Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Jakie owoce jeść zimą?

Jakie owoce jeść zimą?
W obecnych czasach nie ma problemu z dostępnością wszystkich owoców przez cały rok. Bez problemu kupimy świeże truskawki czy borówki w połowie zimy. Jednak owoce są najzdrowsze, kiedy spożywamy je w okresie ich naturalnego owocowania. Niestety nasz klimat nie umożliwia takich rozwiązań, co na szczęście w obecnych czasach nie jest utrudnieniem.

W zdrowej diecie strategiczna jest różnorodność, im większy wybór produktów w diecie, tym mniejsze ryzyko ewentualnych niedoborów. Dlatego też nie jest dobrym pomysłem korzystanie z tych samych owoców czy warzyw przez cały rok. Czym warto zainteresować się o tej porze i o jak owoce warto wzbogacić naszą dietę? Oto nasze propozycje, zarówno te krajowe, jak i egzotyczne, w myśl wspomnianej różnorodności.

Gruszki

Pyszne polskie gruszki są bogate w błonnik pokarmowy, który wspomaga trawienie, obniża poziom cholesterolu i pomaga w utracie wagi! Gruszki bogate są także w przeciwutleniacze, takie jak procyjanidyny i kwercetyna, które pozytywnie wpływają na zdrowie serca. Regularne spożywanie gruszek może również zmniejszyć ryzyko udaru.

Jabłka

Jabłka bardzo dobrze znoszą przechowywanie i mają w sobie wiele składników odżywczych oraz witaminę C i B. Jabłka są pełne błonnika, przez co wspomagają odchudzanie, ale także obniżają poziom cholesterolu. Zawierają również polifenole, które są powiązane z obniżeniem ciśnienia krwi i ryzykiem udaru.

Ananas

Ananasy są bogate w witaminę C i mangan. Ananasy są dobrym źródłem przeciwutleniaczy, które mogą zmniejszać ryzyko chorób serca i cukrzycy.

Awokado

Awokado stało się niezwykle popularnym owocem wśród osób dbających o zdrowie. Faktycznie, jest bardzo zdrowym owocem! Awokado jest bogate w potas, który sprzyja prawidłowemu ciśnieniu krwi. Awokado jest również bogate w tłuszcz błonnik, ma mało węglowodanów i jednocześnie jest syte, przez co może sprzyjać utracie wagi.

Banany

Witamina B6 z bananów jest łatwo wchłaniana przez organizm, a średniej wielkości banan może dostarczyć około jednej czwartej dziennego zapotrzebowania na witaminę B6.

Banany zawierają trzy naturalne cukry, które zapewniają źródło energii wolne od tłuszczu i cholesterolu. Banany są idealne na śniadania czy przekąskę, zwłaszcza dla dzieci i sportowców.

Cytrusy

Pomarańcze, grejpfruty, mandarynki i cytryny to doskonałe owoce na zimowe miesiące. Owoce cytrusowe są najbardziej aromatyczne w miesiącach zimowych. Wszystkie cytrusy są pełne witaminy C, błonnika i przeciwutleniaczy wzmacniających odporność. Szukając soczystych cytrusów sięgaj po te, które mają cienką skórkę i są ciężkie.

Kiwi

Kiwi są bogate w witaminę C, potas oraz witaminę E i K! Kiwi są aromatyczne, zdrowe i idealnie komponują się w zdrowych koktajlach. 

To tylko nieliczne z możliwych wyborów. Nie bójmy się też mrożonych owoców, gdyż proces mrożenia nie powoduje istotnych strat wartości odżywczych.