Parówka w zdrowej diecie?

Nie ulega wątpliwości, że parówki do najbardziej wartościowych produktów nie należą, ale może jednak nie są tak złe jak się powszechnie sądzi? W końcu w czasach w których zdemitologizowano złą sławę tłuszczu, produkty zasobne w ten składnik pokarmowy niekoniecznie muszą być postrzegane jako...

Opinie klientów o planach949 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 592450 / online: 54

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Warzywa można jeść bez ograniczeń.

Tutaj sprawa wygląda znacznie lepiej niż w przypadku owoców. Warzywa posiadają znacznie więcej błonnika i węglowodany złożone. Dają uczucie sytości i regulują trawienie. Warzywa można dodawać do każdego posiłku i powinniśmy to robić jak najczęściej. Staraj się jednak spożywać warzywa surowe, a z umiarem gotowane, takie jak marchewka czy buraczki.

Nie traktuj diety sezonowo!

Jeśli Twoje starania o poprawę jakości jadłospisu i polepszenie kondycji fizycznej mają jedynie charakter doraźnych zrywów – nigdy nie osiągniesz zadowalających i trwałych efektów. Wiele osób zaczyna zwracać uwagę na to co znajduje się na ich talerzu na dwa tygodnie przed urlopowym wyjazdem czy rodzinną lub firmową imprezą, desperacko poszukując szybkich metod pozwalających poprawić estetykę sylwetki, co zazwyczaj kończy się porażką i negatywnie odbija na samopoczuciu i zdrowiu. Nie popełniaj tego błędu i zmień nawyki żywieniowe raz na zawsze wybierając zdrową dietę.

Odchudzasz się?

Nie eliminuj tłuszczu z diety! Wiele osób uważa, że najlepszym sposobem by schudnąć jest chudo jeść, tymczasem pokarmowe źródła tłuszczu dostarczają niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, ważnych witamin i wielu innych potrzebnych związków.

Chcesz schudnąć? Jedz!

Chociaż wielu osobom wydaje się, że najlepszym sposobem na pozbycie się nadmiaru kilogramów jest głodówka lub drastycznie zmniejszenie ilości spożywanego pożywienia, to w istocie rzeczy sytuacja wygląda trochę inaczej. Ważne jest bowiem nie tylko to ile jemy, ale także to co jemy. Mało tego, jeśli zbyt mocno ograniczymy podaż pokarmu, może paradoksalnie dojść do spowolnienia ubytku masy ciała, a nawet do zahamowania redukcji. Żeby schudnąć trzeba jeść – to nie ulega żadnej wątpliwości, należy jednak robić to z głową!

Fermentowane napoje mleczne pomagają obniżyć ciśnienie krwi

Badania naukowe wskazują, ze regularna konsumpcja jogurtów, kefirów lub ukwaszonego mleka może być korzystna w przypadku problemów z nadciśnieniem. Działanie hipotensyjne (obniżające ciśnienie) wynika z obecności unikalnych mikropeptydów, będących produktami bakterii kwasu mlekowego. Związki te wpływają na poziom angiotensyny, hormonu, który reguluje ciśnienie tętnicze krwi.

Żeby mieć siłę na treningu potrzeba zjeść coś słodkiego.

Wyznawcy idei, która głosi, iż „cukier krzepi” mogą mieć problem ze straceniem tkanki tłuszczowej. Jak się bowiem okazuje, spożywanie cukru przed wysiłkiem znacząco zmniejsza spalanie kwasów tłuszczowych. Owszem – cukier może w pewnych sytuacjach dodać energii, ale w przypadku treningów o przeciętnej aktywności jest totalnie zbędny przed wysiłkiem, a w okresie odchudzania – wręcz niepożądany.

Trening zmienia tłuszcz w mięśnie.

Bzdura! Jest to zupełnie inny rodzaj tkanki i nie jest możliwa zmiana jednych na drugie. Każdy trening jako wydatek energetyczny pomaga spalić tłuszcz i przyspiesza przemianę materii. Tylko ukierunkowany trening pozwala budować mięśnie. Wysiłek fizyczny jest zawsze sprzymierzeńcem w walce z nadwagą.

Sery są bardziej kaloryczne niż mięso

Najczęściej to prawda. Sery posiadają sporą ilość tłuszczu, a podobną ilość białka, zawierają też pewną ilość węglowodanów. Żółte sery i sery do smarowania są bardzo kaloryczne, wybieraj twaróg i sery chude.

Masz problemy z cerą?

Jeśli na Twoim ciele często pojawiają się zmiany skórne takie jak tzw. „pryszcze”, ogranicz spożycie słodyczy i słodzonych potraw oraz zmniejsz ilość nabiału w diecie lub w ogóle na jakiś czas z niego zrezygnuj. W wielu wypadkach takie postępowanie się sprawdza. Żeby zaobserwować zmiany potrzeba jednak minimum 2 – 3 tygodniowej abstynencji.

Zauważasz u siebie zniżkę nastroju i skłonność do depresji? Zbadaj poziom witaminy D!

Związek pomiędzy poziomem aktywnych metabolitów witaminy D w ustroju a kondycją psychiczną i odpornością na stres wydaje się być bardzo prawdopodobny. Osoby z niedoborami tej witaminy są bardziej podatne na depresję, a zwiększenie jej poziomu pomaga w walce z tą chorobą. Przed rozpoczęciem suplementacji warto jednak wykonać odpowiednie badania, by nie doprowadzić do niepożądanego nadmiaru.

W diecie sportowej każdy posiłek powinien być źródłem zwierzęcego białka

Choć białka zwierzęce są lepsze niż białka roślinne, to nie ma konieczności by produkty je zawierające wchodziły w skład każdego spożywanego posiłku. Przykładowo zjedzenie mieszanki studenckiej składającej się z orzechów i suszonych owoców, czy danie oparte na warzywach strączkowych również może okazać się cennym elementem menu.

Twoje libido ostatnio osłabło? Zmień dietę!

Sposób odżywiania może mieć istotny wpływ na zdolności seksualne i ochotę na sex. I nie chodzi tutaj o magiczne właściwości jakiś cudownych afrodyzjaków, ale o rozsądek w doborze pokarmów. Po pierwsze warto unikać nadmiaru produktów zasobnych w rafinowane cukry, gdyż poprzez deregulację gospodarki insulinowej po pewnym czasie doprowadzać mogą do zmniejszonej pobudliwości seksualnej. Poza tym należy zapewnić odpowiednią podaż warzyw i owoców zasobnych w polifenole i inne związki nasilające syntezę tlenku azotu. Cennym składnikiem diety mogą okazać się także ostrzejsze przyprawy i naturalne kakao.