Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Umysł i ciało, trening i odpoczynek

Umysł i ciało, trening i odpoczynek

Amanda Starek

Znasz to uczucie, kiedy po leniwie spędzonej niedzieli przed telewizorem jesteś bardziej zmęczony, niż po wysiłku fizycznym? Każdy potrzebuje przerwy na regenerację i chwilę na pasywny odpoczynek, ale nie zawsze wiemy, kiedy jest na to dobry czas.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Jak rozpoznać, kiedy potrzebujesz intensywnego treningu, a kiedy lepiej będzie odpocząć?

Połączenie umysłu i ciała

Wielu ekspertów odnosi się do czegoś, co nazywa się „połączeniem umysłu i ciała”. Według Familydoctor.org, stres w życiu osobistym czy zawodowym ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie. Twoje zachowanie, myśli i emocje są ze sobą powiązane i mają wpływ na fizyczne reakcje. Ważne jest, aby pamiętać, że wszystko w naszym ciele jest ze sobą połączone. Aktywność fizyczna ma wpływ na to, jak się czujemy, ale również to, jak się czujemy, ma wpływ na nasz trening i to jak czujemy się po nim. Często kiedy nie jesteśmy w najlepszej formie psychicznej, nie mamy ochoty na trening, ale w większości przypadków wysiłek fizyczny pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie i może w pozytywny sposób zmienić nasz dzień.

Jak zmobilizować się do wyjścia z domu, kiedy mamy zły dzień?

Po pierwsze, pamiętaj dlaczego trenujesz. Przypomnij sobie, jak dobrze czujesz się po treningu. Po drugie, spraw żeby wyjście z domu było łatwiejsze, np. odpalając ulubioną, motywującą piosenkę albo podcast, którego możesz słuchać w drodze na siłownię. Po trzecie, pamiętaj o swoich celach. Może to być poprawa sylwetki czy udział w zawodach - ważne jest, aby pamiętać o wyznaczonych sobie celach. Możesz usiąść na kilka minut przed wyjściem na trening i zobrazować w głowie swoje cele. To będzie świetną motywacją dla Ciebie i nawet, kiedy nie czujesz się najlepiej, Twoja ambicja zmotywuje Cię do działania.

Pamiętaj o endorfinach!

Kiedy nie jesteśmy w nastroju na wysiłek fizyczny, warto pamiętać o endorfinach, które powstają w mózgu podczas treningu. Endorfiny to grupa hormonów peptydowych, które wywołują dobre samopoczucie, zadowolenie z siebie oraz uczucie szczęścia. Zawsze po ćwiczeniach czujemy się lepiej. Pobudzone krążenie krwi sprawi, że czujemy się świeżo i zauważamy znaczną różnicę w naszym nastroju. Czasami jedyne, co nas motywuje, to fakt, jak dobrze czujemy się po treningu.

Kilka powodów, dla których trening fizyczny może pozytywnie zmienić Twoje samopoczucie

Czas dla siebie. Zrobisz sobie przerwę od pracy i rodziny i to może być jedyna godzina w ciągu dnia, którą przeznaczysz tylko dla siebie.

Będziesz mieć okazję, żeby przemyśleć, co dzieje się aktualnie w Twoim życiu i spojrzeć na sprawy z innej perspektywy.

Ćwiczenia fizyczne poprawiają nastrój.

Będziesz z siebie dumny i poprawisz poczucie własnej wartości.

Kiedy zrobić przerwę?

Robienie przerwy od treningów jest bardzo ważne i pomaga w dbaniu o swoje zdrowie.

Oto kilka przykładów, kiedy warto jest zrobić przerwę od treningu:

  • trenujesz kilka dni z rzędu i Twoje ciało jest zmęczone
  • czasami coś jest naprawdę ważniejsze od treningu
  • czujesz, że lepiej zrobiłby Ci spacer albo spotkanie z przyjacielem
  • czujesz, że potrzebujesz się na chwilę wyłączyć.

Aktywny wypoczynek

Jak już wiesz, Twój nastrój i umysł mają ogromny wpływ na trening. Ale co najlepiej sprawdzi się, kiedy potrzebujesz przerwy od ćwiczeń? Jeżeli postawisz na aktywny wypoczynek poczujesz się silniejszy i zregenerowany. 

Oto kilka propozycji aktywnego odpoczynku:

Wyjdź na zewnątrz - odpoczynek na świeżym powietrzu przyniesie wiele korzyści. Słońce, piękny plener, świeże powietrze, śpiew ptaków czy przyjemny powiew świeżego powietrza, znakomicie nakarmią Twoje zmysły i oczyszczają umysł od codziennych zmartwień. Wyjście na ryby, wypad w góry czy inna forma aktywności na świeżym powietrzu z pewnością pozwoli Ci naładować baterie i zregenerować zmęczone ciało i umysł.

Ćwicz jogę - joga coraz częściej polecana jest, jako sposób na odstresowanie i odpoczynek psychiczny. Nieważne, czy to będzie joga relaksacyjna czy power joga - na pewno po zajęciach poczujesz się zrelaksowany, odprężony i zapomnisz o stresie dnia codziennego. Możesz stosować jogę, jako formę aktywnej relaksacji, co będzie świetną przerwą od treningu.

Medytuj - medytacja pozwoli Ci lepiej zrozumieć siebie i otaczający Cię świat. Znajdź spokojne miejsce w swoim domu, odłóż telefon, usiądź i na chwilę zamknij oczy. Obserwuj nagromadzone w głowie myśli i nabierz dystansu do tego, co było, co będzie i skup się na tym, co dzieje się tu i teraz. Siedząc w ciszy będziesz mógł lepiej poznać siebie, dostrzec to czego zazwyczaj nie zauważasz i skupić się na lepszym zrozumieniu twojego umysłu i pozytywnym nastawieniu do treningów i życia.

 


Źródła: https://www.gloveworx.com/blog/how-your-mood-and-mind-impact-your-training/


W artykule mówimy o: Zdrowie Poprawa kondycji Trening Wellbeing