Dbamy o Wasze zdrowie - na czas zamknięcia siłowni wszystkie plany -30%! Szczególnie teraz ważne jest, by wzmacniać swój organizm! Trzymaj dietę i ćwicz w domu z naszymi planami. Skorzystaj z oferty

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Proteinowy sernik na zimno utrzymany w stylu „fit”

Proteinowy sernik na zimno utrzymany w stylu „fit”
Jeżeli od jakiegoś czasu chodzą za tobą rozmaite słodkości i masz spory problem by utrzymać założenia swojej diety i oprzeć się pokusom – to koniecznie musisz spróbować zmierzyć sięz tym kulinarnym wyzwaniem. Jest smaczny, dietetyczny i prosty w przygotowaniu – proteinowy sernik na zimno, z galaretką i cynamonem – może okazać się nie tylko znakomitą alternatywą dla dostępnych w cukierniach łakoci, ale również stanowić cenne uzupełnienie diety w proteiny.

Kiedy pierwszy raz zacząłem eksperymentować z dietetyczną wersją sernikiem na zimno, użyłem jedynie chudego twarogu, żelatyny i odżywki białkowej. Z czasem zacząłem ulepszać recepturę tego rarytasu dodając świeże i suszone owoce (w tym owoce sezonowe), galaretkę bezcukrową, mus jabłkowy własnej roboty czy wiórki kokosowe i gorzką czekoladę oraz wiele innych dodatków. Wersja tego deseru której recepturę i sposób przygotowania prezentuję poniżej znakomicie nadaje się nie tylko  jako składnik diety odchudzającej, ale w prosty sposób może zostać zmodyfikowana również pod potrzeby diet ukierunkowanych na przyrost masy mięśniowej.

Żeby przygotować sernik potrzebne będą: świeży sok z cytryny, 250 g sera białego półtłustego, jedna galaretka bez dodatku cukru (są i takie dostępne w sklepach), około 350ml mleka świeżego (ja daję 1,5%), żelatyna, słodzik – najlepiej w płynie, ewentualnie jako dodatek – cynamon i trochę wanilii. Ja dodaję banana, ale jak ktoś mocno limituje spożycie węglowodanów, można ten dodatek pominąć. Przygotowanie sernika jest banalnie proste i nie wymaga specjalnych umiejętności kulinarnych, ale potrzeba będzie trochę cierpliwości (ze względu na właściwości żelatyny – ale o tym za chwilę.)

Najpierw polecam przygotować galaretkę, używając do tego około 100 ml wody mniej niż jest wskazane na opakowaniu (zamiast w 500 ml rozpuszczamy ją w 400 ml) . Po zmieszaniu wlewamy ją do jakiegoś pojemnego głębokiego naczynia (może być duży, głęboki talerz.) Chodzi o to, aby uzyskać dość płaską warstwę galaretki. Po przelaniu do naczynia odstawiamy do stężenia. Przy aktualnych mroźnych warunkach atmosferycznych proponuję wystawić galaretkę na balkon (jak ktoś posiada), a szybko osiągnie konsystencję stałą.

Do kolejnego etapu przystępujemy, gdy wcześniej przygotowana galaretka już się stężeje.  Obranego banana wkładamy do wysokiego naczynia (najlepiej z miarką), dodajemy soku z cytryny (około 1 łyżeczki) i miksujemy. Dodajemy twaróg i odrobinę mleka. Ponownie miksujemy aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie dodajemy odrobinę cynamonu, słodzik (ilości wg uznania) i wanilię oraz pozostałe mleko. Miksujemy i sprawdzamy czy powstała masa nie jest przypadkiem za mało słodka. Następnie stężałą galaretkę kroimy w paski. Układamy na dnie naczynia, w którym będzie formą dla sernika (może to być np. duży pojemnik na żywność z przykrywką). Nie musimy oczywiście zużywać całej galaretki.

Potem w gorącej wodzie rozrabiamy żelatynę. Około 4 łyżeczek żelatyny rozrabiamy w 1/3 szklanki gorącej wody (ważne żeby nie było grudek, trzeba dość energicznie mieszać). Tak powstałą mieszankę wlewamy do naszej masy serowej. Mieszamy.( W razie gdybyśmy dodali do masy serowej więcej niż 350 ml mleka, należy dodać więcej żelatyny.)Tak przygotowaną masą zalewamy galaretkę. Odstawiamy do stężenia.  I voilà! Proteinowy sernik gotowy.

Wartość odżywcza produktu:

W 100g (bez banana):

12g białka, 3g tłuszczu, 4g węglowodanów i 90kcal

W 100g (z bananem)

12g białka, 3g tłuszczu, 9g węglowodanów i 110kcal

Kontroluj zjadane kalorie: Kalkulator PoTreningu.pl

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę