Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Co jeść dla pięknej skóry?

Co jeść dla pięknej skóry?

Agata Bugorska

Spędzenie czasu na słońcu jest dobre dla zdrowia pod wieloma względami i jak najbardziej warto jak najwięcej czasu spędzać na świeżym powietrzu. Jednak przebywanie na mocnym słońcu może powodować uszkodzenia skóry. To jednak nie powód, by całkowicie zrezygnować z korzystania z promieni słonecznych. Możesz chronić swoją skórę wprowadzając do diety odpowiednie produkty.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Pożywienie dobre dla Twoje skóry

Twoja skóra jest główną tarczą chroniącą Cię przed zagrożeniami zewnętrznymi, dlatego tak ważne jest, by odżywiać ją od wewnątrz i chronić przed uszkodzeniami słonecznymi i innymi szkodliwymi czynnikami środowiskowymi. Oprócz codziennej, prawidłowej rutyny w pielęgnacji i ochronie skóry, możesz również dodać do swojej diety wymienione poniżej produkty. Pomogą Ci one uzyskać dzienną dawkę przyjaznych dla skóry składników odżywczych.

Awokado - te zielone owoce zawierają duże ilości witaminy E, przeciwutleniacza, który poprawia zdrowie skóry. Witamina E zawarta w awokado pomaga chronić zewnętrzne warstwy skóry przed uszkodzeniami wywoływanymi przez promieniowanie słoneczne. Jest szczególnie skuteczna w połączeniu z witaminą C, innym silnym przeciwutleniaczem. Awokado jest również bogate w zdrowe tłuszcze, takie jak kwasy tłuszczowe omega-9, które pomagają buforować uszkodzenia skóry spowodowane przez promienie UV.

Jagody - są jednymi z najbogatszych źródeł naturalnych przeciwutleniaczy. Są szczególnie bogate we flawonoidy, klasę przeciwutleniaczy, które mogą zmniejszać stany zapalne skóry spowodowane długotrwałym promieniowaniem słonecznym.

Orzechy brazylijskie - są doskonałym źródłem selenu, o którym wiadomo, że stymuluje naprawę DNA po uszkodzeniach wywołanych promieniowaniem słonecznym.

Kakao - podobnie jak jagody, kakao (również ciemna czekolada) zawiera flawonoidy, które pomagają chronić skórę przed uszkodzeniami wywoływanymi promieniowaniem słonecznym. Rozkoszuj się z apetytem kostką lub dwiema gorzkiej czekolady (co najmniej 70 procent masy kakaowej) lub dodaj surowe kakao do swoich ulubionych deserów i słodkich dań.

Marchewki – zawierają karotenoidy, które należą do przeciwutleniaczy. Karotenoidy są nie tylko korzystne dla zdrowia oczu. Związki te są również znane z tego, że pomagają zmniejszyć uszkodzenie DNA, a także chronią skórę przed poparzeniem słonecznym.

Owoce cytrusowe - pomarańcze, cytryny, grejpfruty i inne owoce cytrusowe są popularnym (aczkolwiek nie najlepszym) źródłem witaminy C, silnego przeciwutleniacza, który wspiera zdrowie skóry. Witamina C pomaga zmniejszyć szkodliwe skutki nadmiernej ekspozycji na słońce, takie jak zapalenie skóry. Co więcej, witamina C pomaga stymulować produkcję kolagenu, co sprzyja elastyczności skóry oraz zmniejsza widoczność zmarszczek i innych oznak starzenia. Bogatym źródłem witaminy C jest czerwona papryka i natka pietruszki.

Pomidory - są dobrze znanymi źródłami likopenu, kolejnego przeciwutleniacza, który pomaga zmniejszyć zaczerwienienie skóry po długotrwałej ekspozycji na światło słoneczne. Pomidory są również bogate w luteinę, przeciwutleniacz, który pomaga stymulować naprawę DNA po uszkodzeniach wywołanych przez słońce.

Ostrygi - są dobrym źródłem cynku, niezbędnego minerału, który jest ważny dla zdrowia skóry. Spożywanie odpowiedniej ilości cynku może pomóc w zapobieganiu lub naprawianiu uszkodzeń skóry. W obecnym czasie cynk ceniony jest za działanie wspierające układ immunologiczny.

Łosoś - różowy kolor łosoś zawdzięcza silnemu przeciwutleniaczowi zwanemu astaksantyną. Astaksantyna jest pigmentem karotenoidowym, który wykazuje silne działania przeciwutleniające. Pomaga zapobiegać i odwracać uszkodzenia skóry spowodowane szkodliwymi promieniami ultrafioletowymi. Astaksantyna pomaga również utrzymać odpowiednie nawodnienie skóry.

Jeśli zależy Ci na uzyskaniu zdrowszej i bardziej sprężystej skóry, nie polegaj tylko na pielęgnacji skóry kosmetykami w celu ochrony przed słońcem. Zadbaj o skórę również od wewnątrz, wprowadzając do swojej diety przyjazne dla skóry pożywienie i zwiększając naturalny poziom przeciwutleniaczy. Nie zapominaj również o odpowiednim nawodnieniu.