Nie masz postępów? Przełam swój schemat!

Zazwyczaj „zafiksowani” na swoim dotychczasowym sposobie odżywiania i podejmowanych próbach jego odmiany, nie jesteśmy wstanie „wyjść” poza utarte schematy. Bardzo często wydaje nam się, iż metoda przez nas wybrana jest jak najbardziej słuszna, tylko z naszym organizmem jest coś nie tak i z...

Opinie klientów o planach835 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 568876 / online: 3

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Bierzesz leki? Unikaj grejpfrutów

Interakcje pomiędzy farmaceutykami a substancjami naturalnie występującymi w żywności są niezaprzeczalnym faktem i stanowić mogą zagrożenie dla zdrowia, a w skrajnych wypadkach nawet dla życia. Przykładem szczególnie „groźnego” pokarmu są owoce cytrusowe, a zwłaszcza grejpfruty. Zawierają one związki, które wpływają na aktywność enzymów (cytochrom P-450) zaangażowanych w metabolizm wielu leków. Stosowanie jednocześnie farmaceutyków i spożywanie grejpfrutów lub ich przetworów (w tym flawonoidów grejpfrutowych obecnych w wielu suplementach), zaburzać może działanie leków, zwiększając ryzyko działań niepożądanych.

Głodząc się skutecznie spalamy tłuszcz.

Chociaż wydawać by się mogło, że zrezygnowanie ze spożywanie pokarmu i wprowadzenie głodówki spowoduje szybki ubytek zgromadzonego wokół pasa i bioder tłuszczu, to tak naprawdę efekt może być zupełnie inny. W okresie głodu najpierw spalany jest przede wszystkim glikogen i… mięśnie! Chcesz się pozbyć mięśni – głoduj. Wiedz jednak, że po dłuższym czasie tak drastycznej „diety” Twój metabolizm spowolni, przez co po zaprzestaniu kuracji zgubione kilogramy wrócą, z tym że nie będą to już mięśnie, a tłuszcz!

Ogranicz spożycie soli.

Sól sprzyja otyłości, powoduje niektóre choroby serca, nerek, skóry, powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, co obciąża układ krążenia. Nawet jeśli nie dosalamy potraw to i tak sól dostarczamy w sporych ilościach z wędlin, konserw, zup w proszku i mieszanek przypraw. Oczywiście potrawy dosalane są często smaczniejsze ale bardzo szybko przyzwyczajamy się do mniejszej ilości soli w naszym menu.

Kreatyna jest suplementem na masę i nie powinna być stosowana w okresie redukcji.

Jest to bzdura. Wiele osób z powodzeniem stosuje preparaty kreatynowe w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. Kreatyna nie zaburza efektywności zabiegów odchudzających, pomaga natomiast zachować masę mięśniową siłę i wytrzymałość podczas prowadzenia intensywnych treningów i niskokalorycznej diety. Kreatyna co prawda sama w sobie nie odchudza – ale wspomagać może wyraźnie pracę nad rzeźbą mięśni.

Wzbogać swoją dietę w wapń.

Wapń odgrywa kluczową rolę, jeżeli chodzi o stan naszych kości, zębów i paznokci. Ma wpływ na układ nerwowy i zachowanie właściwej wagi ciała. Pij kefir i jedz chude sery, stosuj także suplementy zawierające wapń.

Diety bezmięsne mogą być deficytowe w witaminę B12.

Badania naukowe wskazują, że wegetarianie, a zwłaszcza weganie narażeni są na niedobory witaminy B12 występującej w pokarmach pochodzenia zwierzęcego, a zwłaszcza w mięsie. Skutki wynikające z tego faktu zazwyczaj nie są odczuwalne od razu, nieraz pojawiają się wręcz po latach, stąd też nie zawsze kojarzone są z bezpośrednią przyczyną. Wegetarianie, a zwłaszcza weganie powinni rozważyć suplementację witaminą B12

Oglądanie TV może przyczyniać się do rozwoju nadwagi i otyłości

Zależność pomiędzy ilością czasu spędzonego przed ekranem telewizora a masą ciała potwierdzają badania. Niestety osoby, które przesiadują przed TV mniej się ruszają i więcej jedzą, co w oczywisty sposób sprzyja nadwadze i otyłości. Co więcej oglądanie telewizji zaburzać może mechanizmy kontroli łaknienia i sprzyjać nieświadomemu podjadaniu.

Mit „Zdrowe tłuszcze” znakomicie nadają się do smażenia

Mit. Oleje roślinne bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe nie powinny być poddawane obróbce termicznej! Dotyczy to zwłaszcza oleju lnianego i słonecznikowego. Pod wpływem wysokiej temperatury dochodzi do zmiany właściwości kwasów tłuszczowych i powstawania szkodliwych dla zdrowa związków. Do krótkiego smażenia można natomiast używać oliwy z oliwek która zawiera głównie jednonienasycony kwas oleinowy, do długiego najlepiej nadaje się… smalec.

Jabłko ze skórką jest zdecydowanie bardziej wartościowe niż obrane.

Niestety obierając jabłko pozbywamy się sporych ilości przeciwutleniaczy (bioaktywnych związków z grupy polifenoli neutralizujących wolne rodniki) oraz błonnika. Jabłka z całą pewnością lepiej jest jeść ze skórką.

Odchudzasz się? Pamiętaj o magnezie!

Pierwiastek ten wpływać może na tempo redukcji tkanki tłuszczowej. Tymczasem z jednej strony intensywny wysiłek i stosowanie niektórych suplementów odchudzających powodują nasilone straty tego pierwiastka, z drugiej natomiast niskokaloryczna nie zawsze dostarcza odpowiednie jego ilości. W takiej sytuacji możesz sięgnąć po suplement lub włączyć wodę mineralną wysokomagnezową (czyli taką która zawiera ponad 50mg tego pierwiastka w jednym litrze).

Ostre przyprawy przyspieszają spalanie tłuszczu.

Faktycznie przyprawy takie jak chilli, pieprz czarny czy imbir zawierają związki, które nasilać mogą wydatkowanie energii. Regularne stosowanie ostrych przypraw stymuluje organizm do spalania tłuszczu zapasowego, działanie związków w nich zawartych – takich jak kapsaicyna – jest na tyle silne, że znalazły one swoje miejsce w suplementach diety przyspieszających odchudzanie. Z ostrymi przyprawami nie należy jednak przesadzać, bo mogą prowadzić do podrażnienia błon śluzowych jamy ustnej i przełyku.

Imbir pomaga na ból głowy

Bioaktywne związki zawarte w kłączu imbiru (gingerole) wykazują działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, a także – jak pokazują niektóre badania naukowe - pomagają osobom borykającym się z migrenowymi bólami głowy. Imbir może stanowić znakomity środek wspomagający leczenie jak i zapobiegający migrenom. Przyprawę można dodawać do wybranych posiłków bądź też zakupić ekstrakty w postaci specjalnych suplementów diety.