Opinie klientów o planach627 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 515226 / online: 2

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Napoje typu cola, jeśli pozbawione są cukru – mogą być pite bez ograniczeń nawet na dietach redukcyjnych.

Faktycznie, choć bezcukrowa cola nie tuczy i stanowi w większości wypadków lepszą alternatywę niż jej słodzony sacharozą odpowiednik, to i tak jest źródłem sporych dawek kwasu ortofosforowego, który zaburza równowagę kwasowo-zasadową ustroju, co jest wysoce niepożądane.

Bywasz często głodny pomiędzy posiłkami? Uważaj na spożycie węglowodanów!

Znasz takie powiedzenie, że „apetyt rośnie w miarę jedzenia”? Znakomicie opisuje on sytuację będącą konsekwencją nadmiernego spożycia węglowodanów w rafinowanej postaci. Zaburzenie gospodarki glukozowo-insulinowej i zmniejszenie wrażliwości receptorów odczytujących sygnały wysyłane przez hormony takie jak insulina i leptyna doprowadza do tego, że mechanizmy kontroli łaknienia ulegają deregulacji. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być nadmierne spożycie cukrów.

Masz problem z nadmierną potliwością?

Zastosuj metodę trzech kroków. Po pierwsze zmień dezodorant na antyperspirant, po drugie noś rzeczy z naturalnych tkanin, po trzecie zmniejsz ilość spożywanej kofeiny i ostrych przypraw. Jeśli pomimo tych zabiegów problem nie ustępuje, idź do dermatologa – lekarz pomoże odnaleźć przyczynę Twojej przypadłości i zaproponuje odpowiednie środki zaradcze. W razie konieczności możesz też skorzystać ze specjalnych zabiegów z użyciem toksyny botulinowej – ich skuteczność jest bardzo wysoka.

Kofeina już na Ciebie nie działa?

Zrób przerwę od wszelkich stymulantów. Najlepiej by trwała one minimum dwa tygodnie, już po tym okresie zazwyczaj odczuć można zdecydowaną poprawę, choć liczyć się trzeba z tym, że pierwsze dni bez „dopalaczy” będą dość trudne…

Eksperymentuj z ziołami.

Zioła poprawiają smak, uatrakcyjniają nasze potrawy oraz wpływają na lepsze trawienie. Chcąc cieszyć się ich smakiem bez obawy o konsekwencje zdrowotne wzbogać swoją kuchnię ziołami takimi jak: majeranek, koperek, bazylia, tymianek i innymi. Zioła zawierają także substancje mające wpływ na metabolizm człowieka. Zioła bardzo często wpływają na obniżenie cholesterolu.

Dieta wegetariańska jest zdrowsza od diety mieszanej

Mit! Informacje takie często wygłaszane są przez entuzjastów bezmięsnego sposobu odżywiania, a tak naprawdę zdrowotność diety nie jest zdeterminowana obecnością lub brakiem obecności mięsa, a wieloma innymi czynnikami. Diety bezmięsne dodatkowo często wymagają uzupełnienia w witaminę B12 i żelazo.

Nie masz czasu rano na robienie śniadania?

Przygotuj posiłek dzień wcześniej wieczorem. Dzięki temu następnego dnia oszczędzisz czas i dostarczysz potrzebnych składników odżywczych. W pracy czy w szkole natomiast łatwiej będzie Ci odmówić sobie batonika czy zapiekanki.

Zimą nie musisz rezygnować z warzyw.

Marchew, buraki, niektóre odmiany kapusty, seler, pietruszka, a także ziemniaki – tych warzyw nie powinno zabraknąć w Twojej diecie. Najprościej jest przygotować z nich zupę krem na wywarze z chudego mięsa.

Ziemniaki są znakomitym źródłem węglowodanów.

Wiele osób o tym zapomina, ale faktycznie ziemniaki stanowią dobre źródło skrobi, a z żywieniowego punktu widzenia nie są wcale gorsze niż ryż i makaron. Co istotne, ziemniaki jako jeden z niewielu pokarmów skrobiowych działają alkalicznie (odkwaszająco) na nasz organizm.

Nie eliminuj tłuszczu z diety odchudzającej!

Unikanie produktów zawierających tłuszcz to jeden z grzechów głównych popełnianych często przy komponowaniu diety odchudzającej. Tymczasem diety bardzo niskotłuszczowe nie koniecznie stanowią optymalne rozwiązanie w trakcie redukcji, raz bowiem że nie hamują wystarczająco uczucia głodu, a dwa - stwarzają ryzyko niedoborów witamin A, E, D i K, niezbędnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz innych biologicznie aktywnych związków rozpuszczalnych w tłuszczach (likopen, alfa-karoten, astaksantyna etc).

Palisz trawkę? Jesteś bardziej narażony na raka.

Sprawa dotyczy młodych mężczyzn palących marihuanę. Dość ciekawą zależność zaobserwowano w badaniach naukowych pomiędzy obecnymi w dymie z konopi związkiem a ryzykiem zachowania na raka jądra. Okazuje się, że regularna ekspozycja organizmu na działanie tych substancji może zwiększać podatność na tę postać nowotworu. Na razie nie wiadomo do końca, jaki jest mechanizm tej zależności.

Błonnik oczyszcza organizm z toksyn

Błonnik nie jest w stanie usunąć toksyn zmagazynowanych w naszym ustroju, co najwyżej może pomóc pozbyć się „balastu” zalegającego w jelitach m.in. poprzez przyspieszenie spowolnionej perystaltyki – nie ma to jednak nic wspólnego z tzw. detoksykacją. Błonnik jest ważnym elementem diety, warto jednak znać jego prawdziwą rolę.