Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Na czym smażyć podczas diety?

Na czym smażyć podczas diety?

Reklama

Smażenie, czyli jedna z podstawowych i najczęściej stosowanych metody obróbki termicznej żywności, lubiane jest chyba przez każdego z nas. Problem jednak w tym, że nie każdy chce w ten sposób dostarczać dodatkowe kalorie z tłuszczów, na których musimy usmażyć dany rodzaj mięsa, rybę, jajka, ziemniaki czy różne inne warzywa. Często tłuszcze, na których smażymy, ulegają różnym reakcjom chemicznym w wyniku czego tworzą się niebezpieczne dla naszego zdrowia związki, jak np. utlenianie i powstawanie wolnych rodników.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Z tego też względu, tak bardzo ważne jest niekoniecznie to, aby wyeliminować smażenie z naszej diety, co niestety robi sporo osób, a obróbkę tę przeprowadzać należy w umiejętny sposób, na nośnikach, które przeznaczone są do zdrowego smażenia.

Wśród najczęściej stosowanych źródeł tłuszczów do smażenia wyróżnić warto:

  • olej kokosowy,
  • smalec,
  • masło klarowane, 
  • oliwę z oliwek,
  • olej rzepakowy.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że są inne możliwości usmażenia pysznego steka, omleta lub ryby, niekoniecznie dodając do nich tłuszcze. Z pomocą przychodzi tzw. Cooking Spray, czyli spray do smażenia, dzięki któremu jesteśmy w stanie usmażyć pyszny posiłek, bez udziału kalorycznego i niekoniecznie zdrowego tłuszczu. Zasada ich działania polega na zastosowaniu specjalnego dozownika i aerozolu, dzięki czemu możemy rozpylić nośnik na patelni w bardzo dokładny sposób unikając zwiększenia kalorii w posiłku.

Marka ALLNUTRITION ma w swojej ofercie tego typu produkty na bazie oliwy z oliwek i oleju rzepakowego. Idąc jednak za potrzebami swoich klientów, postanowiła wypuścić na rynek nowe produkty, takie jak Cooking Spray o smaku: 

  • masła,
  • chilli,
  • kokosa,
  • czosnku,
  • ziół.

Mając do wyboru taki asortyment smaków i aromatów, każdy bez wątpienia znajdzie coś dla siebie. Kupując jednak dany produkt, warto wiedzieć, jakie są jego właściwości i zalety, a zaliczyć do nich możemy:

  • produkt 100% wegański,
  • praktycznie brak kalorii w porcji (0,22 g tłuszczu),
  • bezglutenowy,
  • pyszny smak i nadający apetytu aromat,
  • duża ilość porcji (100),
  • produkt bardzo ekonomiczny,
  • zdrowa alternatywa dla tłuszczów do smażenia,
  • zastosowanie najlepszej jakości gazu pędnego powoduje ograniczenie awaryjności dozownika.

Dawkowanie ALLNUTRITION Cooking Spray

Opakowanie produktu o pojemności 250 ml zawiera 100 sugerowanych przez producenta porcji. Zaleca się rozpylenie na patelni produktu przez 1/4 sekundy z odległości 20 cm. Przed użyciem produkt należy wstrząsnąć. Pamiętać warto o tym, że nie wolno używać Cooking Spray na gorącą patelnię!!.

Z czym łączyć ALLNUTRITION Cooking Spray?

Produkt łączyć można w ciekawy sposób z naleśnikami białkowymi.

Sprawdza się również dobrze w celu podsmażenia gotowych posiłków

Może być dobrą alternatywą w sytuacji, gdy pieczemy pizzę i nie chcemy, aby ciasto przywierało do blachy.

Podsumowanie

Cooking spray jest produktem, który sprawdzi się w diecie każdego z nas. Mało jest osób, które nie lubią smażonych produktów, a dzięki braku kalorii i utlenionych kwasów tłuszczowych cieszyć możemy się zdrowymi produktami.



W artykule mówimy o: Zdrowie