Co daje i czym jest dieta?

Słowo „dieta” budzi zdecydowanie złe skojarzenia przywodząc na myśl perspektywę ciągłego niedojadania, spędzania dużej ilości czasu w kuchni, konsumowania niesmacznych posiłków. W istocie rzeczy jednak termin „dieta” wcale nie odnosi się do niezliczonej ilości wyrzeczeń, a ma zgoła inne znaczenie....

Opinie klientów o planach516 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 494623 / online: 60

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Odchudzasz się? Spiesz się powoli!

Pamiętaj, że szybko to można sobie co najwyżej krzywdę zrobić. Nie koniecznie tutaj sugeruję, aby odchudzać się po 10 g tygodniowo, ale warto pamiętać, że realizacja celu typu 10kg w dwa tygodnie jest nierealna i na 100% skończy się niepowodzeniem. Co istotne pojawić się mogą także efekty uboczne gwałtownych praktyk odchudzających w postaci zaburzeń nastroju, pogorszenia samopoczucia, niedoborów pokarmowych obniżeniu odporności no i – efektu jo-jo. Jeśli chcesz odchudzić się z głową – poradź się specjalisty dietetyka.

Kreatyna uszkadza nerki.

W takim przekonaniu żyje wiele osób, jest to jednak przekonanie nieprawdziwe. Bezpieczeństwo stosowania kreatyny potwierdzają liczne badania naukowe i nie ma podstaw by sądzić, że stosowanie tej substancji w rozsądnych, zalecanych dawkach negatywnie wpływa na funkcjonowanie zdrowych nerek. Kreatyna jest substancją bezpieczną.

Masz za sobą antybiotykoterapię?

Postaraj się uwzględnić w diecie fermentowane napoje mleczne dobrej jakości, takie jak kefiry i jogurty naturalne oraz źródła błonnika, czyli owoce, warzywa, produkty zbożowe z mąki pełnoziarnistej. Dobrym pomysłem jest także włączenie suplememntacji preparatem zawierającym żywe kultury bakteryjne (probiotyk). Dzięki temu odbudujesz naturalną mikroflorę jelitowa i poprawisz funkcjonowanie całego organizmu.

Nie bój się korzystać z pomocy dietetyka

Dietetyk to osoba, która nie tylko pomaga schudnąć, ale także zajmuje się dietoterapią w wybranych jednostkach chorobowych, edukacją żywieniową z zakresu samodzielnego komponowania jadłospisu i przygotowywanie posiłków. W ciągu ostatnich kilku lat poziom usług z zakresu poradnictwa żywieniowego znacznie się poprawił. Czasy, w których spotkanie ze specjalistą trwało 10 minut i kończyło się wręczeniem „diety” z szuflady, minęły bezpowrotnie.

Chcesz podnieść poziom testosteronu? Spij dłużej!

Badania naukowe potwierdzają, ze długość snu wpływa na poziom testosteronu. I tak mężczyźni, którzy śpią dłużej charakteryzują się także wyższym poziomem tego hormonu, analogicznie też mężczyźni, którzy nie dosypiają, mają mniej androgenów w organizmie. Warto sobie wziąć do serca tę zależność i pamiętać, że o ile jedna czy dwie krótsze noce nie stanowią wielkiego problemu, to regularne ograniczanie długość snu może negatywnie odbić się na zdrowiu i kondycji psychofizycznej.

Nie traktuj treningu jako źródła dodatkowego stresu.

Wysiłek fizyczny nie powinien być obciążeniem psychicznym. Jeśli czujesz się mocno zestresowana tym, że „musisz” ćwiczyć, powinnaś dobrze się zastanowić nad preferowaną formą aktywności bądź też popracować nad swoim nastawieniem. Może warto zamiast nudnego joggingu wyjść ze znajomymi na basen czy poćwiczyć w towarzystwie sympatycznego trenera na siłowni?

Jedzenie w godzinach wieczornych tuczy

Zgodnie z tym przekonaniem wiele osób odmawia sobie kolacji. Tymczasem jedzenie wieczorem nie koniecznie jest bardziej tuczące niż jedzenie rano. Ważna jest jednak ilość i dobór pokarmów. Spożycie przed snem kilku paczek ciastek zapitych słodkim napojem oczywiście sprzyja gromadzeniu tkanki tłuszczowej, ale ten sam posiłek tuczący byłby również w godzinach porannych. Dobra zbilansowana kolacja uwzględniająca np. porcję warzyw i rybę nie stanowi istotnego zagrożenia dla obwodu pasa, nawet jeśli spożywana jest tuż przed snem. Znaczenie ma ilość i jakość spożytej żywności w pozostałej części dnia.

Nie masz pomysłu na szybki i wartościowy posiłek? Wprowadź do menu sałatki.

Wystarczy mix gotowych warzyw (są w sklepach dostępne mieszanki sałat), odrobina oliwy i dodatek produktu białkowego takiego jak grillowane mięso, wędzony łosoś, ser twarogowy, jajko lub ewentualnie dobra jakościowo wędlina i voilà! Pyszne, wartościowe danie gotowe. Dobrze skomponowane sałatki to bogactwo witamin, składników mineralnych, zdrowych tłuszczy, białka i błonnika – czyli posiłek w sam raz do diety odchudzającej.

Prozdrowotny potencjał warzyw uzależniony jest od rodzaju dressingu.

Ta dziwna na pierwszy rzut oka zależność jest w 100% prawdziwa i potwierdzona w badaniach naukowych. Niektóre bioaktywne składniki zawarte w warzywach nie zostaną przyswojone jeżeli nie będzie towarzyszył im dodatek tłuszczu. Dotyczy to przede wszystkim likopenu, alfa i beta karotenu oraz innych karotenoidów, są to bowiem związki rozpuszczalne w tłuszczach. Tak więc sosy z dodatkiem np. oliwy z oliwek zwiększają wartości odżywczą i prozdrowotną warzyw.

Żeby schudnąć wystarczy po prostu więcej się ruszać!

Choć regularna aktywność ruchowa jest pomocna, gdy chcemy pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, to sam wysiłek fizyczny może nie wystarczyć by zaobserwować jakiekolwiek zmiany w masie i składzie ciała. Spowodowane jest to tym, że nasz organizm wykazuje skłonność do pokrywania zwiększonego wydatkowania energii poprzez wzrost spożycia pokarmu wymuszany na nas nasilonym uczuciem głodu, a żeby go oszukać – potrzebne są odpowiednie ukierunkowane zabiegi żywieniowe.

Leki powinno popijać się tylko wodą.

Nawet zwykłe tabletki przeciwbólowe i inne farmaceutyki sprzedawane bez recepty należy popijać jedynie wodą. Substancje zawarte w herbacie, kawie, kakao, sokach owocowych, coli czy mleku mogą wpływać na wchłanianie, wydalanie i metabolizm leków w ustroju. W efekcie dany środek może albo nie zadziałać albo też zwiększyć się może ryzyko działań niepożądanych.

Odchudzasz się? Wyznacz realistyczny cel!

Jeśli zbyt wysoko postawisz sobie poprzeczkę i zaplanujesz zrzucić 10kg w dwa tygodnie to czeka Cię nieuchronne rozczarowanie, a i być może – kłopoty ze zdrowiem. Niestety znaczna część odchudzających się osób popełnia elementarny błąd i upiera się przy tym by schudnąć jak najwięcej w jak najkrótszym czasie, co oczywiście zazwyczaj ma przykre konsekwencje.