Czym zastąpić gluten?

Dieta bezglutenowa, oprócz tego, że stanowi konieczność w niektórych jednostkach chorobowych, to postrzegana bywa także jako element stylu życia w przypadku wielu osób, które „chcą się zdrowo odżywiać”. I pomimo, iż z punktu widzenia fizjologii żywienia gluten nie jest składnikiem niezbędnym...

Opinie klientów o planach1024 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 609596 / online: 88

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Suplementy i "spalacze" tłuszczu zawsze dają zaplanowany efekt.

Niestety nie. Duża część tego typu środków nie działa lub działa tylko w teorii. Jednak część z nich faktycznie potężnie może wspomóc efekt redukcji wagi. Mam tu na myśli preparaty skutecznie ograniczające łaknienie oraz termogeniki, które podnosząc termogenezę ciała spalają tkankę tłuszczową.

Jogurty owocowe mają dużo białka.

Jogurty owocowe mają dużo cukru, takiego jak ten w cukierniczce. Dobrym źródłem białka jest mięso, ryby, jaja i twarogi. Jogurty są cennym składnikiem diety, ale jedynie te naturalne, bez dodatków cukru i innych wypełniaczy.

Alkohol „ścina” białka mięśniowe

Totalne nieporozumienie. Oczywiście, regularne nadużywanie napojów wyskokowych rujnuje nie tylko formę sportową ale również zdrowie, pogląd zgodnie z którym alkohol powoduje „ścięcie” białek mięśniowych absolutnie nie odpowiada rzeczywistości: jest to po prostu fizycznie niemożliwe.

Nie smaż na oleju słonecznikowym

Olej słonecznikowy bardzo często stosowany jest do domowej obróbki termicznej produktów żywnościowych, choć ze względu na wysoką zawartość NNKT, zupełnie się do tego nie nadaje. Pod wpływem wysokiej temperatury zmienia się konfiguracja przestrzenna i właściwości wielonienienasyconych kwasów tłuszczowych tak że wywołują one bardzo niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Lepiej jest smażyć na oliwie z oliwek, albo na smalcu.

Masz regularnie wzdęcia, odczuwasz wyraźny dyskomfort po spożyciu posiłków?

Postaraj się ograniczyć spożycie cukrów takich jak laktoza (mleko), fruktoza (słodycze, cukier stołowy, większość owoców), a także zmniejszyć udział produktów zbożowych wyprodukowanych z mąki z pełnego przemiału oraz warzyw strączkowych. Staraj się to robić stopniowo – większość osób odczuwa wyraźną poprawę po dokonaniu takich modyfikacji. Warto jednak skonsultować się z dietetykiem w celu odpowiedniego zbilansowania diety i wyeliminowania ryzyka niedoborów ważnych składników odżywczych.

Masz problem z samodyscypliną? Pracuj nad charakterem!

Pamiętaj, że doraźnymi zrywami niewiele osiągniesz. Planuj swoje działania i wyznaczaj drobne cele, np. każdego dnia wykonaj jedną, choćby drobną (ale sensowną) czynność, na którą nie masz ochoty – w ten sposób powoli zaczniesz odzyskiwać kontrolę nad swoim życiem. Po pewnym czasie zauważysz, że mobilizowanie się do rozmaitych działań przychodzi Ci łatwiej i zyskasz pewność siebie, co pozwoli Ci wyznaczać sobie coraz bardziej ambitne zadania.

Jedzenie na noc sprzyja tyciu.

Choć to przekonanie jest niezwykle powszechne, to nie do końca odpowiada ono rzeczywistości. Sam fakt spożywania pokarmu w godzinach wieczornych nie jest bowiem czymś złym, niewłaściwy natomiast może być dobór pokarmów. Innymi słowy, zjedzenie pizzy przed snem czy wciągnięcie litra lodów – sprzyja tyciu, kolacja w postaci ryby z warzywami czy lekkiej sałatki już niekoniecznie.

Kreatyna jest suplementem na masę i nie powinna być stosowana w okresie redukcji.

Jest to bzdura. Wiele osób z powodzeniem stosuje preparaty kreatynowe w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. Kreatyna nie zaburza efektywności zabiegów odchudzających, pomaga natomiast zachować masę mięśniową siłę i wytrzymałość podczas prowadzenia intensywnych treningów i niskokalorycznej diety. Kreatyna co prawda sama w sobie nie odchudza – ale wspomagać może wyraźnie pracę nad rzeźbą mięśni.

Umiejętność radzenia sobie z emocjami związana jest z apetytem na słodkie.

Często osoby borykające się z nagłymi napadami ochoty na słodycze potrzebują nie tylko pomocy dietetyka, ale również psychologa. Okazuje się, że za ten stan odpowiadają głównie emocje, a umiejętność radzenia sobie z nimi koreluje z umiejętnością kontroli apetytu. Kluczowe znaczenie ma tutaj zdolność do niwelowania negatywnych skutków stresu, poprzez odpowiednie treningi i zastosowanie technik relaksacyjnych.

Mężczyźni jedzą mniej warzyw niż kobiety

Niestety mężczyźni stosunkowo niechętnie jadają „zieleninę”, koncentrując się przede wszystkim na spożyciu produktów konkretnych takich jak mięso, jaja, nabiał, makarony, kasze, pieczywo i tłuszcze. W konsekwencji diety Panów często nie są prawidłowo zbilansowane, brakuje w nich witaminy C, kwasu foliowego i potasu oraz błonnika, zbyt zasobne są natomiast w żelazo.

Masło jest niezdrowe i należy zamiast niego stosować margarynę

Mit powielany w rozmaitych kampaniach medialnych. Masło może stanowić wartościowe uzupełnienie jadłospisu. Zawiera witaminy A i D oraz sprzężone dieny kwasu linolowego czyli „CLA”, popularny składnik preparatów odchudzających. Margaryny natomiast często są źródłem niezdrowych tłuszczy trans i zaburzają w naszej diecie pożądaną proporcję kwasów tłuszczowych omega 6 do omega 3.

Jeśli szukasz odpowiedniej dla siebie diety, to pamiętaj,

że dobiera się ją - podobnie jak ubranie - zawsze indywidualnie. Dieta powinna brać pod uwagę nie tylko cel jaki przed sobą stawiamy, ale również nasze indywidualne „właściwości”, na które składa się wiek, waga, wzrost, dzienna aktywność, stan zdrowia, upodobania i umiejętności kulinarne, nietolerancje pokarmowe i wiele innych czynników.