Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jakie owoce jeść zimą?

Jakie owoce jeść zimą?
W obecnych czasach nie ma problemu z dostępnością wszystkich owoców przez cały rok. Bez problemu kupimy świeże truskawki czy borówki w połowie zimy. Jednak owoce są najzdrowsze, kiedy spożywamy je w okresie ich naturalnego owocowania. Niestety nasz klimat nie umożliwia takich rozwiązań, co na szczęście w obecnych czasach nie jest utrudnieniem.

W zdrowej diecie strategiczna jest różnorodność, im większy wybór produktów w diecie, tym mniejsze ryzyko ewentualnych niedoborów. Dlatego też nie jest dobrym pomysłem korzystanie z tych samych owoców czy warzyw przez cały rok. Czym warto zainteresować się o tej porze i o jak owoce warto wzbogacić naszą dietę? Oto nasze propozycje, zarówno te krajowe, jak i egzotyczne, w myśl wspomnianej różnorodności.

Gruszki

Pyszne polskie gruszki są bogate w błonnik pokarmowy, który wspomaga trawienie, obniża poziom cholesterolu i pomaga w utracie wagi! Gruszki bogate są także w przeciwutleniacze, takie jak procyjanidyny i kwercetyna, które pozytywnie wpływają na zdrowie serca. Regularne spożywanie gruszek może również zmniejszyć ryzyko udaru.

Jabłka

Jabłka bardzo dobrze znoszą przechowywanie i mają w sobie wiele składników odżywczych oraz witaminę C i B. Jabłka są pełne błonnika, przez co wspomagają odchudzanie, ale także obniżają poziom cholesterolu. Zawierają również polifenole, które są powiązane z obniżeniem ciśnienia krwi i ryzykiem udaru.

Ananas

Ananasy są bogate w witaminę C i mangan. Ananasy są dobrym źródłem przeciwutleniaczy, które mogą zmniejszać ryzyko chorób serca i cukrzycy.

Awokado

Awokado stało się niezwykle popularnym owocem wśród osób dbających o zdrowie. Faktycznie, jest bardzo zdrowym owocem! Awokado jest bogate w potas, który sprzyja prawidłowemu ciśnieniu krwi. Awokado jest również bogate w tłuszcz błonnik, ma mało węglowodanów i jednocześnie jest syte, przez co może sprzyjać utracie wagi.

Banany

Witamina B6 z bananów jest łatwo wchłaniana przez organizm, a średniej wielkości banan może dostarczyć około jednej czwartej dziennego zapotrzebowania na witaminę B6.

Banany zawierają trzy naturalne cukry, które zapewniają źródło energii wolne od tłuszczu i cholesterolu. Banany są idealne na śniadania czy przekąskę, zwłaszcza dla dzieci i sportowców.

Cytrusy

Pomarańcze, grejpfruty, mandarynki i cytryny to doskonałe owoce na zimowe miesiące. Owoce cytrusowe są najbardziej aromatyczne w miesiącach zimowych. Wszystkie cytrusy są pełne witaminy C, błonnika i przeciwutleniaczy wzmacniających odporność. Szukając soczystych cytrusów sięgaj po te, które mają cienką skórkę i są ciężkie.

Kiwi

Kiwi są bogate w witaminę C, potas oraz witaminę E i K! Kiwi są aromatyczne, zdrowe i idealnie komponują się w zdrowych koktajlach. 

To tylko nieliczne z możliwych wyborów. Nie bójmy się też mrożonych owoców, gdyż proces mrożenia nie powoduje istotnych strat wartości odżywczych.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę