Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w wrześniu

Sprawdź więcej

Metamorfozy użytkowników

zmień
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1048 opinii klientów PoTrengu.pl!

Pełen profesjonalizm , dieta dobrze ułożona , treningi jak najbardziej na plus. Z każdym miesiącem lepsze wyniki.
Pełen profesjonalizm!!! Polecam ;-)
Bardzo fajna, zróżnicowana dieta i całkiem fajne treningi. Po miesiącu wielkich efektów nie ma ale można zauważyć pozytywne zmiany wiec jak najbardziej polecam.
Bardzo bardzo bardzo polecam !! Nie ma co się zastanawiać ! ;-)
Dieta i Treningi Godne Polecenia!! Efekty powalajace! ;)
Sprawdź więcej

Kuchnia PoTreningu

Sprawdź więcej

Dobre rady

Nie traktuj diety sezonowo!

Jeśli Twoje starania o poprawę jakości jadłospisu i polepszenie kondycji fizycznej mają jedynie charakter doraźnych zrywów – nigdy nie osiągniesz zadowalających i trwałych efektów. Wiele osób zaczyna zwracać uwagę na to co znajduje się na ich talerzu na dwa tygodnie przed urlopowym wyjazdem czy rodzinną lub firmową imprezą, desperacko poszukując szybkich metod pozwalających poprawić estetykę sylwetki, co zazwyczaj kończy się porażką i negatywnie odbija na samopoczuciu i zdrowiu. Nie popełniaj tego błędu i zmień nawyki żywieniowe raz na zawsze wybierając zdrową dietę.

Chcesz schudnąć, więc nie jadasz kolacji? To nie najlepszy pomysł!

Powszechne przekonanie głoszące, iż żeby pozbyć się nadmiaru kilogramów nie należy spożywać posiłków po godzinie osiemnastej nie ma poparcia w postaci badań naukowych. Nikt nigdy nie udowodnił, że taka konwencja jest korzystna, a praktyka pokazuje, że może być po prostu uciążliwa. Zamiast więc koncentrować się na porze kolacji zwróć uwagę na to co pojawia się na Twoim talerzu tak w ciągu dnia jak i wieczorem. Jakość oraz ilość spożywanego pożywienia ma zdecydowanie większy wpływ na efektywność zabiegów odchudzających niż pory posiłków.

Doświadczasz niekontrolowanych napadów obżarstwa? Nie bagatelizuj tego, tylko idź do lekarza!

Być może chorujesz na zespół kompulsywnego jedzenia! Podobnie jak anoreksja, bulimia czy inne zaburzenia odżywiania, przypadłość ta wymaga po prostu leczenia. Jeżeli epizody niekontrolowanego obżarstwa mają u Ciebie bardzo gwałtowny przebieg i towarzyszą im stany utraty świadomości pomoc specjalisty jest po prostu niezbędna!

Boisz się efektu jo-jo? Postaw na racjonalne odchudzanie!

Efekt jo-jo polegający na powrocie do dawnej masy ciała po zakończeniu kuracji odchudzającej dotyka zazwyczaj osoby stosujące „błyskawiczne diety” z kolorowej prasy i bazujące na poradach kolegów, koleżanek i własnych wymysłach. Alternatywą dla nierozsądnych programów redukcyjnych jest racjonalne podejście polegające na stopniowej zmianie nawyków żywieniowych na lepsze oraz prowadzeniu konsultacji z osobami doświadczonymi i specjalistami w dziedzinie treningu i odżywiania.

Masz ochotę na coś słodkiego? Zrób to sam!

Wyroby cukiernicze dostępne w sklepach, nie tylko że są źródłem rafinowanego cukru, ale także innych niepożądanych składników takich jak utwardzone tłuszcze roślinne, syntetyczne aromaty, barwniki i im podobne. Alternatywą jest przygotowanie smakołyków w domu z użyciem pełnoziarnistej mąki, gorzkiego kakao, cynamonu zasobnego w związki fenolowe, naturalnych substancji słodzących, otrębów, orzechów i innych wartościowych składników. Jest to bez porównania lepsze rozwiązanie.

Fakty i mity

Imbir pomaga na ból głowy

Bioaktywne związki zawarte w kłączu imbiru (gingerole) wykazują działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, a także – jak pokazują niektóre badania naukowe - pomagają osobom borykającym się z migrenowymi bólami głowy. Imbir może stanowić znakomity środek wspomagający leczenie jak i zapobiegający migrenom. Przyprawę można dodawać do wybranych posiłków bądź też zakupić ekstrakty w postaci specjalnych suplementów diety.

Otyłość i spora nadwaga zmieniać mogą działanie leków

Zarówno całkowita masa jak i skład ciała wpływać mogą na to jak działają zażywane przez nas leki. Nadmiar tkanki tłuszczowej, a także powiększenie narządów wewnętrznych będące skutkiem otyłości przekładają się na zmianę dystrybucji leków w organizmie, a także w pewnym stopniu na sposób ich metabolizowania i wydalania. W przypadku stosowania farmaceutyków osoby otyłe i z nadwagą powinny zasięgnąć porady farmaceuty lub lekarza w kwestii ustalenia optymalnego sposobu dawkowania.

Sprawdź więcej