Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w wrześniu

Metamorfozy użytkowników

{{item.nick}}
zmień
{{item.nick}}
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1338 opinii klientów PoTreningu.pl!

Zarówno dietetyk jak i trener nie odpowiadają konkretnie na pytania. W planie treningowym były błędy typu 6 serii na triceps i klatę na tydzień, a 12 na biceps :D
Dieta bardzo smaczna i nie droga i rewelacyjnie dobrane ćwiczenia siłowe....polecam...
Polecam, bardziej odpowiadały mi treningi niż dieta ale ogółem wszystko na plus
Dieta super. Tak jak założyłam spędzam w kuchni maksymalnie godzinę dziennie, a posiłki zawsze mi smakują. ;)
Dietka suoer, wiekszosc potraw bardzo smaczna i jest mozliwosc zmian jak cos niepodpasuje. Gdyby nie to ze gotuje nie tylko dla siebie w kuchni spedzalabym maks 1h na przyrzadzenie calego dnia. Treningi jak dla mnie za malo urozmaicone, ciagle jest to samo i nie ma jakis fajnych cwiczen typowo damskich, podchodzacych np pod fitness. No i wielki minus za niemozliwosc zmian dni treningowych co dla mnie jest istotne bo pracuje w systemie zmianowym.

Kuchnia PoTreningu

Dobre rady

dobra rada

Nie jedz surowych jajek!

Surowe jaja zyskały popularność głównie z filmu Rocky, kiedy to bokser spożywał koktajl z nich, ciężko trenując. Niestety nie ma to zalet od strony naukowej. Surowe jajka to ryzyko salmonelli i zatrucia pokarmowego. Poza tym, jak sugerują badania, przyswajalność białka z nich w takiej formie jest sporo gorsza. Surowe jaja zawierają też awidynę, która ogranicza przyswajanie biotyny.

dobra rada

Masz nietolerancję laktozy? Wybieraj izolaty białka serwatkowego.

Nietolerancja laktozy może powodować w naszym życiu sporo problemów. W sytuacji takiej nie możemy spożywać nabiału, np.: twarogów, mlecznych napojów fermentowanych, serów, czy nawet koncentratu białka serwatkowego. W takiej sytuacji zdecydowanie warto uzupełniać braki białka najlepszą pod względem jakości odżywką białkową, jaką można znaleźć. Izolaty białka serwatkowego mają najwyższą procentową zawartość białka, najszybszą przyswajalność i brak laktozy, co bywa zbawieniem dla osób z nietolerancją.

Fakty i mity

fakt

Wieczorne treningi mogą wpływać negatywnie na zasypianie.

Wydawać by się mogło, że zmęczenie po późnym treningu powoduje łatwiejsze i szybsze zaśnięcie. W rzeczywistości może być zupełnie inaczej. Wynika to z tego, że organizm nasz w wyniku stresu wydziela hormon - kortyzol. On z kolei powoduje to, że jesteśmy pobudzeni i gotowi do działania. Np. ucieczki przed drapieżnikiem. Dlatego też w sytuacji, gdy trenujemy wieczorem i mamy problemy z zasypianiem, to spróbujmy zmienić czas treningu na wcześniejszy.

mit

Jajka powodują bezpłodność.

Jeden z bardziej znanych mitów, o którym słyszał chyba każdy. Już nasze babcie wspominały o tym, żeby nie jeść dużo jajek, ponieważ nie będziemy mogli mieć dzieci. Ciężko stwierdzić jaka jest jego geneza. Jednak bez wątpienia wiadomo, że nie ma on nic wspólnego z rzeczywistością. Wręcz odwrotnie. Jajka zawierają sporo cynku, który odpowiada w dużej mierze za spermatogenezę, czyli produkcję nasienia i plemników. Jedzmy więc jaja i cieszmy się zdrowiem oraz potomstwem.

Pytania i odpowiedzi

Q&A

Full Body Workout czy Split, co lepsze?

Dość często spotkać możemy się z opiniami, ż dany system treningowy ma przewagę nad innym, gdzie zwolennicy systemu FBW sprzeczają się z osobami wykonującymi trening dzielony. Jednak należy pogodzić się z faktem, że oba treningi są rozwiązaniem zasadnym. To, jaki plan treningowy wybierzemy, zależeć będzie od tego, jaki mamy cel, jak i staż. Podczas budowania siły mięśniowej, zazwyczaj lepiej sprawdza się trening FBW, jest on również polecany początkującym, aby wyrobili nawyki treningowe i podstawy techniczne. Split, bardziej adresowany jest kulturystom, których treningi skupiają się na rozwoju szczegółowym muskulatury, poświęcając więcej czasu na poszczególne partie ciała.

Q&A

Na czym smażyć?

Smażenie jest najpopularniejszym sposobem obróbki termicznej żywności. Przez wiele osób uważane za złe, jako przyczyna takich chorób, jak zmiany miażdżycowe, problemy z cukrzycą, zaburzeniami profilu lipidowego, czy otyłość. Łączenie smażenia z tymi problemami jest błędne. Istotną jest to: - co smażymy, - na czym smażymy, - jak smażymy, - ile czasu smażymy. Te cztery czynniki decydują o tym, czy wspomniany sposób obróbki będzie zdrowy. Dlatego też warto wiedzieć, na czym należy smażyć mięsa, ryby, jaja, czy inne produkty. Wśród najlepszych źródeł do smażenia zaliczyć należy: - olej kokosowy: http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Olej_Kokosowy_Rafinowany-opis36034.html, - masło klarowane, - smalec. Głównie źródła nasyconych kwasów tłuszczowych, które w czasie obróbki nie ulegną utlenieniu z wytworzeniem niebezpiecznych wolnych rodników.

Masz do nas pytanie? Zadaj nam je!

Artykuły