Dieta, której nie lubisz nie pozwoli Ci schudnąć

„Sympatia” względem diety odchudzającej wydawać się może czymś niezwykle dziwnym, a wręcz – kuriozalnym, zapewniam jednak, że w istocie pomysł ten nie jest wzięty z księżyca. Tak naprawdę, dieta która sama w sobie jest uciążliwa choćby...

Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 454325 / online: 66

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

kuchnia

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Mając dobre suplementy odchudzające dieta jest niepotrzebna.

Niestety żaden suplement nie jest w stanie zastąpić dobrej diety. Niestety wiele osób wierzy, że stosowanie rozmaitych kapsułek, tabletek i proszków sprawi, iż bez przykładania się do kwestii właściwego odżywiania uda się zbudować robiącą wrażenie masę czy też zredukować tłuszcz i wyrzeźbić sylwetkę. Niestety w praktyce sytuacja wygląda inaczej, nawet zaawansowane kuracje suplementacjne niewiele dają bez dobrej diety.

Żeby schudnąć koniecznie należy wyeliminować pieczywo.

Jest to mit. Owszem usunięcie z diety produktów zbożowych otrzymanych z białej mąki jest jak najbardziej zabiegiem pożądanym, jednak pieczywo razowe, zwłaszcza żytnie, może stanowić cenny element diety odchudzającej. Pamiętać należy, że to nie tyle sama obecność chleba, co jego jakość determinuje jego wpływ na naszą sylwetkę.

Odchudzasz się, lubisz tańczyć i chcesz połączyć przyjemne z pożytecznym? Zapisz się na Zumbę!

Zumba to połączenie tańca i aerobiku. Regularne uczestnictwo w zajęciach znakomicie kształtuje sylwetkę, pomaga pozbyć się nadmiaru kilogramów i niezwykle przyjemne. Co istotne Zumba jest stosunkowo prostym tańcem i trenować może ją praktycznie każdy. Zajęcia prowadzone są często w klubach fitness i centrach rekreacji ruchowej.

Staraj się nie kłaść spać ani w stanie przejedzenia ani z uczuciem głodu.

Ostatni posiłek powinien być w miarę lekki i spożyty około 1 – 2 godziny przed snem. Głód utrudnia zasypianie poprzez wpływ na poziom neuroprzekaźników, przejedzenie natomiast sprawia, że sen jest gorszej jakości.

Oglądanie TV może przyczyniać się do rozwoju nadwagi i otyłości

Zależność pomiędzy ilością czasu spędzonego przed ekranem telewizora a masą ciała potwierdzają badania. Niestety osoby, które przesiadują przed TV mniej się ruszają i więcej jedzą, co w oczywisty sposób sprzyja nadwadze i otyłości. Co więcej oglądanie telewizji zaburzać może mechanizmy kontroli łaknienia i sprzyjać nieświadomemu podjadaniu.

Nie powinno się jeść więcej niż 2 jajka tygodniowo.

Ten archaiczny pogląd jest zupełnie nieuzasadniony. Co prawda jajka są źródłem cholesterolu, jednak nie oznacza to, że ich spożycie powinniśmy tak drastycznie limitować. Badania naukowe wykazały, że spożywanie nawet trzech jaj dziennie nie stanowi zagrożenia zdrowotnego dla człowieka. Biorąc pod uwagę to jak cennych składników pokarmowych jajka są źródłem warto włączyć je na stałe do diety.

Intensywnie odchudzasz się, ale ciągle dokucza Ci głód? Zmień dietę!

Wbrew pozorom programom redukcyjnym nie musi towarzyszyć uczucie permanentnego łaknienia! Jeśli więc od stołu wstajesz równie głodny co do niego zasiadłeś, to być może dieta, którą stosujesz jest zbyt niskokaloryczna lub też oparta na kiepskiej jakości produktach żywnościowych. Wbrew pozorom bardzo restrykcyjne programy odchudzające niekoniecznie stanowić muszą skuteczny sposób na pozbycie się nadmiaru kilogramów!

Kto szybko je – ten szybciej tyje.

Osoby spożywające posiłki w pośpiechu zazwyczaj charakteryzują się wyższym BMI i wyższym poziomem tkanki tłuszczowej. Wynika to z tego, że pośpiech przy jedzeniu sprzyja nadmiernej konsumpcji pokarmu, organizm bowiem nie nadąża z przekazywaniem i odbieraniem sygnałów dotyczących uczucia sytości, stąd też często uczucie przejedzenia pojawia się dopiero kilka – kilkanaście minut po zakończeniu konsumpcji. Warto więc „zwolnić”.

Leki powinno popijać się tylko wodą.

Nawet zwykłe tabletki przeciwbólowe i inne farmaceutyki sprzedawane bez recepty należy popijać jedynie wodą. Substancje zawarte w herbacie, kawie, kakao, sokach owocowych, coli czy mleku mogą wpływać na wchłanianie, wydalanie i metabolizm leków w ustroju. W efekcie dany środek może albo nie zadziałać albo też zwiększyć się może ryzyko działań niepożądanych.

Masz niepohamowany apetyt? Jedz powoli.

Badania naukowe potwierdzają, że staranne przeżuwanie kęsów i powolna konsumpcja posiłków sprawiają, że jemy mniej. Różnice w podaży energii w przypadku osób jedzących szybko i osób jedzących powoli przekraczają 20%. Dla porównania warto nadmienić, że planowany deficyt energetyczny w dietach redukcyjnych powinien wynosić właśnie około 10 – 20% w stosunku do dziennego zapotrzebowania. Innymi słowy jedząc wolniej – możesz po prostu schudnąć bez wprowadzania żadnych innych zabiegów żywieniowych.

Nie stosuj spalaczy tłuszczu na okrągło

Choć tzw. „termogeniki”, czyli suplementy zwiększające wydatek energetyczny i pomagające spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, stanowią cenne uzupełnienie zabiegów redukcyjnych, to nie powinny być stosowane na okrągło! Jeśli przyjmujesz je przez dłuższy okres czasu, organizm się do nich przyzwyczaja i nie tylko przestają spełniać one swoje zadanie, ale ich odstawienie może wiązać się z przejściowym, ale uciążliwym obniżeniem formy psychofizycznej.

Masz problemy ze snem? Pomóc może Ci magnez

Magnez to pierwiastek, który wyraźnie wpływa na kondycję układu nerwowego. Choć często reklamowany jest jako suplement „zwiększający poziom energii”, w istocie rzeczy działa tonizująco i ułatwiać może zasypianie w stanach wzmożonego napięcia nerwowego. Dawka oscylująca w przedziale 200 – 300mg jonów magnezu, w postaci dobrze wchłanianej soli organicznej lub chelatu, potrafi poprawić jakość snu i może ułatwić zasypianie już od pierwszej dawki.