Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta 2100 kcal - przykładowy jadłospis

Dieta 2100 kcal - przykładowy jadłospis
Słowo dieta pochodzące z greki oznacza styl życia. Nie jest to jedynie jadłospis, według którego przygotowujesz posiłki, ale także Twoje nawyki, sposób żywienia i przygotowywania jedzenia. Tym samym warto zwrócić uwagę, aby owa dieta nie stanowiła problemu w codziennym życiu, nie była uciążliwa i kłopotliwa.

Żywienie nie może opierać się na niewielkim porcjach, które nie dają sytości i powinno być indywidualnie dopasowane do potrzeb i predyspozycji konkretnej osoby, jednocześnie uwzględniając jej upodobania kulinarne i spełniać zapotrzebowanie kaloryczne.

Warto jednak podkreślić, że zjedzenie wymaganej liczby kalorii to nie jedyny ważny aspekt diety – posiłki powinny dostarczać odpowiedniej ilości wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu mikro- i makroskładników, witamin i minerałów. Często produkty o podobnej wartości energetycznej (np. biała bułka pszenna i pełnoziarniste pieczywo razowe) dostarczają zupełnie innej ilości zdrowego błonnika. Dobra dieta, to połączenie Twoich ulubionych smaków z codzienną dawką witamin i „zdrowych kalorii”.

Przykładowy jadłospis diety 2100 kcal

Poniżej przedstawiamy spis posiłków na jeden dzień. Dania można ze sobą łączyć lub jeść częściej mniejsze porcje – tak, aby dostosować jadłospis do swoich preferencji:

Śniadanie:

  • Płatki owsiane błyskawiczne zalane wrzątkiem i kilkoma łyżkami jogurtu naturalnego z garścią malin, połową jabłka i cynamonem.

Lunch:

  • Rollsy z tortilli z łososiem wędzonym, serkiem śmietankowym i szczypiorkiem. Słupki ze świeżych warzyw (marchew, ogórek, papryka).

Obiad:

  • Pierś z kurczaka grillowana w sosie musztardowym z młodymi, gotowanymi ziemniakami i fasolką szparagową.

Podwieczorek:

  • Odżywka białkowa na maślance, garść orzechów.

Kolacja:

  • Sałatka z tuńczykiem, kukurydzą, ogórkiem konserwowym i majonezem.

Należy pamiętać, że dieta jest niezwykle istotną częścią dbania o swoją sylwetkę. W połączeniu z odpowiednio dobranym treningiem może przynieść wymarzone rezultaty.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że dieta jest dobrze zbilansowana i będzie naprawdę efektywna, możesz zamówić ją u nas