Jak przygotować koktajl potreningowy?

Jak powszechnie wiadomo, właściwe zagospodarowanie okresu następującego bezpośrednio po treningu ma dość duże znaczenie dla ogólnie pojętej regeneracji powysiłkowej. Kwestią kluczową w tym zakresie jest dostarczenie odpowiedniej dawki składników odżywczych. W większości wypadków, w czasie następującym...

Opinie klientów o planach661 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 522901 / online: 10

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Dieta niskowęglowodanowa jest najlepszym sposobem na pozbycie się tkanki tłuszczowej.

Choć eliminacja z diety wysokoprzetworzonych źródeł węglowodanów takich jak słodycze, wyroby cukiernicze, słodkie napoje, a także produkty z białej mąki może okazać się znakomitym sposobem na zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej, to wcale nie jest powiedziane, że całkowitą ilość węglowodanów należy drastycznie obniżyć. Efekt odchudzający można uzyskać również w przypadku diet z przewagą węglowodanów – pod warunkiem zapewnienia odpowiedniej ich jakości.

Owoce można jeść bez ograniczeń.

Niestety nie. Owoce są źródłem cukrów prostych i mimo, iż posiadają fantastyczny dla zdrowia błonnik i witaminy to nie sprzyjają redukcji z powodu wspomnianych cukrów. Nie oznacza to, że powinniśmy zrezygnować z owoców. Jednak w tym okresie czasu należy je ograniczyć. Szczególnie wysokokaloryczne są gruszki, winogrona i banany. Uważaj też na suszone owoce.

Nie wiesz co pić „na diecie”?

Zapamiętaj sobie, że najlepszym napojem jest woda, oczywiście - mineralna. W okresie letnich upałów lepiej sprawdzi się woda średnio- i wysokozmineralizowana, która dostarcza także niezbędnych elektrolitów. Dodatkowo dobrym uzupełnieniem będą herbaty: zielona, czarna, biała, czerwona, ziołowe, a także soki warzywne. Ostrożnie należy używać soków owocowych, bo są one źródłem cukru (nawet te 100%-owe). Wykluczone są wszelkie słodzone cukrem napoje i wysokokaloryczne trunki.

Chcesz schudnąć, więc nie jadasz kolacji? To nie najlepszy pomysł!

Powszechne przekonanie głoszące, iż żeby pozbyć się nadmiaru kilogramów nie należy spożywać posiłków po godzinie osiemnastej nie ma poparcia w postaci badań naukowych. Nikt nigdy nie udowodnił, że taka konwencja jest korzystna, a praktyka pokazuje, że może być po prostu uciążliwa. Zamiast więc koncentrować się na porze kolacji zwróć uwagę na to co pojawia się na Twoim talerzu tak w ciągu dnia jak i wieczorem. Jakość oraz ilość spożywanego pożywienia ma zdecydowanie większy wpływ na efektywność zabiegów odchudzających niż pory posiłków.

Alkohol jest dobry na trawienie.

Wiele osób uważa, że kieliszek wódki czy lampka wina dobrze wpływa na trawienie pokarmów, tymczasem wpływ alkoholu na funkcje wydzielnicze żołądka jest warunkowy. Najlepiej sprawdzić się może tutaj piwo, najgorzej wysokooktanowe trunki takie jak wódka. Pamiętać należy, że pozytywny wpływ rejestrowany jest przede wszystkim przy niskich dawkach i stężeniach etanolu. Alkoholu wystrzegać się powinny bezwzględnie osoby z chorobą wrzodową żołądka.

Jeśli potrzebujesz pobudzenia, to zamiast popularnych napojów energetycznych wypij dobrą kawę.

Kawa, wbrew niektórych teoriom, nie jest niezdrowa jeśli spożywana jest z umiarem. Napoje energetyczne często natomiast zawierają niezliczoną ilość sztucznych dodatków i dostarczają potężnej dawki cukru.

Techniki relaksacyjne pomagają pozbyć się nadmiaru kilogramów.

Fakt. Stres w sposób istotny zmniejszać może efektywność zbiegów odchudzających, a wszelkie skuteczne próby radzenia sobie z nim – wspierają proces redukcji tkanki tłuszczowej. Tak więc jeśli się odchudzasz, a Twoja praca zawodowa wiąże się z silnym stresem zadbaj o miły sposób spędzania wolnego czasu: joga, basen, sauna, a nawet wypad ze znajomymi za miasto, o ile zachowasz zdrowy rozsądek i umiar w jedzeniu i piciu - mogą tylko pomóc Ci schudnąć.

Szukasz dobrych koktajli odchudzających? Nie kupuj gotowych produktów!

W zamian spraw sobie blender i odżywkę białkową – wystarczy dodać otrębów, ulubionych owoców (zwłaszcza truskawek, malin, jagód i innych sezonowych) i oto masz pyszny, odżywczy koktajl odchudzający zasobny w proteiny, witaminy, składniki mineralne, błonnik i związki fenolowe. Pamiętaj tylko by nie dodawać cukru, miodu czy fruktozy. Kiepskim pomysłem jest także dodatek winogron czy bananów, które są dość wysokokaloryczne.

Zrezygnuj ze słodkich napojów takich jak cola i inne kolorowe „trucizny”

Ogranicz też do 1 – 2 szklanek dziennie ilość wypijanych soków owocowych z kartonika. Choć ze względu na zawartość witamin i flawonoidów soki owocowe są rozwiązaniem dalece korzystniejszym niż oranżado-podobne gazowane wynalazki, to i one dostarczają wysokich dawek cukru. Również te 100%-towe.

Staraj się nie kłaść spać ani w stanie przejedzenia ani z uczuciem głodu.

Ostatni posiłek powinien być w miarę lekki i spożyty około 1 – 2 godziny przed snem. Głód utrudnia zasypianie poprzez wpływ na poziom neuroprzekaźników, przejedzenie natomiast sprawia, że sen jest gorszej jakości.

Leki powinno popijać się tylko wodą.

Nawet zwykłe tabletki przeciwbólowe i inne farmaceutyki sprzedawane bez recepty należy popijać jedynie wodą. Substancje zawarte w herbacie, kawie, kakao, sokach owocowych, coli czy mleku mogą wpływać na wchłanianie, wydalanie i metabolizm leków w ustroju. W efekcie dany środek może albo nie zadziałać albo też zwiększyć się może ryzyko działań niepożądanych.

Słodziki tuczą.

Do tej pory nie udało się udowodnić, że bezkaloryczne substancje słodzące doprowadzają w jakiś sposób do przyrostu masy ciała, chociaż wiele osób rozgłasza takie plotki. Ze słodzikami nie powinno się przesadzać, ale w wypadku stosowania diet odchudzających bez wątpienia lepiej jest wypić napój z dodatkiem słodziku niż cukru.