Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 461016 / online: 70

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Nie umiesz zerwać z czekoladowym nałogiem?

Czekolada zawiera substancje, które potencjalnie mogą wywoływać uzależnienie, stąd też wiele osób ma problem z wyeliminowaniem z jadłospisu czekoladowych łakoci. Dobrym sposobem na rozwiązanie tego problemu może być wprowadzenie do menu kakao naturalnego z dodatkiem wanilii, chilli lub cynamonu. W ramach „odwykowej” terapii napój dosłodzić można słodzikiem.

Latem zmniejsz udział smażonych pokarmów

Lato to czas, w którym nie mamy specjalnie ochoty na ciężkie, smażone posiłki, tak wiec jest to wymarzony czas by zmienić swoje kulinarne upodobania. Staraj się w miejsce smażonych produktów wprowadzić pokarmy gotowane na parze lub ewentualnie grillowane. Oczywiście nie musisz rezygnować całkowicie ze smażenia, warto jednak postarać się by nie był to dominujący sposób obróbki termicznej żywności.

Pokarmy zasobne w błonnik mogą być przyczyną wzdęć.

Niestety błonnik, choć uznawany za zdrowy, spożywany w nadmiarze również szkodzi. Wysoki udział w diecie pokarmów będących jego źródłem sprzyja występowaniu rozmaitych problemów trawiennych.

Węglowodany tuczą.

Coraz częściej można spotkać się z przekonaniem, zgodnie z którym spożycie węglowodanów należy za wszelką cenę ograniczać, ponieważ wywołuje niepożądany przyrost masy ciała. Tymczasem takie postrzeganie jest niewłaściwe. Owszem nadmiar cukrów, zwłaszcza prostych, bardzo łatwo odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej, jednak sam fakt spożywania pokarmów węglowodanowych (zwłaszcza owoców, warzyw czy niektórych produktów zbożowych), nie przyczynia się do nadwagi czy otyłości.

Zimą nie warto jeść warzyw, bo są jałowe

Chociaż w okresie zimowy dostępność dobrych jakościowo warzyw jest znacznie mniejsza niż w okresie letnim, to przekonanie, zgodnie z którym wszystkie są bezwartościowe – jest nieuprawomocnione. Zimą warto sięgać przede wszystkim po warzywa korzeniowe takie jak seler, marchew, burak, ziemniak, pietruszka, pasternak, a także warzywa typu kapusta, por, jarmuż, brukselka kalafior oraz brokuł.

Ryby morskie są zdrowsze niż ryby słodkowodne

Tak, jest to prawda. Ryby morskie górują nad słodkowodnymi przede wszystkim wysoką zawartością kwasów tłuszczowych omega 3. Odpowiednia podaż tych kwasów tłuszczowych jest bardzo ważna i jednocześnie trudna do uzyskania bez uwzględniania w diecie właśnie ryb zamieszkujących morza i oceany.

Kosmetyki zawierające naturalne składniki są lepsze niż „syntetyki”.

W takim przekonaniu chcą utwierdzić nas producenci kosmetyków, którzy coraz częściej w reklamach podkreślają, że ich produkt zawiera „naturalne komponenty”. Tymczasem to właśnie składniki naturalnego pochodzenia najczęściej uczulają. Poza tym owe „naturalne ekstrakty” to efekt zaawansowanego przetwarzania technologicznego surowców, który niewiele ma wspólnego ze swoim pierwowzorem. Tak naprawdę nie ma wielkiego znaczenia czy kosmetyk zawiera „naturalną moc natury” czy nie.

Tabletki przeciwbólowe mogą spowolnić przyrost mięśni.

Niestety taka zależność jest bardzo prawdopodobna. Choć badania naukowe nie potwierdzają jednoznacznie negatywnego wpływu leków przeciwzapalnych na przyrost masy mięśniowej, to w wielu eksperymentach zaobserwowano takie działanie. Na wszelki wypadek lepiej unikać stosowania tabletek przeciwbólowych na 3 – 4 godziny przed i bezpośrednio po wysiłku.

Umiejętność radzenia sobie z emocjami związana jest z apetytem na słodkie.

Często osoby borykające się z nagłymi napadami ochoty na słodycze potrzebują nie tylko pomocy dietetyka, ale również psychologa. Okazuje się, że za ten stan odpowiadają głównie emocje, a umiejętność radzenia sobie z nimi koreluje z umiejętnością kontroli apetytu. Kluczowe znaczenie ma tutaj zdolność do niwelowania negatywnych skutków stresu, poprzez odpowiednie treningi i zastosowanie technik relaksacyjnych.

Wysiłek fizyczny jest skutecznym lekiem na bezsenność.

Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na układ nerwowy znosząc stres i napięcie, a także – ograniczając problem bezsenności, z którym ze względu na stresujący tryb życia boryka się spora część osób. Trening fizyczny optymalizuje produkcję melatoniny – ważnego „hormonu snu” sprzedawanego z resztą aptekach jako środek wspomagający zasypianie.

Masz problem z podjadaniem między posiłkami?

Dołóż kalorii w głównych posiłkach w ciągu dnia. Często niedojadając przy śniadaniu, obiedzie czy kolacji, nadrabiamy z zapasem „w biegu”, gorzej przy tym kontrolując jakość i ilość spożywanej żywności.

Mleko pasteryzowane jest bezwartościowe.

Chociaż w ostatnich czasach pojawia się wiele rozmaitych artykułów o rzekomo niskiej wartości zdrowotnej i odżywczej mleka utrwalanego termicznie, czy wręcz o jego szkodliwości, to zdecydowana większość owych teorii nie ma potwierdzenia w faktach. Pasteryzacja zapewnia czystość mikrobiologiczną mleka i chroni nas przed atakiem chorobotwórczych drobnoustrojów. Poza tym nie jest prawdą, że mleko poddane temu procesowi nie zawiera witamin i składników mineralnych, a białka mleczne ulegają destrukcji.