Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Marchew jest zdrowsza, kiedy się jej nie obiera!

Marchew jest zdrowsza, kiedy się jej nie obiera!

Agata Bugorska

Marchew to jedno z najczęściej wybieranych warzyw. Doskonała przekąska do chrupania, dodatek do zup, gulaszu, sałatek. Jemy ją na surowo, gotowaną, pieczoną, w potrawce, jako dodatek do mięs i na wiele innych sposobów.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Zachęca nas do tego jej nieco słodkawy smak, świadomość jedzenia czegoś dietetycznego, kiedy złapie nas głód, oraz bogactwo witamin i minerałów, jakie zawiera w składzie.

Marchew jest także źródłem błonnika oraz przeciwutleniaczy. Te drugie pomagają usuwać z naszych organizmów wolne rodniki, które stopniowo uszkadzają nasze komórki. Wolne rodniki powstają w wyniku naturalnych procesów w naszym ciele, a nasz organizm potrafi eliminować je samodzielnie. W momencie, jednak kiedy jest ich stanowczo za dużo, produkty spożywcze bogate w przeciwutleniacze mogą być bardzo pomocne, często niezbędne.

Marchew słynie z tego, że zawiera witaminę A, która wspiera nasze oczy, włosy oraz skórę. Zawiera także różne grupy fitochemikaliów, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Najważniejszą z nich jest grupa poliacetylenów znajdujących się w dużej ilości w skórce warzywa. Obierając marchew wyrzucasz połowę tych poliacetylenów.

Poliacetyleny zwiększają wrażliwość komórek na insulinę i chronią przed nowotworami. Grupa duńskich naukowców postanowiła zbadać, jakie jest stężenie polacetylenów w obranym warzywie oraz w skórkach. Okazuje się, że skórki zawierały około dziesięć razy więcej falkarindiolu, niż obrane korzenie. Falkarindiol jest głównym poliacetylenem w korzeniu marchwi, więc obierając je, tracisz niemal połowę falkarindiolu.

Wniosek nasuwa się sam – marchewki są znacznie bardziej wartościowe w całości niż obrane. To co? Obrane czy w całości?


Źródła: https://www.ergo-log.com/carrots-are-healthier-if-you-don-t-peel-them.html


W artykule mówimy o: Zdrowie Dietetyka i zdrowe odżywianie