Jak przełamać brak apetytu związany z infekcją?

Przełom stycznia i lutego to czas w którym dość często łapią nas różnego rodzaju infekcje górnych dróg oddechowych. Oprócz tego, iż towarzyszy im wiele uciążliwych objawów to dodatkowo, często doprowadzają one do problemów...

Opinie klientów o planach441 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 484486 / online: 105

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Nie masz pomysłu jak zorganizować sobie posiłek do pracy?

W porze wiosenno-letniej znakomitym rozwiązaniem okazać się mogą sałatki. Sposobów ich przygotowania są setki. Wystarczy jakieś źródło białka (mięso, jajko, ryba lub twaróg), tłuszczu (oliwa, olej lniany, orzechy) i solidna porcja warzyw (sałata, pomidor, ogórek, brokuł) i sałatka gotowa. W razie konieczności można oczywiście dodać jakiś owoc lub ryż czy makaron aby zwiększyć udział węglowodanów.

Odchudzająca dieta musi być niskotłuszczowa.

Przekonanie o tym że odchudzanie musi wiązać się z drastycznym graniczeniem spożycia tłuszczu powoli odchodzi do lamusa, niestety w niektórych kręgach wciąż cieszy się ono popularnością. Tymczasem znakomite efekty odchudzające mogą zapewnić również diety wysokotłuszczowe, niskowęglowodanowe, wysokobiałkowe etc… W czasie redukcji, nie należy skupiać się na eliminacji czy też ograniczaniu spożycia jednego składnika pokarmowego, a działać wielokierunkowo.

Nie masz czasu rano na robienie śniadania?

Przygotuj posiłek dzień wcześniej wieczorem. Dzięki temu następnego dnia oszczędzisz czas i dostarczysz potrzebnych składników odżywczych. W pracy czy w szkole natomiast łatwiej będzie Ci odmówić sobie batonika czy zapiekanki.

Słodycze psują cerę.

Niestety – jest to fakt. Nafaszerowana cukrami wysokoprzetworzona przemysłowo żywność wybitnie sprzyja pryszczom i innym zmianom skórnym, a dodatkowo przyspiesza proces starzenia. Osoby lubujące się w słodyczach zazwyczaj mają brzydszą cerę. Analogicznie eliminacja czekoladek, ciastek, batoników i cukierków z diety już w ciągu kilkunastu dni zazwyczaj doprowadza do poprawy cery i zmniejszenia ilości wykwitów skórnych.

Głodząc się skutecznie spalamy tłuszcz.

Chociaż wydawać by się mogło, że zrezygnowanie ze spożywanie pokarmu i wprowadzenie głodówki spowoduje szybki ubytek zgromadzonego wokół pasa i bioder tłuszczu, to tak naprawdę efekt może być zupełnie inny. W okresie głodu najpierw spalany jest przede wszystkim glikogen i… mięśnie! Chcesz się pozbyć mięśni – głoduj. Wiedz jednak, że po dłuższym czasie tak drastycznej „diety” Twój metabolizm spowolni, przez co po zaprzestaniu kuracji zgubione kilogramy wrócą, z tym że nie będą to już mięśnie, a tłuszcz!

Nadwaga i otyłość mogą być spowodowane stosowaniem leków

Niektóre farmaceutyki mogą powodować przyrost masy ciała. Dotyczy to zwłaszcza glikokortykoidów, środków przeciwdepresyjnych i hipotensyjnych (na nadciśnienie) oraz insuliny. Mechanizm działania poszczególnych leków w tym aspekcie jest zróżnicowany, niektóre zwiększają łaknienie, inne upośledzają wrażliwość insulinową, a jeszcze inne powodują zwiększenie retencji płynów w ustroju, skutek jest jednak taki, że masa ciała się zwiększa. Jeśli bierzesz leki i zauważasz niepożądane efekty „na wadze”, porozmawiaj o tym lekarzem bądź zgłoś się do dietetyka.

Napoje gazowane „tuczą”.

Chociaż regularne spożywanie niektórych napojów gazowanych faktycznie może niekorzystnie wpływać na sylwetkę, to winne są nie tyle bąbelki, co składniki takie jak cukier stołowy, glukoza czy syrop glukozowo-fruktozowy. Dwutlenek węgla zawartych w tych napojach w żaden sposób nie wpływa negatywnie na masę ciała, a gazowana woda mineralna może być elementem zdrowej, zbilansowanej diety odchudzającej.

Witamina D chroni przed grypą.

W badaniach naukowych zaobserwowano, że na grypę częściej zapadają osoby z niskim poziomem witaminy D. Tymczasem w okresie jesienno zimowym znaczna część naszego społeczeństwa cierpi na wyraźne niedobory tego związku, ponieważ większość zapotrzebowania nasz organizm zaspokajana poprzez ekspozycję na działanie promieni słonecznych, o które trudno przez większą część roku. Dlatego warto zadbać o to by w diecie przynajmniej 2 razy w tygodniu pojawiła się morska ryba, będąca naturalnym źródłem witaminy D, a w razie potrzeby warto także pomyśleć o dodatkowej suplementacji.

Szukasz skutecznego sposobu na polepszenie kondycji i poprawę sylwetki?

Zainteresuj się CrossFit’em! Ten rodzaj aktywności fizycznej zdobywa coraz większą popularność ze względu na wyjątkową skuteczność w rozwijaniu zdolności wysiłkowych oraz poprawianiu estetyki sylwetki. Treningi CrossFit’owe są krótkie, intensywne i wyjątkowo efektywne. Na forum SFD.PL znajdziesz specjalny dział poświęcony tego rodzaju aktywności i będziesz mieć możliwość konsultacji z praktykami i specjalistami w tej dziedzinie.

Odchudzasz się? Wyznacz realistyczny cel!

Jeśli zbyt wysoko postawisz sobie poprzeczkę i zaplanujesz zrzucić 10kg w dwa tygodnie to czeka Cię nieuchronne rozczarowanie, a i być może – kłopoty ze zdrowiem. Niestety znaczna część odchudzających się osób popełnia elementarny błąd i upiera się przy tym by schudnąć jak najwięcej w jak najkrótszym czasie, co oczywiście zazwyczaj ma przykre konsekwencje.

Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj pokarm.

Pierwszy etap trawienia odbywa się właśnie w jamie ustnej, gdzie pokarm jest rozdrabniany i mieszany ze śliną. Tak "przygotowany" pokarm jest znacznie szybciej i łatwiej trawiony przez żołądek.

„Ja nigdy nie schudnę, mój przypadek jest beznadziejny"

Tak twierdzi znaczna część osób borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej, tymczasem jest to przekonanie wyjątkowo złudne. Zdecydowana większość „beznadziejnych przypadków” po prostu beznadziejnie się odżywia, stosuje beznadziejne metody odchudzające i nie umie wyzbyć się beznadziejnego, depresyjnego sposobu myślenia. Jeśli uważasz, że nie radzisz sobie sama z kontrolą masy ciała – skonsultuj się ze specjalistą dietetykiem.