Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Kobieta w sidłach szybkiego odchudzania. Część II

Kobieta w sidłach szybkiego odchudzania. Część II
Stosowanie drakońskich diet wiąże się też z gwałtowną utratą tkanki mięśniowej. Jeśli zastanawiasz się „po co Ci mięśnie”, to już odpowiadam: odpowiadają one za jędrność i sprężystość sylwetki. Bez nich nawet ważąc 45kg wyglądać będziesz nieestetycznie. Tkanka mięśniowa jest jak las: „pali się szybko, a rośnie bardzo powoli”, nie myśl więc, że uda Ci się szybko odpracować stracone mięśnie. W swojej pracy zawodowej spotykałem się już nie raz z kobietami o prawidłowej masie ciała, ale zbyt dużej ilości tkanki tłuszczowej, która psuła estetykę sylwetki. Było to spowodowane właśnie „szybkim odchudzaniem” którego jedynym trwałym efektem była utrata tkanki mięśniowej. Podstawowym zaleceniem z mojej strony, oprócz odpowiednich zmian w diecie stanowiło włączenie treningu siłowego do aktywności dziennej.

Pułapek związanych z „szybkim odchudzaniem” jest o wiele więcej, niedobory niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych)na dietach skrajnie niskotłuszczowych doprowadzają już w krótkim okresie czasu do poprawy stanu skóry i gorszej kondycji psychicznej. W dłuższej perspektywie pojawiać się mogą: obniżenie nastroju z depresją włączenie, zaburzenia rytmu serca aż do chorób kardiologicznych i inne problemy. Diety wysokobiałkowe, a ubogie w warzywa, doprowadzać mogą do odwodnienia, utraty elektrolitów i zaburzeń równowagi kwasowo zasadowej organizmu. Diety monotonne, oparte głównie na określonej kategorii produktów żywnościowych, takie jak dieta bananowa, czekoladowa, jogurtowa w ogóle nie powinny wymagać komentarza z mojej strony, są bowiem po prostu głupie.

Zanim zaczniesz się odchudzać, powinnaś zdać sobie sprawę, że tłuszcz który gromadziłaś przez wiele miesięcy czy lat, nie zniknie w ciągu dwóch tygodni. Jest to po prostu niemożliwe. Owszem, poprzez odwodnienie wywoływane np. spożywaniem jedynie białka, czy stosowanie środków przeczyszczających powodujących opróżnienie jelit między innymi z korzystnej dla nas mikroflory możemy uzyskać niemal natychmiastową utratę do kilku kilogramów na wadze. Nie ma to jednak nic wspólnego z utratą tkanki tłuszczowej, a ma jedynie charakter chwilowy. „Boczki” przez to się nie zmniejszą, fałdka z brzucha nie zniknie. Kiedy dietetycy przekonują, że utrata 2 – 4kg w ciągu miesiąca to ilość optymalna to mają po prostu rację. Każdy kilogram więcej, który próbujesz „zgubić”, to okradanie samego siebie z ze zdrowia, dobrego samopoczucia i estetycznej sylwetki.  

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę