuszczowej, bez ryzyka wystąpienia efektu jo-jo i maltretowania organizmu głodówkami, potrzebujemy systematyczności i zmiany nawyków żywieniowych na lepsze. Jeżeli nie zaczniemy od tej strony, raczej nie ma co liczyć na długotrwałe i spektakularne efekty. Wszystko jest możliwe, wystarczy odpowiednio podejść do sprawy. W przypadku braku wiedzy jak odpowiednio komponować posiłki nasi specjaliści ułożą dla was indywidualny plan dietetyczny, na podstawie waszych preferencje. Zapoznaj się z ofertą pod tym adresem: https://potreningu.pl/plan

Czy warto przejść na dietę owsiana (jednodniową)?

W internecie można odnaleźć wiele kontrowersyjnych diet, które obiecują spektakularne efekty bez większego wysiłku i odpowiedniego żywienia. Niestety nie jest to niczym innym niż chwytem marketingowym. Owszem, przez głodzenie organizmu faktycznie możemy spodziewać się ubytku masy ciała, ale jakim kosztem. Każdorazowe takie traktowanie organizmu może w konsekwencji mieć poważny oddźwięk na zdrowiu, czasem bywa, że i na życiu. Problemem jest szukanie rozwiązań na siłę, które nie istnieją. Spalenie tkanki tłuszczowej nie nastąpi w ciągu dnia ani tygodnia. Wymaga to nie tylko systematyczności i dyscypliny, ale przede wszystkim zmiany nawyków żywieniowych. Niby tak proste, a jednak dla wielu nieosiągalne. Uzyskany efekt też należy utrzymać, a po powrocie do niezdrowego jedzenia stara waga w końcu powróci.