Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Najczęstsze wymówki, które odbierają motywację do odchudzania

Najczęstsze wymówki, które odbierają motywację do odchudzania

PoTreningu

Ludzkie ciało łatwo jest „zapuścić”, prowadząc niehigieniczny tryb życia oraz nie przykładając należytej uwagi do tego co się na co dzień pojawia na talerzu. Z drugiej strony większość z nas może – przy odpowiedniej motywacji poprawić swój wygląd. Ponieważ zmiany wymagają podjęcia wysiłku i nakładów pracy – a z natury jesteśmy raczej leniwi, nasz mózg wyspecjalizował się w wyszukiwaniu wymówek i usprawiedliwień dla naszych zaniedbań.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Każdy chciałby mieć zgrabne i wysportowane ciało, ale najlepiej jak najmniejszym kosztem i bez wysiłku. Zamiast wzmacniać swoją motywację, pracować nad charakterem i słabościami, to sami sobie podcinamy skrzydła, utwierdzając się w przekonaniu, że jesteśmy skazani na życie z nadwagą. Myśląc stereotypowo, powtarzając niepotwierdzone wymówki lub wymyślając kolejne, odbieramy sobie szansę na osiągnięcia sukcesu. Mało tego,  utwierdzamy się w przekonaniu, że nie warto podejmować jakichkolwiek działań ukierunkowanych na redukowanie tkanki tłuszczowej.

Oto wymówki, z którymi ostatnimi czasy mam do czynienia bardzo często, a które jak się okazuje są dość naiwne… 

„Nie ma sensu się odchudzać, bo i tak nie uniknę efektu jo-jo”  - tego typu przeświadczenia wynikają z negatywnych doświadczeń z przeszłości i są następstwem nierozsądnych zabiegów żywieniowo - treningowych. Często formułowane są także w formie docinek dla osób, którym udało się odmienić swoją figurę ( „ i co z tego, że schudłaś skoro i tak nie unikniesz efektu jo-jo”). W jednym i drugim przypadku, należy przede wszystkim zweryfikować swoje podejście do tematu redukowania tkanki tłuszczowej a także ogólnie rozumianych zasad zdrowego odżywiania. Najprostszym sposobem na uniknięcie efektu jo-jo jest konsultowanie się z doświadczonymi osobami – najlepiej dietetykiem i trenerem. Metody odchudzania, które wydają się nam jedyną słuszną drogą do osiągnięcia celu mogą okazać się nieaktualne…

„W mojej rodzinie wszyscy mają nadwagę, więc ja też jestem na nią skazany” – w większości przypadków nadmiar tkanki tłuszczowej to efekt nieprawidłowych nawyków żywieniowych i siedzącego trybu życia. Oczywiście czynnik genetyczny nie jest bez znaczenia – różnimy się metabolizmem, predyspozycjami do gromadzenia czy spalania tkanki tłuszczowej, ale koncentrując się na jakościowym i ilościowym doborze pokarmów można w znacznym stopniu poprawić estetykę sylwetki – zwłaszcza jeżeli będzie im towarzyszyć regularna aktywność fizyczna.

„Nie jestem w stanie zrezygnować ze smacznego jedzenia” -  no cóż, trudno jest pozbyć się zbędnych kilogramów, objadając  się słodyczami i stołując się w budce z kebabem lub pizzerii. Należy jednak uświadomić sobie fakt, iż zdrowe odżywianie nie wiąże się z koniecznością spożywania liścia sałaty 6 razy na dobę! Sensowne plany ukierunkowane na redukcję nie mają nic wspólnego z głodowaniem czy jedzeniem niesmacznych, jałowych pokarmów! Poza tym należy mieć na uwadze, iż wysoko przetworzona żywność, zasobna w cukry i niezdrowe tłuszcze może działać uzależniająco. Pomocne w takiej sytuacji będzie doskonalenie umiejętności kulinarnych – smaczne posiłki, skomponowane w oparciu o wysokiej jakości produkty skutecznie odwrócą naszą uwagę od „śmieciowego” jedzenia.

„Próbowałem już wszystkiego i niestety nic na mnie nie działa -  przekonanie o własnej nieomylności oraz lęk przed proszeniem o pomoc bardziej doświadczonych osób bardzo często wzbudzają przekonanie, że po prostu nic już nie można zrobić. Tymczasem zamiast pielęgnować w sobie poczucie porażki, wystarczy zwrócić się po pomoc do dietetyka, trenera lub osób zmagających się z podobnymi problemami.

„Po co mam się odchudzać, skoro i tak nigdy nie będę wyglądać jak modelka” – choćby po to, aby pozytywnie wpłynąć na poczucie własnej wartości. Owszem, narzekanie jest prostsze niż podjęcie wysiłku do pracy nad swoimi niedoskonałościami, ale nie przynosi tyle satysfakcji… Brak motywacji to poważny problem,  bez niej plan ukierunkowany na redukcję tkanki tłuszczowej nie ma szans powodzenia. Wzbudzić ją można na wiele sposobów – starając się choćby myśleć pozytywnie.  Warto również skonsultować się z psychologiem, który podpowie jak przeciwdziałać spadkom poczucia własnej wartości.

Podsumowanie

Wymyślanie i powtarzanie wymówek jest bardzo proste. Kłamstwo powtarzane wiele razy staje się wiarygodne, dodatkowo odbiera chęci do działania i negatywnie wpływa na motywację.  Wymówki – nawet najbardziej przekonywujące, stanowią potwierdzenie braku należytego zaangażowania. Osoby mocno ukierunkowane na osiągniecie sukcesu, zamiast szukać usprawiedliwień – podejmują konstruktywne działania a w razie wątpliwości nie obawiają się poprosić o  pomoc. 



W artykule mówimy o: Odchudzanie Ladies