Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep
Mit

Posiłek potreningowy musi być pozbawiony tłuszczu.

Chociaż opijanie się oliwą po treningu nie jest najszczęśliwszym sposobem na przyspieszenie regeneracji powysiłkowej, to przekonanie, zgodnie z którym posiłek zjadany po aktywności fizycznej musi być pozbawiony tłuszczu nie ma uzasadnienia. Chociaż wiele mówi się o tym, że tłuszcz zaburza opróżnianie żołądka i spowalnia transport składników odżywczych do komórek mięśniowych, to w praktyce sama obecność tego składnika w posiłku w żaden sposób nie wpływa negatywnie na proces potrenigowej odnowy. Co więcej, niektóre dane wskazują, że dodatek tłuszczu do posiłku spożywanego po wysiłku może wręcz działać korzystnie, a przynajmniej wskazują na to badania, w których porównano wpływ odtłuszczonego i pełnotłustego mleka.

Sprawdź więcej