Diety okiem dietetyka: Dieta jogurtowa

Ocena dietetyka: fermentowane napoje mleczne stanowić mogą niezwykle wartościowy element diety, są bowiem źródłem łatwo przyswajalnego białka, wapnia, witamin z grupy „b” i żywych kultur bakteryjnych, które oprócz tego że korzystnie wpływają na stan zdrowia jelit, potencjalnie wspomagać mogą proces odchudzania. Z resztą odchudzający potencjał niskoprzetworzonych, fermentowanych przetworów mlecznych (bez dodatku cukru) potwierdzony został w wielu badaniach naukowych.

Przeczytaj koniecznie:

Jogurt owocowy - wróg Twojej sylwetki

Niestety cała koncepcja diety jest typowa dla kolorowych diet typu „bananowa” czy „truskawkowa”. Poza tym dieta dopuszcza udział jogurtów owocowych, które nafaszerowane są cukrem i innymi dodatkami (aromaty, barwniki) – ich spożycie z pewnością nie przyczyni się do poprawy estetyki sylwetki. Poza tym tak wysoki udział nabiału jak w tej diecie może okazać się po prostu niezdrowy zwłaszcza w przypadku osób z nietolerancjami pokarmowymi.

Reasumując: podobnie jak odradzać należy diety „bananowe”, „ryżowe”, czy „jagodowe” tak i dieta „jogurtowa” nie jest warta zachodu. Choć hipotetycznie pewien spadek masy ciała może nastąpić, to cała koncepcja tego modelu żywieniowego w ogóle nie jest do tego potrzebna. Lepszą alternatywą jest dieta zbilansowana.

Przejdz do szczegółów i prezentacji diety