Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w lutym

Sprawdź więcej

Metamorfozy użytkowników

zmień
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1093 opinii klientów PoTreningu.pl!

Dieta jest w porządku. Przede wszystkim dostarcza odpowiednią ilość kalorii:-) Trening też jest dobry ale nie uwzględnia wszystkich moich uwag! Ogólnie pozytywnie:-)
Zarówno dieta jak i trening dobrane odpowiednio. Polecam
dieta jest w porządku ,mozna zamieniac posilki ,jak narazie jestem na tak
Dieta smaczna .... Trening ok Polecam!! ;)
Dieta fajna smaczna.. jak najbardziej polecam :)
Sprawdź więcej

Kuchnia PoTreningu

Sprawdź więcej

Dobre rady

Chcesz poprawić regenerację? Śpij dłużej!

Najlepszym środkiem regeneracyjnym jest nie BCAA, nie glutamina, nie HMB, ani nie ZMA tylko sen. Długi, nieprzerwany i w odpowiednich warunkach. Trudno się zregenerować po ciężkim treningu śpiąc 4, 5 czy nawet 6 godzin. Optymalna długość snu wynosi około 8 godzin na dobę, przy czym od czasu do czasu warto pospać sobie dłużej. Niestety wiele aktywnych fizycznie osób zaniedbuje kwestię snu, zarywając noce na imprezach, przesiadując do późnych godzin wieczornych przy komputerze, zasypiając przy zapalonym świetle czy włączonym telewizorze. W ten sposób pojawiają się problemy z regeneracją i spowolnieniu ulega progres.

Chcesz przyspieszyć metabolizm – jedz więcej!

Spowolnienie przemiany materii jest nieuchronną konsekwencją długotrwałego stosowania diet odchudzających. Chociaż istnieje wiele rzekomo skutecznych metod pozwalających podkręcić tempo przemiany materii, to jedną z najlepiej sprawdzonych jest z pewnością – zwiększenie podaży energii. Nieraz wystarczy na kilka dni przerwać kurację odchudzającą zawyżając lekko kaloryczność menu by uzyskać zadowalający efekt w postaci przyspieszenia przemiany materii.

Masz ochotę na coś słodkiego? Zrób to sam!

Wyroby cukiernicze dostępne w sklepach, nie tylko że są źródłem rafinowanego cukru, ale także innych niepożądanych składników takich jak utwardzone tłuszcze roślinne, syntetyczne aromaty, barwniki i im podobne. Alternatywą jest przygotowanie smakołyków w domu z użyciem pełnoziarnistej mąki, gorzkiego kakao, cynamonu zasobnego w związki fenolowe, naturalnych substancji słodzących, otrębów, orzechów i innych wartościowych składników. Jest to bez porównania lepsze rozwiązanie.

Masz więcej niż 30 lat? Zbadaj profil lipidowy!

Okazuje się, że problemy z gospodarką lipidową dotykają coraz młodszych osób, a co więcej – niekoniecznie trzeba być otyłym by doczekać się tego typu komplikacji. Po trzydziestym roku życia profil lipidowy należy zbadać sobie rutynowo, skierowanie na badanie wystawić może lekarz pierwszego kontaktu, badania można także zrobić na własną rękę prywatnie. Zaburzenia gospodarki lipidowej powiązane są z chorobami układu krążenia.

Nie traktuj diety sezonowo!

Jeśli Twoje starania o poprawę jakości jadłospisu i polepszenie kondycji fizycznej mają jedynie charakter doraźnych zrywów – nigdy nie osiągniesz zadowalających i trwałych efektów. Wiele osób zaczyna zwracać uwagę na to co znajduje się na ich talerzu na dwa tygodnie przed urlopowym wyjazdem czy rodzinną lub firmową imprezą, desperacko poszukując szybkich metod pozwalających poprawić estetykę sylwetki, co zazwyczaj kończy się porażką i negatywnie odbija na samopoczuciu i zdrowiu. Nie popełniaj tego błędu i zmień nawyki żywieniowe raz na zawsze wybierając zdrową dietę.

Fakty i mity

Śmiech reguluje poziom glukozy we krwi.

Osoby, które często się śmieją są mniej narażone na zaburzenia gospodarki insulinowo-glukozowej. Co więcej już jednorazowa porcja śmiechu korzystnie wpływa na poziom cukru we krwi. Może mieć to szczególne znaczenie dla osób z cukrzycą typu drugiego oraz w przypadku wszystkich zagrożonych tą chorobą. Fakt ten powinien zainteresować również osoby odchudzające się, gdyż normalizacja glikemii ułatwia redukcję tłuszczu zapasowego.

Imbir pomaga na ból głowy

Bioaktywne związki zawarte w kłączu imbiru (gingerole) wykazują działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, a także – jak pokazują niektóre badania naukowe - pomagają osobom borykającym się z migrenowymi bólami głowy. Imbir może stanowić znakomity środek wspomagający leczenie jak i zapobiegający migrenom. Przyprawę można dodawać do wybranych posiłków bądź też zakupić ekstrakty w postaci specjalnych suplementów diety.

Sprawdź więcej

Artykuły

Sprawdź więcej