Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dlaczego powinnaś jeść wołowinę?

Dlaczego powinnaś jeść wołowinę?
Wołowina pochodząca ze sprawdzonego źródła i spożywana z umiarem może stanowić niezwykle cenny element diety. Zwłaszcza kobiety aktywne fizycznie powinny chociaż kilka razy w miesiącu umieścić porcję mięsa wołowego w swoim menu. Dlaczego to takie ważne?

Wołowina jest znakomitym źródłem białka o wysokiej wartości biologicznej oraz składników, których często brakuje w diecie aktywnych fizycznie kobiet, a które mogą wpływać korzystnie zarówno na zdrowie jak i formę sportową. Mięso wołowe zawiera sporą dawkę bardzo dobrze przyswajalnego żelaza (tzw. żelazo hemowe). Wyniki badań przeprowadzonych swego czasu na rekreacyjnie trenujących kobietach wykazały, że znaczna część z nich cierpi na niedobory tego pierwiastka. Oprócz wielu zdrowotnych następstw wynikających z niedostatecznej podaży żelaza w stosunku do zapotrzebowanie już niewielki deficyt może objawiać się pogorszeniem wydolności fizycznej. Wołowina jest także źródłem cynku (100g mięsa wołowego pokrywa około 30% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek) i witamin z grupy B, w tym witaminy B12.

Wołowina zawiera także substancje takie jak l-karnityna, sprzężone dieny kwasu linolowego (CLA) oraz cholina i inozytol. Związki te uczestniczą w gospodarce lipidowej, a często sprzedawane są na naszym rynku jako składniki suplementów diety, wspomagających odchudzanie oraz poprawiające regenerację i zdolności wysiłkowe. Szczególnie cenna dla kobiet trenujących z obciążeniem może okazać się kreatyna – substancja, która wyraźnie przyczynia się do zwiększenia siły i wytrzymałości siłowej, przyspiesza regenerację i budowę tkanki mięśniowej a także chroni mięsnie przed niepożądanym katabolizmem np. w okresie stosowania diet odchudzających. Takimi walorami niestety chude mięso z kurczaka pochwalić się nie może.

Poza tym jest jeszcze jeden aspekt przemawiający na korzyść wołowiny – jest ona wyjątkowo smaczna i stanowić może ciekawe urozmaicenie diety zdominowanej często przez mięso drobiowe i nabiał. Co prawda przygotowanie wołowiny może okazać się bardziej czasochłonne, jednak wyjątkowy smak i aromat dań opartych na tym mięsie znakomicie kompensuje te niedogodności. Poza tym wołowinę przygotować można na wiele sposobów i podawać zarówno na ciepło, jak i na zimno jako składnik sałatek czy kanapek.

Reasumując, mięso wołowe stanowi wartościowy element diety kobiet aktywnych fizycznie przede wszystkim ze względu na wysoki udział dobrego jakościowo białka, żelaza i cynku a także zawartość związków lipotropowych i kreatyny. Nie bez znaczenia są także walory kulinarne mięsa wołowego. 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę