Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta 3000 kcal - przykładowy jadłospis

Dieta 3000 kcal - przykładowy jadłospis
Twój sposób odżywiania wpływa nie tylko na wygląd, ale także na samopoczucie, zdrowie i energię w ciągu dnia. Odpowiednio zbilansowana dieta pozwala na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, dzięki dostarczaniu mu odpowiedniej ilości zdrowych tłuszczy, pełnowartościowych aminokwasów i sycących węglowodanów.

Poza tym dobrze wchłaniane z jedzenia witaminy i minerały pozytywnie wpływają na stan Twojej skóry, włosów czy narządów wewnętrznych. Bez ich dobrej kondycji ciężko będzie otrzymać dobre wyniki podczas treningu na siłowni.

Mimo że na redukcję i wzrost masy ciała wpływ ma głównie nadwyżka lub deficyt kaloryczny, to na ogólny stan zdrowia składa się wiele innych czynników. Bardzo ważne jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów (najlepiej wody) i błonnika. Ten ostatni pełni ważną funkcję w Twoich jelitach – „sprząta” pozostałości niestrawionych pokarmów, które niepotrzebnie zalegają w układzie trawiennym. Jednak, aby nie otrzymać efektu odwrotnego do zamierzonego, należy pić dużo wody – minimum 2 litry. Inaczej nierozpuszczalny błonnik zaklei Twoje jelita, zamiast je oczyścić.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie:

  • Płatki owsiane z tłustym mlekiem, orzechami, masłem orzechowym, rodzynkami i świeżymi owocami – malinami, truskawkami, jabłkiem i cynamonem.

Lunch:

  • Pieczywo razowe z serem twarogowym, jajka na twardo i sałatka ze świeżych warzyw.

Obiad:

  • Polędwiczki wieprzowe w sosie śmietanowym z suszonymi pomidorami, pieczone frytki z ziemniaków z pesto bazyliowym i hummusem.

Podwieczorek:

  • Lody śmietankowe z sałatką owocową.

Kolacja:

  • Rollsy z tortilli z łososiem wędzonym, serkiem chrzanowym, ogórkiem szklarniowym i papryką. Sałatka z rukoli, pomidora, cebuli i papryki z serem feta i dressingiem.

Jest to jedynie skrócony opis dziennego jadłospisu. Dieta powinna być indywidualnie dostosowana i tylko taka przyniesie możliwie najlepsze, oczekiwane rezultaty.