Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Pięć powodów, dla których warto jeść migdały

Pięć powodów, dla których warto jeść migdały
Migdały często postrzegane są jako pokarmy „zbyt kaloryczne” by mogły stanowić integralny składnik zdrowej diety. W rzeczywistości jednak sytuacja wygląda zgoła inaczej. Włączenie ich do menu może nieść za sobą bowiem wiele istotnych korzyści. Istnieje przynajmniej pięć dobrych powodów, dla których warto jeść migdały. Oto one:

Profilaktyka nadciśnienia

Istnieją badania naukowe, które wskazują, że regularna konsumpcja migdałów pomaga obniżyć podwyższone ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko jego wzrostu. Zależność ta prawdopodobnie powiązana jest z wysoką koncentracją alfa-tokoferolu i sporą zawartością magnezu. Efekt hipotensyjny okazał się szczególnie wyraźny u mężczyzn pomiędzy 30 a 70 rokiem życia.

Pozytywny wpływ na gospodarkę lipidową

Włączenie migdałów do diety może pozytywnie wpływać na gospodarkę lipidową organizmu, co objawia się poprawą stosunku cholesterolu całkowitego do frakcji HDL (lipoprotein o wysokiej gęstości). Parametr ten jest nie tylko markerem kondycji metabolicznej organizmu, ale także uznawany bywa za jeden z najważniejszych wskaźników ryzyka rozwoju chorób układu krążenia.

Ochrona przed wolnymi rodnikami

Migdały dostarczają sporej dawki przeciwutleniaczy takich jak wspomniany przed chwilą alfa-tokoferol. Związki te chronią organizm przed negatywnym wpływem wolnych rodników. Zaobserwowano m.in. że efekt ten dotyczy lipoprotein krążących we krwi. Mniejsza ich podatność na utlenianie oznacza spadek ryzyka rozwoju chorób sercowo-naczyniowych.

Działanie przeciwzapalne

Migdały zawierają składniki, które mogą zmniejszyć nasilenie procesów zapalnych zachodzących w ustroju. Do takich wniosków skłaniają wyniki jednego z badań przeprowadzonego na diabetykach. Efekt ten jest ciekawy, gdyż migdały zawierają pewną dawkę prozapalnie działających kwasów omega 6, ich właściwości jednak prawdopodobnie są silnie równoważone przez inne związki obecne w tych nasionach.

Szybsze odchudzanie

Regularna konsumpcja migdałów wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, a zwłaszcza tłuszczu trzewnego, czyli tego zgromadzonego wewnątrz jamy brzusznej. Takie wnioski płyną z opublikowanych w ostatnich latach badań naukowych. Migdały zmniejszają łaknienie i korzystnie wpływają na funkcjonowanie gospodarki insulinowo-glukozowej. Dodatkowo ich strawność jest ograniczona, przez co organizm nie jest w stanie przyswoić pełnej dawki zawartej w nich energii…

Podsumowanie

Jak widać istnieje wiele potencjalnych korzyści wynikających z konsumpcji migdałów. Pomimo, iż są one wysokokaloryczne, to pozytywnie wpływają na zdrowie metaboliczne i wspomagają redukcję tkanki tłuszczowej. Migdały przed konsumpcją warto poddać procesowi namaczania, dzięki czemu staną się lżej strawne i organizm będzie mógł przyswoić większą część zawartych w nich składników.