Fruktoza oszukuje mózg

Fruktoza jeszcze do niedawna postrzegana była jako „dietetyczny zamiennik sacharozy”, dziś natomiast coraz częściej wspomina się o negatywnym wpływie tego cukru na lidzki organizm. Kolejne badania odkrywają coraz to nowe, niepożądane konsekwencje wynikające z nadmiernego...

Opinie klientów o planach587 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 507227 / online: 128

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Sięgaj po jogurt naturalny lub kefir

Omijaj natomiast warianty owocowe przetworów mlecznych. Fermentowane napoje mleczne są źródłem wapnia, witamin z grupy B oraz probiotycznych bakterii, które dbają o prawidłowy stan zdrowia jelit, poprawiają przyswajalność składników odżywczych, wspomagają odporność immunologiczną i „konkurują” ze szkodliwymi drobnoustrojami o miejsce w Twoim przewodzie pokarmowym. Pamiętaj, że półlitrowy jogurt truskawkowy zawiera przeciętnie około 15 łyżeczek cukru w postaci sacharozy i laktozy, a naturalny jest dodatku cukru pozbawiony…

Zauważasz u siebie zniżkę nastroju i skłonność do depresji? Zbadaj poziom witaminy D!

Związek pomiędzy poziomem aktywnych metabolitów witaminy D w ustroju a kondycją psychiczną i odpornością na stres wydaje się być bardzo prawdopodobny. Osoby z niedoborami tej witaminy są bardziej podatne na depresję, a zwiększenie jej poziomu pomaga w walce z tą chorobą. Przed rozpoczęciem suplementacji warto jednak wykonać odpowiednie badania, by nie doprowadzić do niepożądanego nadmiaru.

Szukasz naturalnej alternatywy dla cukru? Wypróbuj ksylitol!

Ksylitol jest naturalnym alkoholem cukrowym, występuje między innymi w korze brzozy (stąd też zwany jest cukrem brzozowym), a w przeciwieństwie do innego naturalnego słodziku – stewii – potrawy nim słodzone nie mają gorzkawego posmaku. Ksylitol ma także tę zaletę, że korzystnie wpływa na stan zdrowia zębów działając przeciwpróchniczo. Jeśli obawiasz się syntetycznych substancji słodzących, takich jak aspartam czy acesuflam potasu, nie uznajesz cukrów takich jak fruktoza czy sacharoza, ksylitol może okazać się strzałem w przysłowiową dziesiątkę.

Grzyby są bezwartościowym składnikiem diety.

Przyjęło się uważać, że grzyby nie reprezentują sobą żadnej wartości odżywczej, tymczasem nie do końca jest to prawda. Grzyby, choć są niskokaloryczne, zawierają pewne ilości witamin, składników mineralnych, związków o działaniu antybakteryjnym, przeciwwirusowym, antyoksydacyjnym oraz immunomodulującym, tak więc ich obecność w diecie jest pożądana nie tylko ze względu na walory smakowe.

Chcesz przyspieszyć metabolizm – jedz więcej!

Spowolnienie przemiany materii jest nieuchronną konsekwencją długotrwałego stosowania diet odchudzających. Chociaż istnieje wiele rzekomo skutecznych metod pozwalających podkręcić tempo przemiany materii, to jedną z najlepiej sprawdzonych jest z pewnością – zwiększenie podaży energii. Nieraz wystarczy na kilka dni przerwać kurację odchudzającą zawyżając lekko kaloryczność menu by uzyskać zadowalający efekt w postaci przyspieszenia przemiany materii.

Spożywanie dużych ilości białka gwarantuje przyrost masy mięśniowej.

Mit. Niestety wierzy w niego wiele osób. Spożywanie dużych ilości protein nie musi przyczynić się do przyrostu masy mięśniowej przy braku odpowiedniej ilości węglowodanów i tłuszczy oraz składników regulatorowych takich jak witaminy czy minerały. Dla przyrostu masy mięśniowej oczywiście konieczny jest także przemyślany trening i odpowiednia regeneracja.

Chcesz poprawić regenerację? Śpij dłużej!

Najlepszym środkiem regeneracyjnym jest nie BCAA, nie glutamina, nie HMB, ani nie ZMA tylko sen. Długi, nieprzerwany i w odpowiednich warunkach. Trudno się zregenerować po ciężkim treningu śpiąc 4, 5 czy nawet 6 godzin. Optymalna długość snu wynosi około 8 godzin na dobę, przy czym od czasu do czasu warto pospać sobie dłużej. Niestety wiele aktywnych fizycznie osób zaniedbuje kwestię snu, zarywając noce na imprezach, przesiadując do późnych godzin wieczornych przy komputerze, zasypiając przy zapalonym świetle czy włączonym telewizorze. W ten sposób pojawiają się problemy z regeneracją i spowolnieniu ulega progres.

Masz problem z pryszczami? Jedz warzywa!

Badana naukowe pokazują, że wysokie spożycie warzyw przekłada się na rzadsze występowanie problemów skórnych u młodych osób. Tak więc nie tylko tonik, żel i krem, ale także odpowiednia dieta może mieć spore znaczenie dla Twojej cery. Latem dostępność warzyw dodatkowo zwiększa się z czego warto korzystać. Warzywa możesz jeść zarówno świeże, jak i gotowane, jedne i drugie korzystnie oddziałują na cerę. Warto także ograniczyć spożycie wysokoprzetworzonej technologicznie żywności, szczególnie słodyczy.

Naucz się czytać etykiety artykułów spożywczych.

Znajdziesz tam wiele cennych informacji. Dowiesz się np. czy dany produkt jest konserwowany, słodzony, barwiony czy aromatyzowany. Wybieraj takie artykuły, które mają jak najmniej sztucznych dodatków, zwłaszcza – konserwantów i barwników.

Masz niepohamowany apetyt? Jedz powoli.

Badania naukowe potwierdzają, że staranne przeżuwanie kęsów i powolna konsumpcja posiłków sprawiają, że jemy mniej. Różnice w podaży energii w przypadku osób jedzących szybko i osób jedzących powoli przekraczają 20%. Dla porównania warto nadmienić, że planowany deficyt energetyczny w dietach redukcyjnych powinien wynosić właśnie około 10 – 20% w stosunku do dziennego zapotrzebowania. Innymi słowy jedząc wolniej – możesz po prostu schudnąć bez wprowadzania żadnych innych zabiegów żywieniowych.

Czujesz się ostatnio zmęczony, brak ci sił na treningach, a w domu najchętniej byś tylko spał?

Wbrew obiegowym przekonaniom, na ryzyko wystąpienia przetrenowania narażeni są nie tylko wyczynowi sportowcy, ale również osoby trenujące rekreacyjnie. Przetrenowaniu sprzyja przesadna intensywność treningów, nieodpowiednia dieta i zbyt mała ilość snu. Najlepszym sposobem zaradczym jest… odpoczynek, czyli przerwa od treningów bądź wprowadzenie sesji o wyraźnie mniejszej intensywności.

Chcesz zwiększyć ilość tkanki mięśniowej, a nie masz ochoty na „kulturystyczną dietę”?

Nic nie szkodzi. Wcale nie jest powiedziane, że aby budować mięsnie koniecznie trzeba biegać do pracy i szkoły z pojemnikami wypakowanymi ryżem i piersią z kurczaka. Z Twojej diety wcale znikać nie muszą kanapki, ziemniaki, zupy, wieprzowina etc. Warto po prostu byś zapewnił odpowiedni dowóz wszystkich potrzebnych składników i nie opierał swojej diety o produkty niskiej jakości, takie jak słodycze, fast-food’y, dania w proszku i im podobne.