Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Czym poczęstować gości będąc „na diecie”?

Czym poczęstować gości będąc „na diecie”?
Podejmowanie gości to nierzadko poważna próba dla silnej woli. Standardowy poczęstunek, obejmujący słodko-tłuste specjały z cukierni może zniweczyć usilne starania o estetyczną sylwetkę. Zamiast rezygnować z życia towarzyskiego w imię podjętych starań o plażową sylwetkę – pomyśl o przekąskach i potrawach, które będziesz mógł spożywać bez wyrzutów sumienia i obaw o nadprogramowe kilogramy.

W  zależności od charakteru spotkania, czy będzie to kawa z koleżanką lub sąsiadką czy też może obiad albo kolacja w szerszym gronie, warto przygotować odpowiednie przekąski, posiłki i desery. Dzięki temu ani życie towarzyskie ani też nasz wygląd nie ucierpią. Spore znaczenie posiada odpowiednia organizacja, sposób podania potraw oraz inwencja kulinarna gospodarza.

Spotkanie przy kawie

Picie kawy z koleżankami czy znajomymi sprzyja przekąszaniu ciasteczek, czekoladek i innych wysoko kalorycznych i mało wartościowych produktów żywnościowych. Trudno wyobrazić sobie tego typu spotkania bez cukrowych dodatków. Istnieje jednak alternatywa, również atrakcyjna smakowo. Wystarczy zaopatrzyć się w orzechy – nie dość, że mogą być stosunkowo długo przechowywane ( w oczekiwaniu na niespodziewane wizyty) to są smaczne i wartościowe. Podane w dekoracyjnych naczyniach do serwowania przekąsek, robią bardzo dobre wrażenie estetyczne. Szczególnie polecane są orzechy nerkowca – lekko słodkawe w smaku, a także migdały, orzechy włoskie laskowe czy też w niewielkich ilościach orzechy brazylijskie. Pamiętać należy o tym, aby wybierać orzechy niesolone i nieprażone, bez dodatków w postaci przypraw. Innym wartościowym dodatkiem doskonale komponującym się z kawą jest gorzka czekolada zawierająca minimum 70% kakao. Na rynku dostępne są jej różne warianty – np. z dodatkiem skórki pomarańczowej, malin, chili, etc., więc każdy znajdzie ulubioną opcję tego wykwintnego i wartościowego deseru.

Kolacja lub obiad z rodziną lub znajomymi

Bliskie osoby, wiedząc iż dbasz o zdrowotny potencjał spożywanych posiłków, mogą mieć poważne obawy co do smakowitości przygotowywanych przez Ciebie posiłków. W stereotypowym podejściu zdrowe danie to danie jałowe i niesmaczne. Obiad czy kolacja dla przyjaciół i rodziny to doskonała okazja, aby przekonać niezorientowanych w temacie, że wartościowy obiad nie sprowadza się do liścia sałaty z suchym mięsem z kurczaka i ryżem na sypko. W zależności od zaawansowania w czynnościach kulinarnych, wybierz sprawdzone i lubiane przez Ciebie potrawy. Może to być ryba w ziołach gotowana na parze z dodatkiem puree ziemniaczanego i kolorowych warzyw, mięso pieczone lub duszone w warzywach – rodzaj mięs wybieraj zgodnie ze swoimi preferencjami, może to być zarówno drób jak i wołowina, dziczyzna czy też wieprzowina. Nie zapominaj o tym, aby na stole nie zabrakło kolorowych sałatek i surówek, a także dodatków w postaci dipów. Warto także pomyśleć o deserze, który będzie dopełnieniem całego posiłku. Zamiast ciasta z decyduj się na owocowy mus (zmiksuj np. ananasa z bananem) lub domowej roboty lody (lekko rozmrożone truskawki należy zmiksować, dodać odrobinę słodziku).

Wieczór przed telewizorem

Spędzanie wolnego czasu przed telewizorem, sprzyja podjadaniu chipsów, paluszków, ciastek i innych przekąsek wątpliwej jakości. Tego typu posiedzenia kończą się przyrostem dodatkowych centymetrów, warto zatem zawczasu pomyśleć o bardziej wartościowych alternatywach. I w tym przypadku sprawdzą się orzechy, dobrym pomysłem są także owoce. Zamiast zapychać się wysoko przetworzonymi przekąskami, warto pomyśleć o jakimś konkretniejszych potrawach, jak choćby kanapki – ich przygotowanie nie wymaga nie wiadomo jak wielkiego zaangażowania.

Podsumowanie

Redukowanie tkanki tłuszczowej nie musi wiązać się z izolacją społeczną w obawie przed wyłamaniem się z założeń diety. Zamiast kultywować zwyczaje prowadzące do problemów z nadmierną masą ciała poszukaj rozwiązań bardziej przyjaznych dla Twojej figury ale również atrakcyjnych dla podniebienia. Nie obawiaj się reakcji znajomych – w końcu zaakceptują Twoje poważne podejście do kwestii związanych ze zdrowiem i estetyką sylwetki. Kto wie, być możesz staniesz się źródłem inspiracji dla innych, mniej pomysłowych osób?