Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dlaczego trening z obciążeniem jest (naj)lepszy?

Dlaczego trening z obciążeniem jest (naj)lepszy?
Dobry wygląd to praca. Ciężka, często połączona z wyrzeczeniami, okupiona spływającym po plecach potem, lecz także dająca satysfakcję, zadowolenie, motywująca do dalszych wysiłków. Każdy, kto uważa, że da się pójść na łatwiznę i w szybkich tempie osiągnąć, utrzymać wymarzoną sylwetkę, żyje w świecie złudzeń i fantazji. Na świecie nie ma nic za darmo – także i w tym przypadku coś musi być kosztem czegoś. Ekstremalnie szybkie schudnięcie może być równoznaczne z pojawieniem się problemów natury zdrowotnej (w tym z zaburzeniami hormonalnymi, problemami z miesiączką – a co się z tym bezpośrednio wiąże: także z płodnością).

Zależy ci na sylwetce i ciele wypracowanym nie na jedno lato, lecz na lata? Zdrowie jest dla ciebie wartością nadrzędną? Mam na to sposób – zapraszam do lektury.

Niezmiernie wiele osób, płeć nie ma tu większego znaczenia, żyje (i ćwiczy) w błędnym przekonaniu, że aby pozbyć się tłuszczu z np. okolic brzucha należy wykonywać „brzuszki”, a najlepszą metodą na zredukowanie poziomu tkanki tłuszczowej jest trening aerobowy – stąd też tak ogromne oblężenie wszelkich maszyn cardio na siłowniach. Panie wynajdują w zasobach Internetu kilkuminutowe treningi, które obiecują dać „boskie pośladki”, „wyrzeźbiony brzuch”, czy też „smukłe uda”, panowie za to wyszukują programy treningowe Arnolda lub też namiętnie katują na treningach biceps – bo to przecież takie męskie ćwiczenia. I jedni, i drudzy są zawiedzeni… tyle włożonej pracy, tyle wysiłku - a efekty mierne.

Zapamiętaj:

  • jest tak, że jakakolwiek aktywność fizyczna jest lepsza niż całkowity brak ruchu.
  • jest tak również, że osoba, która do tej pory nie ćwiczyła, niezależnie od rodzaju treningu, który wybierze, zobaczy jakieś efekty, gdyż „zaskoczyła” swój organizm nowym bodźcem
  • jednak – pomimo wielu rodzajów metod treningowych – jedną można określić jako najbardziej efektywną, czyli taką, z której nasze ciało będzie miało najwięcej korzyści, która – zakładając, że technika ćwiczeń będzie poprawna, obciążenie dobierane odpowiednio – w największy sposób może wpłynąć na wygląd (i zdrowie!) sylwetki

To przeczytaj koniecznie!

Niestety paniom trening siłowy nieustannie kojarzy się z kulturystami, ogromnymi mięśniami i kobietami o wyglądzie enerdowskich pływaczek. Całkowicie błędnie! Przede wszystkim należy wiedzieć, że budowa masy mięśniowej to naprawdę ciężka praca (także dla mężczyzn), a w przypadku kobiet nadmierny rozrost masy mięśniowej (bez zastosowania dodatkowej nielegalnej suplementacji) jest praktycznie niemożliwy!

Ogromnym „plusem” posiadania tkanki mięśniowej jest fakt, o którym w codziennym życiu w ogóle się nie pamięta, że… można się dzięki ich obecności poruszać, wejść po schodach, przenieść zakupy, podnieść dziecko czy też potańczyć na dyskotece, gdyż to właśnie one trzymają ciało w pionie i nadają mu kształt (inaczej bylibyśmy workiem ze skóry, który wypełniony jest tłuszczem i kośćmi) – co się z tym wiąże – chronią je przed urazami. Utrzymanie kilograma mięśni „kosztuje” nasz organizm dwukrotnie więcej energii niż utrzymanie kilograma tkanki tłuszczowej, więc wniosek jest prosty: dzięki ich posiadaniu spalisz więcej kalorii!

Zalety treningu siłowego:

  • prawidłowa postawa: proste, niezgarbione plecy, kształtne uda, większe pośladki, mocny brzuch, estetyczne, nieobwisłe ramiona, ból pleców odchodzi z zapomnienie
  • pozwala się wyładować, niweluje stres
  • trening możesz wykonać w domu – wystarczy prosty sprzęt i obciążenie
  • daje nieustanne możliwości progresu (np. poprzez zwiększanie obciążenia), dzięki czemu ciało otrzymuje nowe bodźce, stawiane są przed nim nowe, coraz trudniejsze wymagania, którym musi sprostać. Efektem tego jest coraz lepiej wyglądająca sylwetka i poprawiająca się siła - łatwiej będzie odkręcić słoik z dżemem, a siatki z kilkoma-kilogramami zakupów będą “ważyły mniej” niż przed rozpoczęciem treningów siłowych
  • nie zbudujesz sylwetki kulturystki, lecz ujędrnisz i wzmocnisz ciało, będziesz także o wiele sprawniejsza, a twoje ruchy skoordynowane
  • dzięki aktywności fizycznej poprawie ulegnie twoje samopoczucie
  • pozbędziesz się kompleksów, docenisz siebie, zobaczysz na jak wiele tak naprawdę cię stać!

 

 

 

W artykule mówimy o: Trening