Czy warto kupić wyciskarkę do soków?

W ostatnim czasie coraz większa popularnością cieszą się kuchenne gadżety mające pomóc uczynić codzienną dietę bardziej zasobną w cenne dla zdrowia składniki. Szczególnym atrakcyjne wydają się wyciskarki do soków, które – zgodnie z zapewnieniami producentów – pozwalają...

Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 460460 / online: 65

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Mit „Zdrowe tłuszcze” znakomicie nadają się do smażenia

Mit. Oleje roślinne bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe nie powinny być poddawane obróbce termicznej! Dotyczy to zwłaszcza oleju lnianego i słonecznikowego. Pod wpływem wysokiej temperatury dochodzi do zmiany właściwości kwasów tłuszczowych i powstawania szkodliwych dla zdrowa związków. Do krótkiego smażenia można natomiast używać oliwy z oliwek która zawiera głównie jednonienasycony kwas oleinowy, do długiego najlepiej nadaje się… smalec.

Jeśli masz problem z podjadaniem w ciągu dnia

W przypadku gdy brakuje Ci czasu, kup odżywkę białkową, orzechy włoskie i suszone owoce. Przy użyciu miksera w 5 minut przyrządzisz pyszny i odżywczy koktajl. Dzięki zjedzeniu wartościowego posiłku przed wyjściem do szkoły czy pracy łatwiej poradzisz sobie z apetytem na wafelki czy pączki w późniejszych porach dnia. Jest to fakt udowodniony naukowo!

Gorzka czekolada jest zdrowsza od mlecznej

Mleczna czekolada jest zazwyczaj głównie źródłem cukru i tłuszczu, gorzka natomiast nie dość że zawiera zdecydowanie mniejszą dawkę sacharozy, to na dodatek dostarcza bioaktywnych związków z grupy polifenoli, które wykazują właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne oraz które korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu krążenia. Im większy udział kakao w gorzkiej czekoladzie – tym jest ona zdrowsza.

Nie zmuszaj się do pica wody.

Ostatnio często można się spotkać z zaleceniem by wlewać w siebie nielimitowaną ilość bezkalorycznych płynów, utarło się bowiem, że woda „oczyszcza” organizm. Owszem, odpowiednie nawadnianie jest bardzo ważne, ale nie można popadać w przesadę. Wmuszanie w siebie wody czy innych płynów może być niekorzystne z wielu względów, a w skrajnych wypadkach doprowadzać do stanu zwanego przewodnieniem, czego doświadczają nieraz maratończycy i co ma negatywne konsekwencje zdrowotne. Tak więc pij, ale nigdy na siłę.

Aktywność fizyczna działa jak lek przeciwbólowy.

Faktycznie w niedawno opublikowanych badaniach okazało się, że wysiłek fizyczny zmniejsza odczuwalnie bólu zarówno przez osoby z istniejącymi już dolegliwościami, jak i w przypadku testów na ochotnikach zdrowych, poddawanych testom bólowym. Jest to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy borykają się z bólem głowy, stawów czy mięśni. Warto jednak zachować umiar z intensywnością i tak dobrać rodzaj wysiłku by np. nie obciążać bolącej kończyny.

Chcesz poprawić swoją odporność? Włącz te produkty do swojej diety!

Nie ma wątpliwości że sposób odżywiania wpływać może na odporność immunologiczną organizmu, dlatego w okresach, w których szczególnie łatwo o przeziębienie warto odpowiednio się zabezpieczyć. Ważne jest by codziennie spożywać owoce i warzywa zasobne w witaminę C wspierającą naturalne siły obronne organizmu. Przynajmniej dwa razy w tygodniu należy także spożyć porcję tłustej ryby morskiej, która dostarczy kwasów omega 3 oraz witaminy D wpływających również na układ immunologiczny. Minimum raz dziennie należy także wypić kubek zielonej herbaty zasobnej w związki fenolowe, które hamują namnażanie się wirusa grypy. Dodatkowo pomocne mogą okazać się również: czosnek i cebula oraz przyprawy takie jak imbir.

Palisz trawkę? Jesteś bardziej narażony na raka.

Sprawa dotyczy młodych mężczyzn palących marihuanę. Dość ciekawą zależność zaobserwowano w badaniach naukowych pomiędzy obecnymi w dymie z konopi związkiem a ryzykiem zachowania na raka jądra. Okazuje się, że regularna ekspozycja organizmu na działanie tych substancji może zwiększać podatność na tę postać nowotworu. Na razie nie wiadomo do końca, jaki jest mechanizm tej zależności.

Oglądanie TV może przyczyniać się do rozwoju nadwagi i otyłości

Zależność pomiędzy ilością czasu spędzonego przed ekranem telewizora a masą ciała potwierdzają badania. Niestety osoby, które przesiadują przed TV mniej się ruszają i więcej jedzą, co w oczywisty sposób sprzyja nadwadze i otyłości. Co więcej oglądanie telewizji zaburzać może mechanizmy kontroli łaknienia i sprzyjać nieświadomemu podjadaniu.

Nadmiar tkanki tłuszczowej obniża poziom testosteronu.

Niestety, ale to prawda. Wraz ze wzrostem obwodu pasa spada poziom najważniejszego męskiego hormonu płciowego, co skutkuje spadkiem libido, osłabieniem psychicznym i – sprzyja dalszemu gromadzeniu tłuszczu w ustroju. Tak więc oto kolejny powód dla mężczyzn by być zawsze „fit”.

„Klarowanie” masła sprawia, że doskonale nadaje się ono do smażenia.

Jest to dobra wiadomość dla entuzjastów tłuszczu mlecznego. Konwencjonalne masło nie nadaje się do smażenia ze względu na niską temperaturę dymienia, masło klarowne jednak (które można kupić w sklepach lub przygotować samemu) znakomicie nadaje się do obróbki termicznej.

Panierka tuczy.

To prawda. Gruba i nasiąknięta panierka może zawierać więcej kalorii niż samo mięso, do którego jest dodatkiem. Panierka po usmażeniu to "gąbka" z tłuszczu i węglowodanów. Jeśli musisz lub lubisz, to stosuj cienką warstwę oraz wkładaj mięso dopiero na mocno rozgrzany tłuszcz.

Szukasz dobrych koktajli odchudzających? Nie kupuj gotowych produktów!

W zamian spraw sobie blender i odżywkę białkową – wystarczy dodać otrębów, ulubionych owoców (zwłaszcza truskawek, malin, jagód i innych sezonowych) i oto masz pyszny, odżywczy koktajl odchudzający zasobny w proteiny, witaminy, składniki mineralne, błonnik i związki fenolowe. Pamiętaj tylko by nie dodawać cukru, miodu czy fruktozy. Kiepskim pomysłem jest także dodatek winogron czy bananów, które są dość wysokokaloryczne.