Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Funkcje bakterii kwasu mlekowego, o których nie miałeś pojęcia

Funkcje bakterii kwasu mlekowego, o których nie miałeś pojęcia

Ewa Krawczyk

Codzienna dieta powinna być uzupełniona o produkty zawierają bakterie kwasu mlekowego – probiotyki. To jedne z najważniejszych bakterii, jakie istnieją. Co więcej nie powinniśmy się ich bać, gdyż codziennie regulują wiele ważnych procesów jakie zachodzą się w naszym organizmie. Swoją nazwę otrzymały dlatego, że z mlecznego cukru i różnych innych cukrów wytwarzają kwas mlekowy. Probiotyki mają korzystny wpływ na zdrowie, są w stanie eliminować pojawiające się choroby i rozpoczynające się procesy gnilne.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Co tworzy synbiotyk?

Laktobakterie nie będą funkcjonować, jeśli nie dostarczymy im pożywienia, tak zwanych prebiotyków. To nic innego jak prawidłowa, zbilansowana dieta.  Dzięki odpowiednim produktom bakterie odżywiają się i pełnią bardzo ważne funkcje. Probiotyki wspólnie z prebiotykami tworzą synbiotyk, stanowiąc idealną florę bakteryjną i codziennie ciężko pracują na naszą korzyść. Laktobakterie znajdziemy w sfermentowanych produktach, kefirze, kiszonej kapuście czy ogórkach, a prebiotyki  to wszystkie produkty, które zawierają błonnik, inulinę i fruktooligosacharydy np. czosnek, por, cebula, pomidory czy rośliny strączkowe.

Jakie funkcje spełniają bakterie kwasu mlekowego?

Poprawiają samopoczucie, redukują stres i wytwarzają witaminy z grupy B: biotynę, B3, B5, B6, B12, kwas foliowy oraz witaminę K. Nie od dziś wiadomo, że osoby cierpiące na choroby psychiczne mają często problem z jelitami i nieprawidłową florę bakteryjną. Naukowcy potwierdzają, że pomiędzy naszym mózgiem a mikrobiomem jelitowym (często zwanym „drugim mózgiem”) zachodzi ważna interakcja!

Poprawiają trawienie! Dzięki nim prawidłowo trawimy dostarczane do organizmu pokarmy oraz wydalamy niepotrzebne toksyny. Bakterie kwasu mlekowego zmniejszają również przechodzenie toksyn z jelit do krwi, poprzez uszczelnianie barier jelitowych w zespole przeciekających jelit.

Laktobakterie mają zdolności immunorekonstrukcyjne. Co to oznacza? Poprawiają odporność na infekcje, chronią przed nowotworami.

Pomagają w leczeniu alergii i egzem.

Zwiększają przyswajalność minerałów, takich jak żelazo, wapń oraz cynk. Utrzymują odpowiednią kwasowość w jelitach, dzięki czemu chronią przed anemią, osteoporozą czy osłabieniem odporności organizmu.

Mają właściwości antybakteryjne, antywirusowe i antygrzybiczne. Laktobakterie produkują antybakteryjne kwasy: mlekowy, mrówkowy, bursztynowy i octowy. Kwasy te niszczą bakterie, wirusy i grzyby. Dbają o prawidłową florę bakteryjną, wspomagają podczas kuracji antybiotykowej i poprawiają funkcje jelit związaną z usuwaniem odpadów.



W artykule mówimy o: Zdrowie Dietetyka i zdrowe odżywianie