Miłorząb dwuklapowy – czy wspiera funkcje umysłowe?

Suplementy diety i leki zawierające ekstrakty z miłorzębu dwuklapowego polecane są jako środki wspomagające funkcje kognitywne, a przede wszystkim - poprawiające pamięć i koncentrację. W związku z tym sięgają po nie z jednej strony osoby starsze, a z drugiej również ludzie młodzi,...

Opinie klientów o planach705 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 533721 / online: 2

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Szukasz sposobów by wzmocnić swoje libido?

Szukaj preparatów zawierających składnik takie jak „Horny goat weed”, „tribulum terrestris”, „żeń-szeń” czy „maca”. Bioaktywne substancje zawarte w tych wyciągach roślinnych wpływają w sposób zauważalny na zdolności seksualne, a efekty można zarejestrować nieraz już po pierwszym użyciu. Przydatne też mogą być suplementy zawierające kwas d-asparaginowy i argininę.

Nie wychodź z domu bez śniadania!

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dostarcza nam energii potrzebnej do odpowiedniego funkcjonowania naszego organizmu w ciągu całego dnia. O ile rezygnacja z późnej kolacji może mieć korzystny wpływ na redukcję wagi ciała, to w przypadku rezygnacji ze śniadania bywa przeciwnie.

Muzyka wpływa na apetyt

Osoby mające problem z niepohamowanym apetytem powinny w trakcie posiłków słuchać spokojnej muzyki klasycznej lub lekkiego jazzu. Jak pokazują badania, taka praktyka sprawia, że posiłki spożywane są wolniej, co pomaga zapanować nad łaknieniem. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku dynamicznej muzyki rozrywkowej, która sprawia, że jemy szybciej i… więcej.

Zastąp słodycze bakaliami i świeżymi owocami

Jeśli masz tendencję do podjadania pomiędzy posiłkami, lubisz cały czas coś chrupać czy podgryzać, zadbaj o to by mieć przy sobie zawsze migdały, nerkowce, czy orzechy włoskie, jak i np. jabłka czy chociaż suszone morele lub śliwki. Bezkarne objadanie się suszonymi owocami w nadmiarze może nie jest zalecaną praktyką żywieniową, to biorąc pod uwagę kontekst, takie rozwiązanie stanowi zdecydowanie lepszą alternatywę niż paczka ciastek czy chipsów.

Zawsze zjedz posiłek po treningu.

Niezależnie od tego czy ćwiczysz rano czy wieczorem – po wysiłku organizm potrzebuje składników odżywczych by się zregenerować. Nie musisz oczywiście zamawiać pizzy, nieraz wystarczy szklanka kefiru czy banan.

Zbyt wysokie spożycie wody może prowadzić do niekorzystnych skutków zdrowotnych.

W dzisiejszych czasach mamy wręcz „kult picia wody”. Panuje pogląd, zgodnie z którym nie należy doprowadzać do uczucia pragnienia, co skłania wiele osób do przyjmowania zbyt dużych ilości płynów. Skrajną konsekwencją takich praktyk jest hiponatremia – która zdarza się np. u maratończyków.

Dieta beztłuszczowa jest najzdrowsza.

Tłuszcz jest niezbędny do zachowania zdrowia. Część witamin nie może zostać przyswojona bez udziału tłuszczu. Także wiele narządów nie może funkcjonować bez udziału tłuszczu. Zatem unikanie tłuszczu za wszelką cenę nie jest uzasadnione. Warto jednak pamiętać, by wybierać zdrowe tłuszcze roślinne i nie przesadzać z ich udziałem w diecie.

Wzbogać swoją dietę w wapń.

Wapń odgrywa kluczową rolę, jeżeli chodzi o stan naszych kości, zębów i paznokci. Ma wpływ na układ nerwowy i zachowanie właściwej wagi ciała. Pij kefir i jedz chude sery, stosuj także suplementy zawierające wapń.

Szukasz dobrego gatunkowo pieczywa? Czytaj etykiety!

Najlepiej sięgać po chleb otrzymany z mąki razowej, żytniej, pozbawiony dodatków takich jak guma guar, emulgatory, regulatory kwasowości, mąka pszenno-słodowa, słód jęczmienny, cukier, karmel, gluten pszenny, tłuszcz roślinny czy już zwłaszcza – substancje konserwujące. Uważać należy na chleby o przedłużonej trwałości. Dobry jakościowo chleb może stanowić cenny składnik zdrowej, zbilansowanej diety.

Stosujesz dietę wysokobiałkową? Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu

Wysoka podaż białka zwiększa zapotrzebowanie na płyny, dlatego w przypadku stosowania diet proteinowych koniecznie trzeba pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu - zwłaszcza w okolicy wysiłku. Zamiast jednak popularnych wód źródlanych lepiej wybierać wody mineralne, które zawierają większą ilość ważnych dla funkcjonowania organizmu elektrolitów.

Otyłość i spora nadwaga zmieniać mogą działanie leków

Zarówno całkowita masa jak i skład ciała wpływać mogą na to jak działają zażywane przez nas leki. Nadmiar tkanki tłuszczowej, a także powiększenie narządów wewnętrznych będące skutkiem otyłości przekładają się na zmianę dystrybucji leków w organizmie, a także w pewnym stopniu na sposób ich metabolizowania i wydalania. W przypadku stosowania farmaceutyków osoby otyłe i z nadwagą powinny zasięgnąć porady farmaceuty lub lekarza w kwestii ustalenia optymalnego sposobu dawkowania.

Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj pokarm.

Pierwszy etap trawienia odbywa się właśnie w jamie ustnej, gdzie pokarm jest rozdrabniany i mieszany ze śliną. Tak "przygotowany" pokarm jest znacznie szybciej i łatwiej trawiony przez żołądek.