Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening

Największe inspiracje w czerwcu

Metamorfozy użytkowników

{{item.nick}}
zmień
{{item.nick}}
{{item.nick}}
start {{item.start.weight}} kg
{{item.start.bf}}% bf
obecnie {{item.current.weight}} kg
{{item.current.bf}}% bf

Poznaj kilka z 1297 opinii klientów PoTreningu.pl!

Jak dla mnie wszystko ok. Posiłki dobre łatwe w przygotowaniu a co fajne są zamienniki. Trening super. Po wprowadzeniu kilku zmian petarda . Mimo iż po miesiącu stosowania się do zaleceń nie zauważyłam zmian to chce wykupić dalej gdyż powiedziałam sobie że się nie poddam. (A tak przy okazji to 5 lat temu po tej diecie schudłam 45 kg. ) ☺☺
Obwody lekko spadły. kilo parę tez. Fajnie dieta urozmaicona można coś podmienić.
Jestem bardzo zadowolony dieta fajna urozmaicona dużo zamienników przez co nie nudzi sie kilogramy lecą a to najważniejsze średnio kilogram na tydzien takze jestem bardzo zadowolony....treningi rownież bardzo fajne idzie sie zmęczyć☺
Super plany układane z głową a nie od picu.Polecam
Jak ktoś wie czego chce, umie określić cel to potreningu jest świetnym narzędziem.

Kuchnia PoTreningu

Dobre rady

dobra rada

Chcesz schudnąć, więc nie jadasz kolacji? To nie najlepszy pomysł!

Powszechne przekonanie głoszące, iż żeby pozbyć się nadmiaru kilogramów nie należy spożywać posiłków po godzinie osiemnastej nie ma poparcia w postaci badań naukowych. Nikt nigdy nie udowodnił, że taka konwencja jest korzystna, a praktyka pokazuje, że może być po prostu uciążliwa. Zamiast więc koncentrować się na porze kolacji zwróć uwagę na to co pojawia się na Twoim talerzu tak w ciągu dnia jak i wieczorem. Jakość oraz ilość spożywanego pożywienia ma zdecydowanie większy wpływ na efektywność zabiegów odchudzających niż pory posiłków.

dobra rada

Chcesz poprawić regenerację? Śpij dłużej!

Najlepszym środkiem regeneracyjnym jest nie BCAA, nie glutamina, nie HMB, ani nie ZMA tylko sen. Długi, nieprzerwany i w odpowiednich warunkach. Trudno się zregenerować po ciężkim treningu śpiąc 4, 5 czy nawet 6 godzin. Optymalna długość snu wynosi około 8 godzin na dobę, przy czym od czasu do czasu warto pospać sobie dłużej. Niestety wiele aktywnych fizycznie osób zaniedbuje kwestię snu, zarywając noce na imprezach, przesiadując do późnych godzin wieczornych przy komputerze, zasypiając przy zapalonym świetle czy włączonym telewizorze. W ten sposób pojawiają się problemy z regeneracją i spowolnieniu ulega progres.

Fakty i mity

mit

Zwiększenie częstotliwości spożywania posiłków przyspiesza metabolizm

Nie ma żadnych przekonujących dowodów, które potwierdzałyby, że spożywanie pięciu lub sześciu posiłków zamiast trzech czy czterech w ciągu dnia powoduje przyspieszenie przemiany materii. Dezorganizowanie sobie dnia, zaniedbywanie innych obowiązków w celu sprostaniu takiej konwencji menu nie jest wiec konieczne by podkręcić metabolizm i przyspieszyć spalanie tłuszczu

fakt

Imbir pomaga na ból głowy

Bioaktywne związki zawarte w kłączu imbiru (gingerole) wykazują działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, a także – jak pokazują niektóre badania naukowe - pomagają osobom borykającym się z migrenowymi bólami głowy. Imbir może stanowić znakomity środek wspomagający leczenie jak i zapobiegający migrenom. Przyprawę można dodawać do wybranych posiłków bądź też zakupić ekstrakty w postaci specjalnych suplementów diety.

Pytania i odpowiedzi

Q&A

Full Body Workout czy Split, co lepsze?

Dość często spotkać możemy się z opiniami, ż dany system treningowy ma przewagę nad innym, gdzie zwolennicy systemu FBW sprzeczają się z osobami wykonującymi trening dzielony. Jednak należy pogodzić się z faktem, że oba treningi są rozwiązaniem zasadnym. To, jaki plan treningowy wybierzemy, zależeć będzie od tego, jaki mamy cel, jak i staż. Podczas budowania siły mięśniowej, zazwyczaj lepiej sprawdza się trening FBW, jest on również polecany początkującym, aby wyrobili nawyki treningowe i podstawy techniczne. Split, bardziej adresowany jest kulturystom, których treningi skupiają się na rozwoju szczegółowym muskulatury, poświęcając więcej czasu na poszczególne partie ciała.

Q&A

Czy i jakie jeść orzechy?

Orzechy są jednym z podstawowych źródeł zdrowych tłuszczów w naszej diecie. Zdecydowanie warto wprowadzić je, co najmniej raz dziennie, do jednego z posiłków. Dostarczymy w ten sposób nie tylko niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3, ale również spore ilości, magnezu, potasu, wapnia, żelaza, fosforu, miedzi, selenu, manganu, witaminy E, ryboflawiny, czy niacyny. Wśród orzechów, które zaleca się wprowadzić do zdrowej diety, wyróżnić należy: - włoskie, - laskowe, - pekan, - brazylijskie, - nerkowce, - migdały, - wiórki kokosowe. Warto również przemyśleć dodatek zdrowych maseł orzechowych w celu urozmaicenia diety: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Cashew_Butter-opis36813.html

Masz do nas pytanie? Zadaj nam je!

Artykuły