Czy sok z buraka wzmacnia libido i dodaje męskości?

O zaburzeniach erekcji mówimy, gdy mężczyzna ma problemy z uzyskaniem wzwodu lub jego utrzymaniem podczas aktywności seksualnej. Czy picie soku z buraków może pomóc mężczyźnie uzyskać i utrzymać erekcję?

Związki zawarte w soku buraczanym mają wiele zalet dla ludzkiego organizmu. W jaki sposób sok buraczany może pomóc uniknąć zaburzeń erekcji?

Korzyści z soku z buraków w kontekście zaburzeń erekcji

Obecnie nie ma mocnych dowodów naukowych na poparcie twierdzenia, że sok z buraków jest skutecznym lekiem na zaburzenia erekcji. Mimo to wielu mężczyzn twierdzi, że regularne picie soku z buraków pomaga im uzyskać lub utrzymać erekcję. Przyczyn może być kilka. Oto one.

Tlenek azotu

Regularne picie soku z buraków pomaga organizmowi wytwarzać tlenek azotu. Tlenek azotu rozszerza naczynia krwionośne i jest sprzedawany, jako suplement na zaburzenia erekcji. Tlenek azotu pomaga utrzymać ciśnienie w ciałach jamistych, niezbędne do utrzymania erekcji.

Obniża ciśnienie krwi

Wysokie ciśnienie krwi może wpływać na zaburzenia erekcji, ponieważ może utrudniać przepływ krwi do penisa w celu umożliwienia erekcji. Badania wykazały, że pokarmy o wysokiej zawartości azotanów, takie jak buraki, mogą obniżać ciśnienie krwi u osób z nadciśnieniem tętniczym. Picie jednej szklanki soku z buraków dziennie może wystarczyć, aby odczuć ich korzystne działanie.

cGMP

Cykliczny monofosforan guanozyny (cGMP) pomaga rozluźnić tętnice, co może zwiększyć przepływ krwi do penisa. Wiele leków na zaburzenia erekcji działa na zasadzie recyklingu cGMP w organizmie. Niedawne badania wykazały, że żywność bogata w azotany może również zwiększyć ilość cGMP w męskim ciele. Może to oznaczać, że pokarmy, takie jak buraki, mogą potencjalnie pomóc mężczyznom utrzymać erekcję.

Jak stosować sok z buraków w celu leczenia zaburzeń erekcji?

Sok z buraków najlepiej jest spożywać świeżo wyciśnięty, nie poddany obróbce termicznej. Taki sok można łatwo przygotować w sokowirówce lub kupić świeżo wyciskany sok z buraka.

Sok z buraków ma ziemisty smak, który może być nieprzyjemny dla niektórych osób. Można go rozcieńczyć sokiem z selera, imbirem, jabłkami lub pomarańczami, aby był słodszy.

Korzyści zdrowotne wynikające z picia soków buraczanych

Buraki są bardzo pożywne i oferują wiele korzyści dla organizmu, nie tylko w kontekście zaburzeń erekcji.

Buraki zawierają:

  • foliany
  • mangan
  • potas
  • miedź
  • żelazo.

Buraki zawierają również błonnik i niewielkie ilości białka. Znaczna część błonnika znajdującego się w burakach jest usuwana w procesie wyciskania soku, dlatego warto do diety włączyć nie tylko sok z buraka, ale i całe warzywo. Buraki można gotować, piec, dodawać do zup, sałatek, ciast, zapiekanek. Pomysłów na ich zastosowanie w kuchni można znaleźć nieskończenie wiele.

W burakach znajdują się również związki zwane betalainami, które zapewniają korzyści dla organizmu. Związki te mogą być pomocnymi przeciwutleniaczami i środkami przeciwzapalnymi. Mogą nawet pomóc w ochronie przed niektórymi nowotworami.

Czy buraki mogą zaszkodzić?

Najczęstszym działaniem niepożądanym jest stan zwany beeturia, w którym mocz zmienia kolor na czerwonawy po zjedzeniu buraków. Jest to normalne i zniknie, gdy osoba przestanie jeść buraki.

Azotany mogą rozszerzać naczynia krwionośne w organizmie i obniżać ciśnienie krwi, więc jeśli przyjmujesz leki na nadciśnienie krwi, powinieneś skonsultować się z lekarzem.

Osoby z cukrzycą powinny zdawać sobie sprawę, że buraki są bogate w cukier. Spożywamy je w postaci soku, większość błonnika jest usuwana, a cukier w nich zawarty może powodować wzrost glukozy we krwi. W takim wypadku warto monitorować poziom glukozy we krwi.

Osoby, mające problemy z kamieniami w układzie moczowym, również powinny zachować ostrożność. Buraki zawierają bowiem dużo szczawianów, które mogą wiązać się z wapniem w nerkach i przyczyniać się do powstawania kamieni.

Jakie zmiany w stylu życia mogą pomóc przy zaburzeniach erekcji?

Wybór stylu życia jest ważnym czynnikiem przyczyniającym się do zaburzeń erekcji. Wprowadzanie pewnych zmian w diecie i codziennych czynnościach może w niektórych przypadkach pomóc w zapobieganiu zaburzeniom erekcji:

  • ograniczenie spożycia alkoholu, palenia papierosów i żywności mocno przetworzonej
  • wprowadzenie nawyków redukujących stres, w tym medytację
  • regularne ćwiczenia fizyczne i bardziej aktywny tryb życia
  • utrzymanie zdrowej wagi
  • odpowiednia ilość snu
  • doborowa dieta bogata w witaminy i minerały.

Podsumowując, sporadyczne zaburzenia erekcji są normalne i zwykle nie stanowią powodu do niepokoju. Styl życia jaki prowadzimy, brak ćwiczeń, a nawet stresujący dzień, mogą wpływać na spadek libido i utrudniać erekcję.

Wprowadzenie zdrowego stylu życia może być najlepszym sposobem zapobiegania zaburzeniom erekcji, a dodanie do menu soku z buraków lub całych buraków, może być krokiem we właściwym kierunku.