Jak nie oszukiwać będąc na diecie odchudzającej?

Choć trudno w to uwierzyć, większość planów redukcyjnych nie kończy się osiągnięciem upragnionych rezultatów, ze względu na to, że ich założenia okazują się niemożliwe do zrealizowania w praktyce. Długoterminowe korzyści często są mniej ważne od chwilowej przyjemności związanej ze spożywaniem niskojakościowych produktów. Stąd też tak często pojawiają się spontaniczne żywieniowe „oszustwa”, których wzrastająca częstotliwość doprowadza w końcu do całkowitej rezygnacji z podjętych działań. Co zrobić, aby uniknąć tego typu sytuacji?

Przeczytaj koniecznie:

Siedem największych kłamstw na temat płaskiego brzucha

Pamiętaj o realnych oczekiwaniach!

Jeżeli osiągane efekty związane z redukowaniem zbędnej tkanki tłuszczowej nie będą adekwatne do oczekiwań, to narastające niezadowolenie będzie wpływać niekorzystnie na motywację, zwiększając szanse na złamanie reżimu diety. Warto podkreślić, iż nieżyciowe oczekiwania dotyczą najczęściej czasu – zależy nam na tym, aby w jak najkrótszym czasie dokonać jak najbardziej spektakularnych zmian, nawet kosztem dotkliwych poświęceń. Nierealne wyobrażenia posiadamy również względem metod walki ze zbędnymi kilogramami – drastyczne restrykcje kaloryczne nie są najlepszym rozwiązaniem. Mając zdrowe podejście względem pracy nad estetyką sylwetki, realne wyobrażenia na temat możliwości kształtowania swojego ciała, unikniesz niepotrzebnego stresu i rozczarowania i zdecydowanie łatwiej będzie Ci realizować poszczególne założenia planu ukierunkowanego na redukcję.

Dopasuj dietę do swoich potrzeb i możliwości!

Wbrew pozorom, pomimo konieczności pójścia na kompromisy i rezygnacji z niektórych swoich przyzwyczajeń, można dietę redukcyjną dopasować do swoich wymagań i możliwości. W zależności od ilości czasu jaki posiadamy, budżetu i preferencji kulinarnych możemy zindywidualizować swój jadłospis, co niewątpliwie ułatwi realizowanie jej założeń w praktyce.

Unikaj niepotrzebnych pokus!

Siła woli jest zasobem wyczerpywalnym, dlatego też ekspozycja na coraz to kolejne pokusy zazwyczaj skończyć może się tylko w jeden sposób. Dlatego też szczególnie na początku swoich zmagań o zadbaną sylwetkę warto unikać niepotrzebnych pokus. W tym celu warto pozbyć się zapasów – również tych schowanych „na czarną godzinę”, usunąć słodkie i słone przekąski z widocznych miejsc w domu czy pracy. Warto również zrezygnować z nawyku kupowania słodkości dla gości czy dzieci –np. ze względu na sklepowe promocje i okazję, których nie można przepuścić. W chwili kryzysu, konieczność udania się do sklepu może okazać się zaporowa, a z pewnością znacznie trudniejsza niż otwarcie kuchennego regału.

Doceniaj swoje postępy!

Często rezygnujemy z zaplanowanych działań ukierunkowanych na redukcję zbędnego balastu, bo wydaje nam się, iż jesteśmy szczególnie trudnym przypadkiem, a dotychczasowe efekty są mizerne. W większości przypadków jest to kwestia złego podejścia, wynikająca ze wspomnianych wcześniej nierealnych oczekiwań. Każdy stracony centymetr to powód domu i radości, warto również w miarę pokonywania kolejnych trudności i uzyskiwania nowych postępów sprawiać sobie prezenty – może to być odzież czy też każdy drobiazg, który sprawi radość i będzie dodatkowo motywował do dalszej pracy.

Zastanów się czy to na pewno będzie oszustwo?

Realizując założenia diety redukcyjnej często popadamy w skrajnie przesadny perfekcjonizm oraz dokładność. W takich sytuacjach, niektóre osoby spożycie dodatkowej porcji sałaty nierzadko traktują jako zbrodnię przeciwko własnej sylwetce, generując przy tym ogromne ilości niepotrzebnego stresu i negatywnych ilości. Względem pracy nad sylwetką, podkreślam to ponownie, warto zachować zdrowy rozsądek – skrajnie dokładne respektowanie wytyczonego planu – podobnie jak zbytnia pobłażliwość, znacznie utrudniają osiąganie zadowalających rezultatów.

Podsumowanie

Respektowanie zasad diety redukcyjnej jest podstawą w pracy nad estetyką sylwetki. Skłonność do podjadania i oszukiwania może mieć negatywny wpływ na osiągane efekty, dlatego warto zastanowić się nad tym jak je ograniczyć. Podstawą jest odpowiednio zaplanowany i zindywidualizowany plan oraz rozsądne podejście do kwestii związanych ze zdrowym odżywianiem.