Sezon na truskawki tuż tuż

Maj to czas, w którym powoli rozpoczyna się sezon na nasz polskie truskawki. W zależności od warunków pogodowych trwa zazwyczaj do końca czerwca, a w niektórych odmianach nawet do sierpnia. Truskawki mają wiele witamin i minerałów. Możemy spożywać je co prawda w wersji mrożonej przez cały rok. Jednak w sezonie są dużo smaczniejsze i bardziej wartościowe.

Przeczytaj koniecznie:

Flawonoidy zawarte w owocach cytrusowych przyspieszają spalanie tłuszczu

Pojawienie się truskawek sygnalizuje nadejście lata. Pojawiają się bowiem wtedy, gdy zaczyna robić się ciepło i słonecznie.

Truskawki cieszą się dużą popularnością zarówno ze względu na smak, aromat, jak i wiele możliwości ich wykorzystania. Na ich bazie możemy przygotować koktajle, desery owocowe, sprawdzą się jako dodatek do ciast, a także sałatek. Najlepiej smakują jednak jedzone prosto z krzaczka lub chociaż prosto z koszyczka.

Wiele osób w trakcie diety rezygnuje z owoców lub bardzo mocno je ogranicza. Tymczasem wiele badań wskazuje na to, iż owoce mogą być skutecznie stosowane w dietach redukcyjnych.

Truskawki mogą stanowić świetny dodatek do diety, również tej redukcyjnej. Wpływają na poprawę smakowitości dań, a także na poziom satysfakcji i sytości.

Truskawki są niskokaloryczne. W 100 gramach dostarczają jedynie około 30kcal. Charakteryzują się również niskim indeksem glikemicznym (IG 40).

Ze względu na dużą zawartość błonnika i związków mineralnych usprawniają perystaltykę jelit, dzięki czemu przeciwdziałają zaparciom oraz wpływają na prawidłowe funkcjonowanie mikroflory zasiedlającej jelito grube. Owoce te zawierają dużo wody.

100 gram truskawek przy niskiej kaloryczności, dostarcza dużo witamin i minerałów. Znajdziemy w nich 160 mg potasu, 23 mg fosforu, 22 mg wapnia, 12 mg magnezu, 2 mg sodu, 0,7 mg żelaza, 0,1 mg cynku, mangan, 30 mg witaminy A, 0,02 mg witaminy B1, 0,03 mg witaminy B2, 0,4 mg witaminy B3 (PP), 0,06 mg witaminy B6, 60 mg witaminy C, 0,2 mg witaminy E oraz 20 mg kwasu foliowego.

Dostarczają one więcej witaminy C niż owoce cytrusowe.

Truskawki są żółcio oraz moczopędne. Wspomagają pracę wątroby, pęcherzyka żółciowego oraz nerek.

Truskawek powinny unikać tylko osoby uczulone na nie. Objawami alergii pokarmowej na truskawki najczęściej są różnego rodzaju pokrzywki, a także bolesne biegunki. Truskawek nie powinny także jadać osoby ze stwierdzoną nadwrażliwością na salicylany, bowiem owoce te zwierają duże ich ilości.

W celu zachowania jak największej wartości odżywczej truskawek należy myć je jedynie pod bieżącą wodą, nie moczyć. Szypułki powinniśmy odrywać bezpośrednio przed konsumpcją. Umyte i wyszypułkowane truskawki należy zjeść lub przetworzyć. Owoce te nie lubią długiego przechowywania.