Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w październiku

Metamorfozy użytkowników

{{item.nick}}
zmień
{{item.nick}}
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1343 opinii klientów PoTreningu.pl!

Trening dobry, ale jak dla mnie trochę za krótki za słaby. Lecz nie każdy. Jest dobrze ale mogłoby być lepiej
Polecam, bardziej odpowiadały mi treningi niż dieta ale ogółem wszystko na plus
Uwielbiam mojego dietetyka. Mam dietę weganską. Pyszną.
Jestem bardzo zadowolony dieta fajna urozmaicona dużo zamienników przez co nie nudzi sie kilogramy lecą a to najważniejsze średnio kilogram na tydzien takze jestem bardzo zadowolony....treningi rownież bardzo fajne idzie sie zmęczyć☺
Dieta urozmaicona, a plan treningowy dostosowany do poziomu zaawansowania każdej osoby .

Kuchnia PoTreningu

Dobre rady

dobra rada

Omlety są idealnym posiłkiem do pracy lub szkoły.

Osoby początkujące często zastanawiają się, co takiego warto zrobić sobie do pracy, czy szkoły, aby było szybkie w przygotowaniu i proste w spożyciu. Przy okazji również nie zepsuło się przez 10-12 godzin pracy. Jednym z ciekawszych wyborów są omlety na bazie jaj, płatków owsianych, różnego rodzaju mąk, orzechów, owoców czy ksylitolu. Wartościowe odżywczo, pyszne w smaku i łatwe w spożyciu.

dobra rada

Jedz całe jajka! Nie eliminuj żółtek!

Jajka są określane jako tani i łatwo dostępny superfood. W składzie ich jest w zasadzie wszystko to, co najważniejsze dla naszego życia. Bardzo dobrej jakości białko, zdrowe tłuszcze i ogromna ilość witamin. Zaletą ich jest duża różnorodność przygotowania: na twardo, miękko, sadzone, w koszulkach, w kokilkach, jako omlet, czy dodatki do innych produktów. Żółtko jest najbardziej wartościową częścią jajka. Dlatego też zdecydowane nie należy go eliminować.

Fakty i mity

mit

Smalec jest niezdrowy i należy go unikać.

Smalec zawiera w swoim składzie nasycone kwasy tłuszczowe. Z tego też względu uważany jest cały czas, przez niektóre osoby za niezdrowy. Ciągle panujący mit wynika z tego, że badania przeprowadzone około 30 lat temu były błędnie zinterpretowane. Podwyższony lipidogram wynikał z ogólnych błędów żywieniowych, bez których sam smalec nie powoduje problemów.

mit

Cholesterol zawarty w pożywieniu jest niebezpieczny dla zdrowia.

Nie jest to prawda. Cholesterol egzogenny ma się tak do produkcji endogennego, jak spożywane z posiłków tłuszcze do gromadzenia tkanki tłuszczowej. Nie musimy się martwić jedzeniem masła, jaj, czy wieprzowiny. Problem stanowi brak aktywności fizycznej i przetworzona żywność.

Pytania i odpowiedzi

Q&A

Ile razy w tygodniu trenować?

Osoby, które trenują amatorsko, a ich cel treningowy powiązany jest z poprawą wyglądu sylwetki, nie aspirując do startów w zawodach sylwetkowych, powinny skupić się na 4 treningach w tygodniu maksymalnie. Oczywiście mowa tutaj o treningu siłowym. Jest to optymalna ilość jednostek treningowych, która pozwoli na to, aby przetrenować ciało w sposób optymalny, dając odpowiednią ilość czasu na odpoczynek i regenerację. Dobór ilości dni treningowych powinien być skorelowany z naszymi możliwościami wysiłkowymi, które będą uzależnione m.in. od tego, jaki tryb życia prowadzimy, czy jaki charakter pracy zawodowej wykonujemy.

Q&A

Full Body Workout czy Split, co lepsze?

Dość często spotkać możemy się z opiniami, ż dany system treningowy ma przewagę nad innym, gdzie zwolennicy systemu FBW sprzeczają się z osobami wykonującymi trening dzielony. Jednak należy pogodzić się z faktem, że oba treningi są rozwiązaniem zasadnym. To, jaki plan treningowy wybierzemy, zależeć będzie od tego, jaki mamy cel, jak i staż. Podczas budowania siły mięśniowej, zazwyczaj lepiej sprawdza się trening FBW, jest on również polecany początkującym, aby wyrobili nawyki treningowe i podstawy techniczne. Split, bardziej adresowany jest kulturystom, których treningi skupiają się na rozwoju szczegółowym muskulatury, poświęcając więcej czasu na poszczególne partie ciała.

Masz do nas pytanie? Zadaj nam je!

Artykuły