Menu PoTreningu.pl
Kup Dietę / Trening
Rarytas dla lubiących dania grillowane i z fantazją.
POTRENINGU.PL OCENIA POSIłEK W SKALI FIT NA: {{fitAvg}}/5
Twoja ocena: {{current}}

Składniki

  1. Chleb żytni razowy 35 g
  2. Mięso z piersi kurczaka bez skóry 100 g
  3. Oliwa z oliwek 10 g
  4. Oliwki zielone marynowane 20 g
  5. Pomidor 85 g
  6. Sałata 10 g

Przygotowanie

Składniki dodatkowe: sok i skórka cytryny, czosnek, suszony tymianek, sól morska, świeżo zmielony czarny pieprz, gałązki świeżego tymianku (opcjonalnie). Filet z kurczaka opłukać, osuszyć ręcznikiem papierowym, pokroić na jak najdłuższe plastry. Lekko rozbić tłuczkiem, przyprawić solą morską oraz pieprzem. W głębokim talerzu wymieszać sok i drobno startą skórkę cytryny, dodać wyciśnięty czosnek,tymianek oraz oliwę z oliwek. Filety z kurczaka moczyć chwilę w marynacie posypać obficie tymiankiem. Rozgrzać grill lub piekarnik. Ułożyć piersi z na kratce na rozgrzanym grillu lub na blasze w piekarniku. Grillować / piec mięso do uzyskania pożądanej smakowitości (grill zazwyczaj po 4 - 6 minut na stronę, piekarnik trochę dłużej - zależnie od tego jak cienkie są plastry mięsa). Pilnować by nie przesuszyć. Mięso powinno być zrumienione z zewnątrz a miękkie i soczyste w środku. Podawać z zielonymi oliwkami na liściu sałaty udekorowaną pomidorem.