Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
10 razy TAK dla marszu

10 razy TAK dla marszu

PoTreningu

Wystarczy stawiać jedną nogę przed drugą, aby być zdrowszym, mieć więcej energii i zahamować proces starzenia. A to nie wszystkie korzyści, jakie wynikają z regularnych spacerów.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

1. Zdrowsze serce 
Ludzie regularnie spacerujący rzadziej doznają zawału serca i udaru, mają niższe ciśnienie krwi i wyższy poziom dobrego cholesterolu (HDL). 

2. Mniejsze ryzyko cukrzycy 
Trzydzieści minut spaceru każdego dnia sprawia, że mięśnie stają się bardziej wrażliwe na insulinę. Dzięki temu cukier z krwi szybciej zostaje przetransportowany do mięśni i tam spalony. To z kolei obniża poziom cukru we krwi, zmniejszając ryzyko cukrzycy.

3. Łatwiejsze rozstanie z nałogami 
Nawet pięciominutowy spacer pomaga opanować chęć zapalenia, pobudzając w mózgu ośrodki poprawiające nastrój i stymulując wydzielanie hormonów ograniczających ochotę na papierosa. Regularne spacery (najlepiej codzienne, po 30 minut za każdym razem) to większa szansa na definitywne rozstanie z nałogiem.

4. Wyszczuplanie 
Spalaj więcej kalorii niż ich zjadasz, a będziesz tracić na wadze. Spacery mogą być jednym z elementów odchudzającego planu fitness. Nie dosyć, że spalają kalorie, to jeszcze redukują stres i pomagają pohamować napady głodu, a to olbrzymia ulga dla każdego, kto walczy z nadwagą.

5. Lepsza koncentracja 
Aktywność fizyczna odżywia mózg, poprawia jego ukrwienie, stymuluje powstawanie nowych połączeń między komórkami nerwowymi. Regularne spacery potrafią poprawiać pamięć i koncentrację.

6. Mniejszy stres
 
Różnica w samopoczuciu przed i po spacerze jest olbrzymia, bo ruch redukuje stres i zapobiega depresji.

7. Więcej energii
 
Marsz skutkuje zastrzykiem energii i poprawia jakość snu, co sprawia, że kolejnego dnia czujesz się bardziej wypoczęty i gotowy do działania.

8. Lepsza odporność 
Codzienne spacery to szansa uniknięcia zwyrodnienia stawów, zwyrodnienia plamki żółtej i raka. Ludzie regularnie się ruszający aż o 50% zwiększają swoje szanse na dłuższe życie w zdrowiu.

9. Wytrwałość 
Marsz to najprostszy rodzaj aktywności ruchowej, wyraźnie poprawiającej samopoczucie. Z tego względu ludzie rozpoczynający regularne spacery mają duże szanse na to, że nie zarzucą tego nowego przyzwyczajenia.

10. Czas dla siebie 
Wędrówka to także okazja do oderwania się od obowiązków, możliwość przemyślenia wielu spraw lub pogadania z kimś, o ile na spacer nie wybierzesz się samotnie.

Artykłuł pochodzi z serwisu: fitness.sport.pl