Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w lipcu

Metamorfozy użytkowników

{{item.nick}}
zmień
{{item.nick}}
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1304 opinii klientów PoTreningu.pl!

Dieta super opisana co z czym się je... a jeżeli chodzi o treningi każdy jeden wykonany dzień treningowy wchodzi jak petarda obecnie nie stosuje białeczka tylko BULK białko wchodzi od nowego tygodnia no i cykl bez kreatynki. Wszystko dopięte na ostatni guzik. Rozpisana dieta jak i treningi. Kontakt bezproblemowy. Zdecydowanie POLECAM 100% satysfakcji
Super plany układane z głową a nie od picu.Polecam
Dietka suoer, wiekszosc potraw bardzo smaczna i jest mozliwosc zmian jak cos niepodpasuje. Gdyby nie to ze gotuje nie tylko dla siebie w kuchni spedzalabym maks 1h na przyrzadzenie calego dnia. Treningi jak dla mnie za malo urozmaicone, ciagle jest to samo i nie ma jakis fajnych cwiczen typowo damskich, podchodzacych np pod fitness. No i wielki minus za niemozliwosc zmian dni treningowych co dla mnie jest istotne bo pracuje w systemie zmianowym.
Dieta ok ale czasem czas odpowiedzi Pani Dietetyczki bardzo długie co niestety wpływa bardzo negatywnie na moja ocenę
Polecam! Stosuję dietę i trening od miesiąca i jestem zadowolona, widzę zmiany i wiem, że jeżeli tylko będę się trzymać tego planu, to efekty będą nieziemskie, a już widać mały progres, więc oby do przodu

Kuchnia PoTreningu

Dobre rady

dobra rada

Bywasz często głodny pomiędzy posiłkami? Uważaj na spożycie węglowodanów!

Znasz takie powiedzenie, że „apetyt rośnie w miarę jedzenia”? Znakomicie opisuje on sytuację będącą konsekwencją nadmiernego spożycia węglowodanów w rafinowanej postaci. Zaburzenie gospodarki glukozowo-insulinowej i zmniejszenie wrażliwości receptorów odczytujących sygnały wysyłane przez hormony takie jak insulina i leptyna doprowadza do tego, że mechanizmy kontroli łaknienia ulegają deregulacji. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być nadmierne spożycie cukrów.

dobra rada

Masz więcej niż 30 lat? Zbadaj profil lipidowy!

Okazuje się, że problemy z gospodarką lipidową dotykają coraz młodszych osób, a co więcej – niekoniecznie trzeba być otyłym by doczekać się tego typu komplikacji. Po trzydziestym roku życia profil lipidowy należy zbadać sobie rutynowo, skierowanie na badanie wystawić może lekarz pierwszego kontaktu, badania można także zrobić na własną rękę prywatnie. Zaburzenia gospodarki lipidowej powiązane są z chorobami układu krążenia.

Fakty i mity

mit

Jak rzucę palenie to na pewno przytyję.

Faktycznie wiele osób rzucających palenie papierosów doświadcza przyrostu masy ciała, ale na szczęście można temu skutecznie zapobiegać. Zrywając z tytoniowym nałogiem należy zadbać o odpowiednią aktywność fizyczną i zmienić nawyki żywieniowe. Dobrze też zadbać o to by mieć pod ręką zdrowe przekąski takie jak owoce, warzywa czy nawet orzechy. W razie potrzeby warto skorzystać z pomocy dobrego dietetyka lub wykwalifikowanego trenera, którzy pomogą dostosować dietę i trening do możliwości i potrzeb organizmu.

mit

Mając dobre suplementy odchudzające dieta jest niepotrzebna.

Niestety żaden suplement nie jest w stanie zastąpić dobrej diety. Niestety wiele osób wierzy, że stosowanie rozmaitych kapsułek, tabletek i proszków sprawi, iż bez przykładania się do kwestii właściwego odżywiania uda się zbudować robiącą wrażenie masę czy też zredukować tłuszcz i wyrzeźbić sylwetkę. Niestety w praktyce sytuacja wygląda inaczej, nawet zaawansowane kuracje suplementacjne niewiele dają bez dobrej diety.

Pytania i odpowiedzi

Q&A

Czy i jakie jeść orzechy?

Orzechy są jednym z podstawowych źródeł zdrowych tłuszczów w naszej diecie. Zdecydowanie warto wprowadzić je, co najmniej raz dziennie, do jednego z posiłków. Dostarczymy w ten sposób nie tylko niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3, ale również spore ilości, magnezu, potasu, wapnia, żelaza, fosforu, miedzi, selenu, manganu, witaminy E, ryboflawiny, czy niacyny. Wśród orzechów, które zaleca się wprowadzić do zdrowej diety, wyróżnić należy: - włoskie, - laskowe, - pekan, - brazylijskie, - nerkowce, - migdały, - wiórki kokosowe. Warto również przemyśleć dodatek zdrowych maseł orzechowych w celu urozmaicenia diety: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Cashew_Butter-opis36813.html

Q&A

Dlaczego dieta jest tak ważna?

Każdy z trenujących pewien czas zdaje sobie sprawę z tego, że prawidłowe odżywianie, czyli dieta dobrana pod nasz organizm jest podstawą kształtowania sylwetki i zdrowia na długie lata. To, co spożywamy, ma istotny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu, samopoczucie, zdrowie, budowanie mięśni, czy redukowanie tkanki tłuszczowej. Jak mówi stare przysłowie "jesteśmy tym, co jemy". Dlatego też zdecydowanie warto skupić się na prawidłowym odżywianiu. Istotne jest wyliczenie dokładnego zapotrzebowania kalorycznego, co możemy zrobić na podstawie wzoru: http://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych-. W zależności od naszego celu do uzyskanego wyniku dodajemy lub odejmujemy około 300-400 kcal. Dzielimy uzyskaną ilość kcal na określoną ilość posiłków, a następnie układamy je, bazując na zalecanych źródłach makroskładników, czyli białek, tłuszczów i węglowodanów. Pozostaje już tylko obserwacja obwodów ciała, co 1-2 tygodnie i korygowanie kcal w diecie, w zależności od ich zmian.

Masz do nas pytanie? Zadaj nam je!

Artykuły