Czy jedzenie mięsa jest szkodliwe?

Media biją na alarm : „Mięso zabija!”, „Jedzenie mięsa jest szkodliwe jak palenie papierosów”, „Mięso powoduje raka”. Pod tak silnym wpływem medialnym, wiele osób ogranicza spożycie mięsa lub całkowicie z niego rezygnuje. Czy rzeczywiście jest to zasadne? Czy mięso jest dla nas szkodliwe? A...

Opinie klientów o planach837 wszystkich opinii >

Dowiedz się więcej
Przejdź do profilu

Społeczność

użytkowników: 569544 / online: 104

najnowszetop:dziśtydzieńmiesiąc

Inspirujący

Kto jest online?

Popularne dzienniki

Nowi użytkownicy

Posiłki z dzienników

Przejdź do kuchni

kuchnia

najnowsze popularne

fit potrawy

Przepisy z blogów

produkty spożywcze

atlas ćwiczeń

wybierz interesującą Cię partię mięśni

fitness / fakty i mity

Uważasz, że „zdrowe” oznacza „niesmaczne”?

Duży błąd. Jedzenie może być i smaczne i zdrowe. Niestety osoby, które nie czują potrzeby przykładania wagi do tego co jedzą lansują często pogląd, zgodnie z którym zbilansowana dieta składa się z sałaty, kiełków, odtłuszczonego mleka, a jej stosowanie odbiera definitywnie przyjemność dobrego jedzenia. Jest to mit. Już same nazwy posiłków takie jak: pieczony „dorsz sezamowy z pomidorami koktajlowymi i ziemniakami w mundurkach”, czy „aromatyczna pierś z kurczaka z sosem ziołowym i warzywami” brzmią co najmniej zachęcająco. Tymczasem dania te – o ile zostaną właściwie przygotowane będą bez dwóch zdań nie tylko smaczne, ale i zdrowe.

Błonnik oczyszcza organizm z toksyn

Błonnik nie jest w stanie usunąć toksyn zmagazynowanych w naszym ustroju, co najwyżej może pomóc pozbyć się „balastu” zalegającego w jelitach m.in. poprzez przyspieszenie spowolnionej perystaltyki – nie ma to jednak nic wspólnego z tzw. detoksykacją. Błonnik jest ważnym elementem diety, warto jednak znać jego prawdziwą rolę.

Masz ostatnio gorszy nastrój, łatwo się denerwujesz i gorzej śpisz

Zwiększ spożycie magnezu włączając do diety orzechy, migdały, pestki dyni, kasze i wysokomagnezową wodę mineralną. Możesz też uzupełnić dietę suplementem. Niedobory magnezu często sprzyjają właśnie takim jak wymienione wyżej objawom.

Techniki relaksacyjne pomagają pozbyć się nadmiaru kilogramów.

Fakt. Stres w sposób istotny zmniejszać może efektywność zbiegów odchudzających, a wszelkie skuteczne próby radzenia sobie z nim – wspierają proces redukcji tkanki tłuszczowej. Tak więc jeśli się odchudzasz, a Twoja praca zawodowa wiąże się z silnym stresem zadbaj o miły sposób spędzania wolnego czasu: joga, basen, sauna, a nawet wypad ze znajomymi za miasto, o ile zachowasz zdrowy rozsądek i umiar w jedzeniu i piciu - mogą tylko pomóc Ci schudnąć.

Masło jest niezdrowe i należy zamiast niego stosować margarynę

Mit powielany w rozmaitych kampaniach medialnych. Masło może stanowić wartościowe uzupełnienie jadłospisu. Zawiera witaminy A i D oraz sprzężone dieny kwasu linolowego czyli „CLA”, popularny składnik preparatów odchudzających. Margaryny natomiast często są źródłem niezdrowych tłuszczy trans i zaburzają w naszej diecie pożądaną proporcję kwasów tłuszczowych omega 6 do omega 3.

Jeśli pijesz piwo – wybieraj jasne, a nie ciemne.

Ciemne piwo dostarcza więcej kalorii. Pamiętaj też, że1g alkoholu to 7kcal, więc lepiej sięgaj już po piwa lekkie raczej niż „mocne”, no chyba, ze Twoim celem szybsza utrata kontaktu z rzeczywistością…

Trening na siłowni powoduje zanik kobiecych kształtów

Mit. Wiele kobiet obawia się treningu siłowego uważając, że przyczyni się on do uwypuklenia olbrzymich bicepsów, poszerzenia pleców i ud. Tymczasem aktywność fizyczna o charakterze siłowym jest znakomitym uzupełnieniem pracy nad estetyką kobiecej sylwetki. Kobietom, ze względu na uwarunkowania hormonalne bardzo trudno przychodzi przyrost tkanki mięśniowej i z pewnością nie będzie on spektakularny.

„Klarowanie” masła sprawia, że doskonale nadaje się ono do smażenia.

Jest to dobra wiadomość dla entuzjastów tłuszczu mlecznego. Konwencjonalne masło nie nadaje się do smażenia ze względu na niską temperaturę dymienia, masło klarowne jednak (które można kupić w sklepach lub przygotować samemu) znakomicie nadaje się do obróbki termicznej.

Nie masz czasu na dietę? Zmniejsz ilość posiłków!

Dość popularnym jest pogląd, zgodnie z którym zdrowe odżywianie polega na spożywaniu pięciu, sześciu czy nawet siedmiu posiłków w ciągu dnia, równomiernych, trzygodzinnych odstępach czasowych. Niestety realizacja takiego schematu w praktyce jest uciążliwa stąd też wiele osób szybko zniechęca się i stwierdza, że ich tryb życia nie pozwala na „prowadzenie diety”. Warto wiec zdać sobie sprawę z tego, że zdrową może być dieta oparta także na czterech czy trzech posiłkach w ciągu doby, o ile zadbamy o odpowiednią jakość spożywanych pokarmów i przypilnujemy by menu nie było deficytowe w żadne niezbędne składniki pokarmowe.

Mleko ma dużo białka.

Wiele osób uważa, że mleko zawiera dużo białka, tymczasem jego zawartość wynosi niewiele ponad 3%, co w szklance daje około 7 gram. Zakładając że dzienne spożycie białka powinno wynosić około 2 gram na kg masy ciała, 80-cio kilogramowy osobnik musiałby spożyć w ciągu dnia ponad pięć litrów mleka by zaspokoić zapotrzebowanie. Mleko zawiera dobrej jakości białko, jednak absolutnie nie powinno stanowić głównego jego źródła w diecie.

Odchudzasz się? Pamiętaj o magnezie!

Pierwiastek ten wpływać może na tempo redukcji tkanki tłuszczowej. Tymczasem z jednej strony intensywny wysiłek i stosowanie niektórych suplementów odchudzających powodują nasilone straty tego pierwiastka, z drugiej natomiast niskokaloryczna nie zawsze dostarcza odpowiednie jego ilości. W takiej sytuacji możesz sięgnąć po suplement lub włączyć wodę mineralną wysokomagnezową (czyli taką która zawiera ponad 50mg tego pierwiastka w jednym litrze).

Szklanka soku owocowego może zastąpić porcję owoców i warzyw

Choć informacja ta usilnie lansowana jest w mediach, to zdać sobie należy sprawę, że soki owocowe są głównie źródłem cukru, a w mniejszym stopniu witamin, składników mineralnych i błonnika. Przekonanie, zgodnie z którym jabłko można zastąpić sokiem jabłkowym czy brzoskwinię – brzoskwiniowym jest nieprawdziwe.