Hiperlipidemia zwiększa zapotrzebowanie na witaminę E

Hiperlipidemia uznawana jest za czynnik ryzyka rozwoju chorób układu krążenia takich jak miażdżyca. Okazuje się jednak, że przypadłość ta niesie za sobą także inne konsekwencje, wpływając na obrót...

Opinie klientów o planach557 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 501770 / online: 87

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Bierzesz leki? Unikaj grejpfrutów

Interakcje pomiędzy farmaceutykami a substancjami naturalnie występującymi w żywności są niezaprzeczalnym faktem i stanowić mogą zagrożenie dla zdrowia, a w skrajnych wypadkach nawet dla życia. Przykładem szczególnie „groźnego” pokarmu są owoce cytrusowe, a zwłaszcza grejpfruty. Zawierają one związki, które wpływają na aktywność enzymów (cytochrom P-450) zaangażowanych w metabolizm wielu leków. Stosowanie jednocześnie farmaceutyków i spożywanie grejpfrutów lub ich przetworów (w tym flawonoidów grejpfrutowych obecnych w wielu suplementach), zaburzać może działanie leków, zwiększając ryzyko działań niepożądanych.

Imbir pomaga na ból głowy

Bioaktywne związki zawarte w kłączu imbiru (gingerole) wykazują działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, a także – jak pokazują niektóre badania naukowe - pomagają osobom borykającym się z migrenowymi bólami głowy. Imbir może stanowić znakomity środek wspomagający leczenie jak i zapobiegający migrenom. Przyprawę można dodawać do wybranych posiłków bądź też zakupić ekstrakty w postaci specjalnych suplementów diety.

Jak rzucę palenie to na pewno przytyję.

Faktycznie wiele osób rzucających palenie papierosów doświadcza przyrostu masy ciała, ale na szczęście można temu skutecznie zapobiegać. Zrywając z tytoniowym nałogiem należy zadbać o odpowiednią aktywność fizyczną i zmienić nawyki żywieniowe. Dobrze też zadbać o to by mieć pod ręką zdrowe przekąski takie jak owoce, warzywa czy nawet orzechy. W razie potrzeby warto skorzystać z pomocy dobrego dietetyka lub wykwalifikowanego trenera, którzy pomogą dostosować dietę i trening do możliwości i potrzeb organizmu.

Nie wiesz jaką wybrać rybę?

Staraj się kupować ryby morskie, świeże zamiast mrożonych i zwracaj uwagę na to czy pochodzą one z hodowli czy też złowione były na otwartej wodzie. Te drugie mają wyższej jakości mięso o lepszej proporcji pomiędzy wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Pamiętaj też, że panga nie jest rybą morską…

Zwiększ aktywność fizyczną.

Aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na wiele aspektów naszego zdrowia. Przyspiesza też metabolizm, co oprócz utraty kalorii związanych z wysiłkiem wpływa na szybszą przemianę materii. Zatem działa podwójnie korzystnie na zachowanie właściwej wagi.

Napoje gazowane „tuczą”.

Chociaż regularne spożywanie niektórych napojów gazowanych faktycznie może niekorzystnie wpływać na sylwetkę, to winne są nie tyle bąbelki, co składniki takie jak cukier stołowy, glukoza czy syrop glukozowo-fruktozowy. Dwutlenek węgla zawartych w tych napojach w żaden sposób nie wpływa negatywnie na masę ciała, a gazowana woda mineralna może być elementem zdrowej, zbilansowanej diety odchudzającej.

Tabletki przeciwbólowe mogą spowolnić przyrost mięśni.

Niestety taka zależność jest bardzo prawdopodobna. Choć badania naukowe nie potwierdzają jednoznacznie negatywnego wpływu leków przeciwzapalnych na przyrost masy mięśniowej, to w wielu eksperymentach zaobserwowano takie działanie. Na wszelki wypadek lepiej unikać stosowania tabletek przeciwbólowych na 3 – 4 godziny przed i bezpośrednio po wysiłku.

Kawa zawiera antyoksydanty i nie ustępuje pod tym względem zielonej herbacie.

Wiele osób kawę postrzega jedynie jako używkę, która pomaga walczyć z objawami zmęczenia, a zieloną herbatę traktuje jako zdrowszą dla niej alternatywę. Tymczasem zarówno herbata jak i kawa są źródłem cennych dla zdrowia polifenoli.

Dieta wegetariańska jest zdrowsza od diety mieszanej

Mit! Informacje takie często wygłaszane są przez entuzjastów bezmięsnego sposobu odżywiania, a tak naprawdę zdrowotność diety nie jest zdeterminowana obecnością lub brakiem obecności mięsa, a wieloma innymi czynnikami. Diety bezmięsne dodatkowo często wymagają uzupełnienia w witaminę B12 i żelazo.

Zwiększenie częstotliwości spożywania posiłków przyspiesza metabolizm

Nie ma żadnych przekonujących dowodów, które potwierdzałyby, że spożywanie pięciu lub sześciu posiłków zamiast trzech czy czterech w ciągu dnia powoduje przyspieszenie przemiany materii. Dezorganizowanie sobie dnia, zaniedbywanie innych obowiązków w celu sprostaniu takiej konwencji menu nie jest wiec konieczne by podkręcić metabolizm i przyspieszyć spalanie tłuszczu

Opalanie przyczynia się do zwiększenia produkcji witaminy D.

To prawda – witamina D syntetyzowana jest w naszym organizmie dzięki działaniu promieni ultrafioletowych, dlatego warto korzystać ze słońca oczywiście zachowują umiar i zdrowy rozsądek. Witamina D jest ważna nie tylko dla zdrowych i mocnych kości i zębów, ale także dla właściwego funkcjonowania układu nerwowego, krwionośnego i hormonalnego. Odpowiednio wysoki poziom witaminy D sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki.

Błonnik odchudza

Choć właściwsze byłoby stwierdzenie: odpowiednio wysokie spożycie włókna pokarmowego (tzw. błonnika) wspomaga odchudzanie. Wynika to po pierwsze z faktu, iż błonnik przedłuża uczucie sytości po posiłku oraz spowalnia wzrost poziomu glukozy we krwi. W diecie odchudzającej powinno się znaleźć miejsce dla źródeł tego składnika, jakim są warzywa, owoce, orzechy, produkty zbożowe, w tym otręby. Warto jednak pamiętać, że nadmiar tego składnika również nie jest pożądany.