Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Zwyczaje, które warto naśladować

Zwyczaje, które warto naśladować
Osoby, które na co dzień zdrowo się odżywiają, dbają o kondycję fizyczną i psychiczną swojego organizmu, przez lata doświadczeń wykształciły szereg przyzwyczajeń i nawyków, które ułatwiają im „praktykowanie” zdrowego odżywiania i aktywnego trybu życia. Oto najbardziej popularne „patenty” i nawyki, stanowiące integralny element funkcjonowania osób preferujących życie w stylu fit.

Wzbogacanie wiedzy

Umiejętnością niezwykle ważną jest zdolność do filtrowania wiedzy na temat odżywiania, suplementów diety czy treningu i wyłapywania informacji sprawdzonych, pochodzących z rzetelnych źródeł. Osoby prowadzące zdrowy i aktywny tryb życia, śledzą informacje ze świata nauki a przekazy marketingowe po prostu ignorują lub traktują jako formę lekkiego żartu. W razie jakichkolwiek wątpliwości, konsultują się ze specjalistami z danej dziedziny, choćby na forum sportowym. Stałe wzbogacanie zasobu informacji i konfrontacja poglądów z innymi pomagają unikać poważnych błędów żywieniowych. Poleganie wyłącznie na własnej intuicji i zasłyszanych informacjach zazwyczaj okazuje się niewystarczające.

Planowanie

Z góry ustalone zasady, tygodniowy i dzienny harmonogram posiłków i treningów to prosty sposób na bezstresowe ogarnięcie kwestii związanych z przygotowywaniem posiłków i robieniem zakupów. Dodatkowo powtarzanie podobnych czynności przez x czasu, sprawia, iż zaczynamy je robić nawykowo, niczym odruch bezwarunkowy. Takie podejście zdecydowanie ułatwia trwałą zmianę błędnych przyzwyczajeń – powinny o tym pamiętać osoby, które dopiero rozpoczynają wprowadzać elementy zdrowego stylu życia.

Czytanie etykiet kupowanych produktów  

Nawykiem charakterystycznym dla osób dbających o zdrowie jest nie tylko staranna selekcja produktów żywnościowych na etapie dokonywania zakupów, ale także wnikliwa analiza etykiety. Oprócz terminu przydatności do spożycia, informacją niezwykle cenną jest skład surowcowy – często zdarza się, iż w produktach teoretycznie zdrowych pojawiają się niepożądane składniki (np. konserwanty, podejrzane wypełniacze).

Faworyzowanie warzyw i owoców

Osoby dbające o zdrowie i estetykę sylwetki posiadają nawyk spożywania produktów pochodzenia roślinnego do każdego posiłku. Często wykazują się twórczą inwencją, aby warzyw i owoców pojawiało się w jadłospisie jak najwięcej i w jak najbardziej urozmaiconych i różnorodnych formach. Chętnie wybierane są produkty sezonowe, zazwyczaj w ilościach większych niż symboliczne. Dużą popularnością cieszą się sałatki i surówki,  koktajle warzywne i owocowe, zupy warzywne, etc.

Samodzielne przygotowywanie posiłków

Ograniczanie ilości posiłków spożywanych poza domem znacznie ułatwia kontrolowanie jakości i ilości konsumowanego pożywienia. Dlatego też osoby, którym zależy na zdrowiu i estetyce sylwetki ( w tym również panowie) nie boją się sprzętu kuchennego i samodzielnie przygotowują wartościowe i smaczne dania, często zabierając ze sobą posiłki w plastikowych pojemnikach do pracy czy szkoły.

Zdobywanie nowych umiejętności 

Aby móc stale się rozwijać i nie utknąć w martwym punkcie, warto nabywać nowych umiejętności. Dotyczy to zarówno urozmaicania treningów, uczenia się nowych ćwiczeń czy podejmowania kolejnych wyzwań, jak i również gotowania. Dzięki temu można stale się rozwijać i doskonalić swój warsztat treningowo-żywieniowy, nie popadając w nudę czy zniechęcenie. Chcesz być w dobrej formie? Nie bój się poszukiwać nowych bodźców, które pomogą stale rozwijać Twoje umiejętności.

Podsumowanie

Szukając inspiracji do wprowadzenia zmian we własnej egzystencji, warto podpatrywać nawyki osób, którym z powodzeniem udaje prowadzić się zdrowy i aktywny styl życia. Dzięki temu łatwiej będzie uniknąć błędów. Dodatkowo sukcesy innych osób – względem estetyki sylwetki i zdrowia mogą także stanowić skuteczny  czynnik motywacyjny.