Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia

Kreatyna lepiej rozwija górę ciała niż nogi

Kreatyna lepiej rozwija górę ciała niż nogi
Tomasz Maciołek
Brazylijscy naukowcy odkryli, że suplementacja kreatyną korzystniej wpływa na górne partie mięśniowe, niż kończyny dolne. Do tego typu wniosków doszli oni na Uniwersytecie Stanowym w Londrina, a publikacja pojawiła się w "Nutrition & Health".

Brazylijscy naukowcy odkryli, że suplementacja kreatyną korzystniej wpływa na górne partie mięśniowe, niż kończyny dolne. Do tego typu wniosków doszli oni na Uniwersytecie Stanowym w Londrina, a publikacja pojawiła się w "Nutrition & Health".

Badanie

Podmiotem badawczym były dwie grupy mężczyzn po 24 osoby, którzy wcześniej musieli posiadać doświadczenie z treningiem. Przez okres 8 tygodni jedna z grup otrzymywała placebo, a druga z kolei kreatynę. Wykorzystano tutaj metodę ładowania kreatyną, gdzie przez okres tygodnia stosowano 20-25 g kreatyny w 4 dawkach dziennie. Kolejno wykorzystano tylko 3 g dziennie, jako podtrzymanie przez pozostałe 7 tygodni. Trenujący posiadali ten sam system treningowy ćwicząc 4 razy w tygodniu.

Wyniki

Podczas 8 tygodniowego cyklu treningowego zarówno grupa na kreatynie, jak i grupa stosująca placebo zyskała na masie mięśniowej. Jednak grupa stosująca kreatynę zyskała dużo więcej, niż grupa bez suplementacji tym związkiem. Przyglądając się wynikom, grupa z kreatyną zyskała 1,4 kg, natomiast grupa placebo 0,3 kg.

Co więcej, skan ciała ukazał, że większe przyrosty masy mięśniowej odnotowano w górnej części ciała, aniżeli w dolnej. Jednak naukowcy nie byli w stanie określić, czy zdobyta masa składa się głównie z płynów, czy też suchej masy mięśniowej.

Wnioski

Suplementacja kreatyną wspomaga wzrost masy mięśniowej u wytrenowanych osób. Co więcej, badania dodatkowe wskazują, że przyrosty te są większe w górnych partiach ciała, niż w kończynach dolnych. Może być to powiązane z faktem, że mięśnie górnej części ciała lepiej reagują na testosteron, niż mięśnie kończyn dolnych. 

Źródło:https://doi.org/10.1177/0260106017737013

 

W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Suplementy i odżywki

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę