Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w wrześniu

Metamorfozy użytkowników

{{item.nick}}
zmień
{{item.nick}}
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1337 opinii klientów PoTreningu.pl!

Jestem bardzo zadowolona z diety wegetarianskiej pyszne jedzenie. Super plan treningowy. Szybki kontakt z dietetykiem i trenerem. Jedyny minus jest taki że nie ma w zespole dietetyka klinicznego.A niestety czasami jest on niezbędny.
Djeta idealna, efekty widać po kilku tygodniach. Waga wzrosła o 8 kl.
Dieta bardzo smaczna oraz przynoszącą efekty. Trening mega satysfakcjonujący.
Wszystko czego potrzebuje w jednym miejscu z dostępem przez www czy na smartfonie :) Szybki i rzeczowy kontakt bez lania wody. Artykuły, poradniki, przepisy zdjęcia, filmy, motywacje - pełen zestaw. Polecam jak najbardziej. Dieta połączona z treningiem i z twoim samozaparciem da niesamowite rezultaty, jestem tego pewny.
Dieta bardzo smaczna i nie droga i rewelacyjnie dobrane ćwiczenia siłowe....polecam...

Kuchnia PoTreningu

Dobre rady

dobra rada

Jedz całe jajka! Nie eliminuj żółtek!

Jajka są określane jako tani i łatwo dostępny superfood. W składzie ich jest w zasadzie wszystko to, co najważniejsze dla naszego życia. Bardzo dobrej jakości białko, zdrowe tłuszcze i ogromna ilość witamin. Zaletą ich jest duża różnorodność przygotowania: na twardo, miękko, sadzone, w koszulkach, w kokilkach, jako omlet, czy dodatki do innych produktów. Żółtko jest najbardziej wartościową częścią jajka. Dlatego też zdecydowane nie należy go eliminować.

dobra rada

Omlety są idealnym posiłkiem do pracy lub szkoły.

Osoby początkujące często zastanawiają się, co takiego warto zrobić sobie do pracy, czy szkoły, aby było szybkie w przygotowaniu i proste w spożyciu. Przy okazji również nie zepsuło się przez 10-12 godzin pracy. Jednym z ciekawszych wyborów są omlety na bazie jaj, płatków owsianych, różnego rodzaju mąk, orzechów, owoców czy ksylitolu. Wartościowe odżywczo, pyszne w smaku i łatwe w spożyciu.

Fakty i mity

mit

Picie herbaty z cytryną powoduje chorobę Alzheimera.

Wynika to z tego, że pod wpływem kwasów zawartych w cytrynie glin w naparze herbaty przedostaje się do niej i do naszego organizmu po wypiciu. Może on przyczynić się wraz z biegiem lat to rozwoju choroby Alzheimera. Brakuje jakichkolwiek badań, które by sugerowały choćby cień możliwości i sensu tego mitu. Jest za to badanie, które określało zawartość glinu w krwiobiegu po spożyciu różnych napojów, w tym herbaty z cytryną. Nie wykazano żadnych różnic w badanych płynach.

mit

Jedzenie dużej ilości jajek powoduje problemy z sercem i miażdżycę.

Jajka są źródłem cholesterolu. To nie ulega wątpliwości. Jednak zdecydowanie błędnie interpretowana jest zależność cholesterolu egzogennego do produkcji endogennego przez nasz organizm i samego przełożenia się tego na zdrowie serca. Wpływ na to ma przede wszystkim brak aktywności fizycznej i spożywanie przetworzonej żywności, a nie jajka, które są jednym z najzdrowszych produktów.

Pytania i odpowiedzi

Q&A

Ile razy w tygodniu trenować?

Osoby, które trenują amatorsko, a ich cel treningowy powiązany jest z poprawą wyglądu sylwetki, nie aspirując do startów w zawodach sylwetkowych, powinny skupić się na 4 treningach w tygodniu maksymalnie. Oczywiście mowa tutaj o treningu siłowym. Jest to optymalna ilość jednostek treningowych, która pozwoli na to, aby przetrenować ciało w sposób optymalny, dając odpowiednią ilość czasu na odpoczynek i regenerację. Dobór ilości dni treningowych powinien być skorelowany z naszymi możliwościami wysiłkowymi, które będą uzależnione m.in. od tego, jaki tryb życia prowadzimy, czy jaki charakter pracy zawodowej wykonujemy.

Q&A

Czy i jakie jeść orzechy?

Orzechy są jednym z podstawowych źródeł zdrowych tłuszczów w naszej diecie. Zdecydowanie warto wprowadzić je, co najmniej raz dziennie, do jednego z posiłków. Dostarczymy w ten sposób nie tylko niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3, ale również spore ilości, magnezu, potasu, wapnia, żelaza, fosforu, miedzi, selenu, manganu, witaminy E, ryboflawiny, czy niacyny. Wśród orzechów, które zaleca się wprowadzić do zdrowej diety, wyróżnić należy: - włoskie, - laskowe, - pekan, - brazylijskie, - nerkowce, - migdały, - wiórki kokosowe. Warto również przemyśleć dodatek zdrowych maseł orzechowych w celu urozmaicenia diety: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Cashew_Butter-opis36813.html

Masz do nas pytanie? Zadaj nam je!

Artykuły