Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jak unikać typowych, weekendowych błędów żywieniowych?

Jak unikać typowych, weekendowych błędów żywieniowych?
Weekend to bez wątpienia spore wyzwanie dla osób będących w trakcie stosowania diet ukierunkowanych na redukcję zbędnych kilogramów, a szczególnie dla tych, którzy pragną pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Spotkania z rodziną, przyjaciółmi oraz luźna atmosfera sprzyjają popełnianiu rozmaitych błędów, które mogą odbić się niekorzystnie na osiąganych rezultatach. Co zrobić aby zminimalizować ryzyko totalnego upadku żywieniowych zasad, których praktykowanie w ciągu dni powszednich nie przysparza nam aż tylu problemów?

Rozpocznij sobotę w dobrym stylu!

Wbrew pozorom sposób w jaki rozpoczniemy dzień, może rzutować w sposób istotny na późniejsze wybory żywieniowe. Leniwy początek i podejście „nic mi się nie chcę, i tak prędzej czy później ktoś namówi mnie na ciacho i zimne piwko” nie wróży dobrze. Warto zebrać się w sobie, cieszyć z możliwości dłuższego pospania, a także przygotować wartościowe, zgodne z indywidualnym bilansem śniadanie – dzięki temu łatwiej będzie Ci oprzeć się całodziennym pokusom. Badania i obserwacje naukowców pokazują, iż rozpoczęcie dnia śmieciowym i niskojakościowym jedzeniem sprawia, iż pozostajemy przy tego typu wyborach przez cały dzień – zwłaszcza winny mieć to na uwadze osoby, które zdiagnozowały u siebie „słabą” silna wolę. Nie najgorszym pomysłem na inaugurację weekendu jest zaplanowanie porannego treningu – dawka endorfin sprawi, iż pozostawanie na zdrowych żywieniowych torach będzie o wiele prostsze i przyjemniejsze. Nie będzie wynikać z presji, a będzie wynikiem świadomego wyboru, dając przy tym całkiem sporo satysfakcji i zadowolenia.

Przełam schematy!

Wiele błędów weekendowych wynika z powielania wieloletnich schematów i braku pomysłów na ich przełamanie. I tak, jeżeli sobota wiąże się z rodzinnym wypadem na pizzę z frytkami, połączonym z wielogodzinnym oglądaniem telewizji, to może warto w końcu wprowadzić jakąś zdrowszą alternatywę. Zamiast narzekać, że nie możesz schudnąć przez tego typu biesiady, zaproponuj przyjemniejszą formę spędzania wolnego czasu, związaną z aktywnością fizyczną i ruchem – pomyśl o pieszych wędrówkach, wyprawie na basen lub kort tenisowy. Schematy i stare nawyki można przełamać – potrzeba jednak odrobiny zaangażowania i pozytywnej inicjatywy.

Nie stresuj się!

Współczesne czasy fundują nam sporą dawkę stresu – czy to w pracy czy to w domu. Dlatego też nie jest wskazane dodatkowe nakręcanie się kwestiami związanymi z dietą, zwłaszcza, iż często posiadamy tendencję do przejaskrawiania swoich żywieniowych występków. I tak rozpacz wywołana zjedzeniem dodatkowej porcji rosołu z białym makaronem podczas rodzinnego obiadu, jest zjawiskiem skrajnie niepożądanym i mogącym utrudniać pracę nad estetyką sylwetki ( w stopniu o wiele większym niż nieplanowane kalorie z rosołu). Fakt, wskazujący na to, iż skrajnie silne negatywne emocje mogą utrudniać pracę nad estetyką sylwetki został potwierdzony w badaniach naukowych. Szczególnie niekorzystny wpływ posiadają: wyrzuty sumienia, smutek, żal, złość. Warto zatem działać w sposób konstruktywny i nie być dla siebie samego źródłem niepotrzebnego napięcia, co z kolei wcale nie oznacza totalnej pobłażliwości i niefrasobliwości.

Pamiętaj, o wsparciu!

Okazuje się, iż praca nad estetyki sylwetki może stanowić ciężką próbę dla relacji międzyludzkich. Wiele osób chcąc unikać niepotrzebnych pokus izoluje się od znajomych, rodziny i przyjaciół. Jest to dość kontrowersyjne podejście – każdy człowiek potrzebuje wsparcia osób bliskich. Dlatego też warto rozmawiać – często kompromis jest możliwy do wypracowania i nie musi wiązać się z całkowitą rezygnacją z życia towarzyskiego. Dobrym rozwiązaniem jest również nawiązanie znajomości z osobami posiadającymi podobne problemy – wówczas wymiana doświadczeń może pomóc uniknąć wielu błędów.

Podsumowanie

Weekend stanowi często bardzo trudne wyzwanie dla osób będących w trakcie pracy nad estetyką sylwetki. Jednak zaangażowanie i determinacja mogą pomóc uniknąć popełniania podstawowych błędów. Nowe nawyki dotyczące radzenia sobie z weekendowymi problemami można wypracować, trzeba jednak być konsekwentnym i wyrozumiałym dla swoich słabości.