Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w maju

Metamorfozy użytkowników

{{item.nick}}
zmień
{{item.nick}}
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1427 opinii klientów PoTreningu.pl!

Wszystko super. Smaczne jedzenie, dużo wyborów, wyznaczony czas na gotowanie pokrywa się z realnym. Ćwiczenia dobrane pode mnie przez trenera. Duży plus za listę produktów do kupienia z możliwością pobrania - ułatwia zakupy. Zdecydowanie polecam i zostaje tu na dłużej.
Plan treningowy - jak dla mnie - rewelacyjny. Dopasowany do możliwości - zarówno fizycznych/wydolnościowych, jak również do dostępności sprzętu. Odnosząc się do diety - nie mogę mieć zastrzeżeń. Posiłki są naprawdę smaczne i nie trzeba poświęcać dużo czasu na ich przygotowanie. Za plus stawiam również fakt, iż pozbyłem się irytującej zgagi od momentu przestrzegania diety i godzin posiłków.
Posiłki smaczne i szybkie w przygotowaniu. Duży plus że można zamieniać posiłki. Pozdrawiam
Zaròwno dietę jak i trening oceniam bardzo dobrze. Posiłki są urozmaicone i smaczne. Nie ma żadnego „wydziwiania”. Składniki można kupić w każdym sklepie spożywczym. Jedynie mogę się przyczepić do tego, że w sobotę i niedzielę dieta powinna być bardziej ułożona pod „rodzinę”. Ćwiczenia w moim przypadku są tak dobrane, że wykonanie ich zgodnie z planem treningowym gwarantuje, że mam problemy z dojściem do szatni bo czuję każdy ćwiczony mięsień.
Dieta bardzo smaczna. Treningi spoko. Nie mam zastrzeżeń

Najczęściej kupowane

Kuchnia PoTreningu

Dobre rady

dobra rada

Masz problemy z układem ruchu? Udaj się do fizjoterapeuty.

Nasz układ kostno-mięśniowy w wyniku obowiązków dnia codziennego narażony jest na liczne spięcia mięśni, powstawanie punktów spustowych, jak i stanów zapalnych. Kumulacja ich może być przyczyną sporych problemów nie tylko z wykonywaniem treningów, ale również z normalnym funkcjonowaniem w pracy, domu, czy spaniem. W sytuacji takiej, bez wątpienia warto udać się do sprawdzonego fizjoterapeuty, który od razu określi co dokładnie nam dolega i jakie zabiegi zastosować. Zapewne manualne plus praca własna, którą fizjoterapeuta dokładne nam pokaże.

dobra rada

Zawsze myj dokładnie produkty.

Rodzice uczą nas od najmłodszych lat, że wszystkie produkty, szczególnie warzywa i owoce oraz mięso należy dobrze umyć przed spożyciem. Wynika to z obecności na ich powierzchni bakterii, resztek pestycydów, czy innego rodzaju zanieczyszczeń mogących spowodować zatrucia pokarmowe i związane z tym problemy. Dlatego też myjmy produkty przed spożyciem i cieszmy się ich smakiem.

Fakty i mity

mit

Smalec jest niezdrowy i należy go unikać.

Smalec zawiera w swoim składzie nasycone kwasy tłuszczowe. Z tego też względu uważany jest cały czas, przez niektóre osoby za niezdrowy. Ciągle panujący mit wynika z tego, że badania przeprowadzone około 30 lat temu były błędnie zinterpretowane. Podwyższony lipidogram wynikał z ogólnych błędów żywieniowych, bez których sam smalec nie powoduje problemów.

fakt

Wieczorne treningi mogą wpływać negatywnie na zasypianie.

Wydawać by się mogło, że zmęczenie po późnym treningu powoduje łatwiejsze i szybsze zaśnięcie. W rzeczywistości może być zupełnie inaczej. Wynika to z tego, że organizm nasz w wyniku stresu wydziela hormon - kortyzol. On z kolei powoduje to, że jesteśmy pobudzeni i gotowi do działania. Np. ucieczki przed drapieżnikiem. Dlatego też w sytuacji, gdy trenujemy wieczorem i mamy problemy z zasypianiem, to spróbujmy zmienić czas treningu na wcześniejszy.

Pytania i odpowiedzi

Q&A

Na czym smażyć?

Smażenie jest najpopularniejszym sposobem obróbki termicznej żywności. Przez wiele osób uważane za złe, jako przyczyna takich chorób, jak zmiany miażdżycowe, problemy z cukrzycą, zaburzeniami profilu lipidowego, czy otyłość. Łączenie smażenia z tymi problemami jest błędne. Istotną jest to: - co smażymy, - na czym smażymy, - jak smażymy, - ile czasu smażymy. Te cztery czynniki decydują o tym, czy wspomniany sposób obróbki będzie zdrowy. Dlatego też warto wiedzieć, na czym należy smażyć mięsa, ryby, jaja, czy inne produkty. Wśród najlepszych źródeł do smażenia zaliczyć należy: - olej kokosowy: http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Olej_Kokosowy_Rafinowany-opis36034.html, - masło klarowane, - smalec. Głównie źródła nasyconych kwasów tłuszczowych, które w czasie obróbki nie ulegną utlenieniu z wytworzeniem niebezpiecznych wolnych rodników.

Q&A

Full Body Workout czy Split, co lepsze?

Dość często spotkać możemy się z opiniami, ż dany system treningowy ma przewagę nad innym, gdzie zwolennicy systemu FBW sprzeczają się z osobami wykonującymi trening dzielony. Jednak należy pogodzić się z faktem, że oba treningi są rozwiązaniem zasadnym. To, jaki plan treningowy wybierzemy, zależeć będzie od tego, jaki mamy cel, jak i staż. Podczas budowania siły mięśniowej, zazwyczaj lepiej sprawdza się trening FBW, jest on również polecany początkującym, aby wyrobili nawyki treningowe i podstawy techniczne. Split, bardziej adresowany jest kulturystom, których treningi skupiają się na rozwoju szczegółowym muskulatury, poświęcając więcej czasu na poszczególne partie ciała.

Masz do nas pytanie? Zadaj nam je!

Artykuły