Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Trening cardio zwiększa efekty treningu siłowego?  Badanie naukowe

Trening cardio zwiększa efekty treningu siłowego? Badanie naukowe

Tomasz Maciołek - Fizjoterapeuta, Trener Personalny

Trening cardio obecnymi czasy uważany jest za archaiczną formę treningu, którego efektywność w odniesieniu do redukcji tkanki tłuszczowej jest niska. Dziś modne jest wykonywanie wysiłków o wysokiej intensywności, jak treningi typu tabata czy interwały. Jednak, co z budową masy mięśniowej? Czy wykonywanie cardio w okresie budowania masy mięśniowej ma sens? Szwedzcy naukowcy postanowili przyjrzeć się zagadnieniu.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Badanie

W badaniu wzięło udział 16 zdrowych mężczyzn, którzy nie wykonywali wcześniej treningu siłowego. Mieli oni za zadanie trenować 3 razy w tygodniu przez 7 tygodni na obciążeniach. Jedna z grup (9 mężczyzn) dodatkowo wykonywała trening cardio wraz z treningiem siłowym. 

Trening siłowy składał się głównie z wyprostów nóg.

Schemat objętości wysiłkowej treningu siłowego:

Schemat treningu cardio:

Należy zaznaczyć, że trening cardio wykonywany był przed treningiem siłowym. 20 minut po zakończonym treningu badani wypijali szejka składającego się z 20 g protein. Grupa, która dodatkowo wykonywała trening cardio, otrzymywała w szejku maltodekstrynę, aby wyrównać poziom kaloryczny. 

Wyniki

Ilość włókien mięśniowych typu II w mięśniach nóg uległa większemu pogrubieniu u osób wykonujących trening cardio wraz z treningiem siłowym. 

Wnioski

Naukowcy sugerują, że wykorzystanie treningu siłowego i treningu typu cardio zwiększyło odpowiedź anaboliczną organizmu. 

Osobiście bym był bardziej powściągliwy w sformułowaniu takich wniosków, gdyż:

  • trudno nazwać wykonywanie wyprostów z obciążeniem treningiem siłowym, tym bardziej dla grupy mięśniowej takiej, jak nogi,
  • jedna z grup otrzymywała po treningu mieszankę białka i węglowodanów, co mogło przełożyć się na silniejszą odpowiedź anaboliczną organizmu.

Źródła: PLoS One. 2016; 11 (2): e0149082.


W artykule mówimy o: Zdrowie Odchudzanie Trening