Białko przed i po treningu

Białko w diecie sportowców ma ogromne znaczenie. Ważna jest nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość protein pojawiających się w jadłospisie osób aktywnych fizycznie. Rola białka w organizmie jest bardzo szeroka.

Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 462225 / online: 21

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Nie da się schudnąć nie licząc kalorii.

Chociaż kwestia bilansu energetycznego ma kluczowe znaczenie dla zmian masy ciała, to nie ma konieczności koncentrowania się na matematyce, by uzyskać pożądany spadek na wadze. Alternatywą okazuje się być odpowiednie podejście do kwestii jakości spożywanych pokarmów i taka modyfikacja jadłospisu by opierał się on jedynie na nisko przetworzonej żywności,charakteryzującej się wysoką gęstością odżywczą.

Chcesz mieć kaloryfer na brzuchu do lata? Zacznij już teraz!

Pomimo, iż wydawać by się mogło, że do lata zostało jeszcze sporo czasu, to warto pamiętać, iż estetycznie wyrzeźbionej sylwetki nie da się uzyskać w dwa tygodnie. Warto realizację swoich planów rozpocząć jak najprędzej, a najlepiej – zaraz, zmieniając nawyki żywieniowe i wprowadzając odpowiednio ukierunkowaną aktywność fizyczną.

Diety bezmięsne mogą być deficytowe w witaminę B12.

Badania naukowe wskazują, że wegetarianie, a zwłaszcza weganie narażeni są na niedobory witaminy B12 występującej w pokarmach pochodzenia zwierzęcego, a zwłaszcza w mięsie. Skutki wynikające z tego faktu zazwyczaj nie są odczuwalne od razu, nieraz pojawiają się wręcz po latach, stąd też nie zawsze kojarzone są z bezpośrednią przyczyną. Wegetarianie, a zwłaszcza weganie powinni rozważyć suplementację witaminą B12

Trenujesz w późnych godzinach wieczornych? Nie kładź się spać z pustym żołądkiem!

Pamiętaj, że po wysiłku Twój organizm domaga się składników odżywczych. Jeśli nie masz ochoty na pełnowartościowy posiłek, bądź też nie chcesz się kłaść z uczuciem pełności w brzuchu, wypij chociaż szklankę jogurtu lub mleka. Pamiętaj, że regeneracja zachodzić będzie sprawniej, jeśli we krwi pojawią się niezbędne aminokwasy.

Naucz się czytać etykiety artykułów spożywczych.

Znajdziesz tam wiele cennych informacji. Dowiesz się np. czy dany produkt jest konserwowany, słodzony, barwiony czy aromatyzowany. Wybieraj takie artykuły, które mają jak najmniej sztucznych dodatków, zwłaszcza – konserwantów i barwników.

Szukasz sposobów by wzmocnić swoje libido?

Szukaj preparatów zawierających składnik takie jak „Horny goat weed”, „tribulum terrestris”, „żeń-szeń” czy „maca”. Bioaktywne substancje zawarte w tych wyciągach roślinnych wpływają w sposób zauważalny na zdolności seksualne, a efekty można zarejestrować nieraz już po pierwszym użyciu. Przydatne też mogą być suplementy zawierające kwas d-asparaginowy i argininę.

Jeśli masz problem z podjadaniem w ciągu dnia

W przypadku gdy brakuje Ci czasu, kup odżywkę białkową, orzechy włoskie i suszone owoce. Przy użyciu miksera w 5 minut przyrządzisz pyszny i odżywczy koktajl. Dzięki zjedzeniu wartościowego posiłku przed wyjściem do szkoły czy pracy łatwiej poradzisz sobie z apetytem na wafelki czy pączki w późniejszych porach dnia. Jest to fakt udowodniony naukowo!

Mleko blokuje wchłanianie kreatyny.

Ten mit ma niezrozumiałą dla mnie genezę. Wiele osób jednak święcie jest przekonanych o tym , że popicie porcji kreatyny szklanką mleka zniweczy jej działanie. Mało tego, niektórzy na tyle obawiają się owej zależności, że biorąc rano kreatynę rezygnują z porcji owsianki na mleku i jedzą – kanapki. Tymczasem kreatynę można nawet popijać w mlekiem, a jej działanie i tak będzie odczuwalne.

Kofeina już na Ciebie nie działa?

Zrób przerwę od wszelkich stymulantów. Najlepiej by trwała one minimum dwa tygodnie, już po tym okresie zazwyczaj odczuć można zdecydowaną poprawę, choć liczyć się trzeba z tym, że pierwsze dni bez „dopalaczy” będą dość trudne…

Regularna konsumpcja kakao chroni przed próchnicą

Kakao jest źródłem związków fenolowych, które wykazują działanie przeciwpróchnicze. W Japonii w sklepach dostać można pastę do zębów zawierającą polifenole z ziaren kakaowca. Niestety większość popularnych wyrobów czekoladowych dostępnych na naszym rynku oprócz kakao zawiera także cukry, które stanowią pożywkę dla bakterii wywołujących próchnicę, stąd też regularna ich konsumpcja nie sprzyja zdrowiu zębów. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku wytrawnych produktów takich jak gorzka czekolada (90% zawartości kakao) czy kakao naturalne – te artykuły z pewnością warto włączyć do diety.

Niewielkie ilości alkoholu mogą korzystnie wpływać na poziom testosteronu.

Jest to fakt, a przynajmniej tak sugeruje badanie naukowe w którym okazało się, że mężczyźni pijący niewielkie ilości alkoholu (dawka jaka zawarta jest w jednym małym piwie), mają istotnie wyższy poziom testosteronu niż abstynenci. Co istotne – już nieznaczne zwiększenie ilości wypijanego alkoholu ponad powyżej przedstawione minimum doprowadza do efektów odwrotnych.

Tłuszcze roślinne są zdrowe, a zwierzęce – niezdrowe.

To uproszczenie nie odpowiada rzeczywistości. Zarówno w pokarmach roślinnego jak i zwierzęcego pochodzenia są mniej i bardziej pożądane dla nas kwasy tłuszczowe.