Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jak szybko zbudować mięśnie? 10 przykazań masy - część I

Jak szybko zbudować mięśnie? 10 przykazań masy - część I
Wbrew pozorom nie wszystkie problemy estetyczne sylwetki sprowadzić można do nadmiaru tkanki tłuszczowej. Faktycznie żyjemy w czasach, w których problem nadwagi czy otyłości dotyka znaczną część cywilizacji zachodniej, jednakże jest wiele osób, którym niekoniecznie zależy na tym, by po prostu schudnąć. Marzy im się po prostu nabrać mięśni. Ładnie wyrzeźbiona, estetyczna sylwetka z definicji nie może być pozbawiona widocznej muskulatury...

Co więc należy zrobić, by powiększyć objętość bicepsów, uwypuklić klatkę piersiową czy uformować "kaloryfer" na brzuchu? Jest kilka elementów, które są niezbędne by o jakimkolwiek progresie można było mówić i kilka, które proces przyrostu muskulatury mogą wydanie przyspieszyć. Przemyślane połączenie wszystkich w jednolitą kompozycje pozwoli zobaczyć pierwsze efekty już w krótkim czasie.

Po pierwsze: ćwicz mięśnie!

Żeby coś zbudować musisz wprowadzić elementy treningu siłowego. Bieganie po lesie czy jazda na rowerze pomoże Ci wyrobić kondycję, przyczyni się do zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej, ale muskulatury nie rozwinie. Chyba, że wyczynowo biegasz sprinty lub zawodowo uprawiasz kolarstwo górskie. Trening z obciążeniem jest niezbędny by mięśnie rosły.

Po drugie: wykonuj podstawowe ćwiczenia!

Pamiętasz przysiady z lekcji w-fu w szkole? Jeśli to ćwiczenie wydaje Ci się głupie, to zmienisz swoje podejście po jednej porządnej sesji treningowej. Przysiady, pompki, podciągania z użyciem ciężaru własnego ciała lub wiosłowania i wyciskania na wolnych ciężarach (sztanga, sztangielki) biją na głowę nawet najbardziej wymyślne maszyny.

Po trzecie: dokładaj ciężaru!

Chcesz progresu - musisz cały czas iść do przodu. Mięsnie rosną jak mają po co, a to że Ty chcesz może czasem nie wystarczyć. Zwiększaj sukcesywnie obciążenia, kieruj się jednak rozsądkiem a nie brawurą. Jak z tygodnia na tydzień dokładać będziesz po 10kg na sztangę, szybko zakończysz karierę "kulturysty" z przetrenowaniem lub kontuzją.

Po czwarte: zadbaj o regenerację!

Mięśnie rosną kiedy odpoczywają. Nie znaczy to oczywiście że masz całymi tygodniami leżeć do góry brzuchem i przełączać kanały TV Polonię. Po intensywnym wysiłku potrzebujesz po prostu minimum 24 - 48 godzin na odpoczynek. Nie ma więc sensu ćwiczyć klatki codziennie, czy dwa razy dziennie.

Po piąte: nie spędzaj na siłowni zbyt dużo czasu!

Jeśli wydaje Ci się, że godziny spędzone na siłowni przełożą się proporcjonalnie na szybkości przyrostu masy mięśniowej, to owszem – przełożą się, ale niekorzystnie. Trening siłowy powinien trwać 45 - 60 minut. Potem do akcji wkracza kortyzol, hormon, który niweczy Twoje starania o większe bicepsy. Masz godzinę - wykorzystaj ją mądrze.

Czytaj dalej: https://potreningu.pl/articles/114