Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w październiku

Metamorfozy użytkowników

{{item.nick}}
zmień
{{item.nick}}
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1343 opinii klientów PoTreningu.pl!

Po kilku tygodniach stosowania jestem zadowolony, waga spada a to jest najważniejsze.
Posiłki smaczne, proste w przygotowaniu, w wieksosci nie wymagające zbyt dużo czasu na przygotowanie. W szybkim czasie spaliłem sporą ilość tłuszczu. Mięśni jak na razie za dużo mi nie przybyło stad ocena 4.5. Kontakt z dietetykiem jak i trenerem zasługuje na duży + Od kiedy zacząłem stosowac plan 'potreningu.pl' znacznie poprawiło sie moje ogólne samopoczucie takze na 1 miesiacu się nie skończy. Polecam
Djeta idealna, efekty widać po kilku tygodniach. Waga wzrosła o 8 kl.
Jestem bardzo zadowolona z diety oraz planu treningowego. K9ntakt bardzo dobry z dietetykiem oraz instruktorem. Namowilam jiz kilkoro znajomych i rowniez zal9zyli konto i maja swoje diety.
Dieta bardzo smaczna i nie droga i rewelacyjnie dobrane ćwiczenia siłowe....polecam...

Kuchnia PoTreningu

Dobre rady

dobra rada

Nie jedz surowych jajek!

Surowe jaja zyskały popularność głównie z filmu Rocky, kiedy to bokser spożywał koktajl z nich, ciężko trenując. Niestety nie ma to zalet od strony naukowej. Surowe jajka to ryzyko salmonelli i zatrucia pokarmowego. Poza tym, jak sugerują badania, przyswajalność białka z nich w takiej formie jest sporo gorsza. Surowe jaja zawierają też awidynę, która ogranicza przyswajanie biotyny.

dobra rada

Chcesz podkręcić metabolizm? Stosuj treningi interwałowe.

Jak powszechnie wiemy, metabolizm nasz spowalnia, w czasie gdy celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Dlatego też zamiast zmniejszać kcal i spowalniać go jeszcze bardziej. Warto przemyśleć wprowadzenie treningów interwałowych, czyli tzw. metabolicznych. Ciężki i krótki wysiłek, w czasie którego tętno nasze na kilka lub kilkanascie sekund wzrsta do prawie maksymalnego, jest ciekawym rozwiązaniem. Jest ono szczególnie dobre dla osób, które mają już jakie doświadczenie w trenowaniu. Wprowadzać więc możemy: sprinty, podbiegi, tabatę, cross-fit, czy kompleksy sztangowe.

Fakty i mity

mit

Smalec jest niezdrowy i należy go unikać.

Smalec zawiera w swoim składzie nasycone kwasy tłuszczowe. Z tego też względu uważany jest cały czas, przez niektóre osoby za niezdrowy. Ciągle panujący mit wynika z tego, że badania przeprowadzone około 30 lat temu były błędnie zinterpretowane. Podwyższony lipidogram wynikał z ogólnych błędów żywieniowych, bez których sam smalec nie powoduje problemów.

mit

Cholesterol zawarty w pożywieniu jest niebezpieczny dla zdrowia.

Nie jest to prawda. Cholesterol egzogenny ma się tak do produkcji endogennego, jak spożywane z posiłków tłuszcze do gromadzenia tkanki tłuszczowej. Nie musimy się martwić jedzeniem masła, jaj, czy wieprzowiny. Problem stanowi brak aktywności fizycznej i przetworzona żywność.

Pytania i odpowiedzi

Q&A

Co i ile pić w trakcie diety?

Płyny są postawą życia. Bez pożywienia jesteśmy w stanie przeżyć około 14 dni. Jednak bez płynów ciężko byłoby wytrwać dłużej niż 3 dni. Nasz organizm w większości zbudowany jest z wody. Dlatego też tak istotne jest jej dostarczanie wraz z dietą. Warto jednak zwrócić uwagę na to, co pijemy i w jakiej ilości. Postawą naszej diety powinna być woda wysokozmineralizowana. Jest ona bardzo dobrym źródeł wapnia i magnezu. Dodatkowo można pić w ciągu dnia, soki warzywne, herbaty, kawę, zioła. Ilość spożywanych płynów uzależniona jest od: - aktywności fizycznej, - ilości kcal w diecie, - pory roku, - warunków pracy. Minimalna zalecana ilość to około 2-3 litry płynów w ciągu dnia.

Q&A

Czy warto jeść ziemniaki?

Ziemniaki są jednym z podstawowych źródeł węglowodanów w naszej diecie. Niestety niesłusznie demonizowane, jako jeden z głównych powodów problemu otyłości. Jest to zdecydowanie błędne rozumowanie. Ziemniaki cechują się: - zawartością około 15% węglowodanów, - najwyższym indeksem sytości, - wysoką zawartością potasu, - dużą zawartością witaminy C, - pozytywnym wpływem na równowagę kwasowo-zasadową, - niską ceną. Dlatego też zdecydowanie warto wprowadzić je do swojej diety, razem z ryżem, kaszą, płatkami, czy innymi źródłami węglowodanów.

Masz do nas pytanie? Zadaj nam je!

Artykuły