Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Wymarzone ciało – dlaczego tak wiele osób nie osiąga sukcesu?

Wymarzone ciało – dlaczego tak wiele osób nie osiąga sukcesu?
Większość z nas miała choć raz do czynienia z takim typem człowieka, który co jakiś czas wpada na pomysł, by w końcu zająć się swoim ciałem, kondycją, wyglądem na poważnie. Niesamowicie podekscytowany przedstawia nam nowe założenia dietetyczne, prezentuje skomplikowany program treningowy, świeżo zakupione suplementy mające pomóc w osiągnięciu doskonałej formy „wylewają” się z szafki, a na stole znajduje się sterta książek i gazet podejmujących zagadnienie zrobienia formy w dwa tygodnie…

Ten sam człowiek spotkany trzy tygodnie później wygląda dokładnie tak samo, a jedynym śladem (słomianego) zapału są podjadane batoniki proteinowe, bo przecież odpowiednia podaż białka to podstawa.

Niestety takie podejście i postępowanie jest niezmiernie często spotykanie. Warto się zastanowić, gdzie leży problem. Czy może zarówno trening jak i dieta były zbyt skomplikowane, poprzeczka ustawiona została zbyt wysoko? A może w grę wchodzi przede wszystkim słomiany zapał i lenistwo, które skutecznie blokują osiągnięcie założonych przez siebie celów sylwetkowych?

Zdeterminowanie i motywacja – jedynym kluczem do sukcesu (?)

Czym może być to spowodowane, że dwie osoby o podobnych warunkach fizycznych – po otrzymaniu podobnych wskazówek żywieniowych i treningowych – osiągną skrajnie różne efekty? Jedna z nich rzeczywiście odmieni swój wygląd, będzie w świetnej formie, druga zaś – choć dysponuje takimi samymi ilościami wolnego czasu i obowiązków – nie była w stanie wykrzesać z siebie tyle, by osiągnąć cel?

Odpowiedź jest prosta: same chęci nie wystarczą.

Każdy z nas chciałby mieć świetne ciało, doskonałą kondycję, ale tylko nieliczni mają w sobie tyle zapału i taką motywację, że są w stanie sukcesywnie wprowadzać w życie założenia. Porażki i chwilowe problemy nie działają na nich zniechęcająco, brak komfortu czy też wieczne drżenie i obawa przed kontuzją nie powodują zaprzestania działań. Nie rozpraszają swojej uwagi na wyszukiwanie coraz to nowych „cudownych” metod i rozwiązań, lecz wybierają sprawdzone metody i z pełnym zaangażowaniem koncentrują się na jak najdokładniejszym ich stosowaniem.

Jeszcze nikt nigdy nie zmienił swojej sylwetki od samego „chcenia”, teoretyzowania i wyszukiwania „złotych środków”. W przypadku spotkania takiej jednostki śmiało można wysnuć wnioski, że nie jest nastawiona na ciężką pracę, a jeżeli osiągnie jakiekolwiek efekty, to będą one chwilowe i przeminą szybciej niż się pojawiły. Można też zaryzykować stwierdzenie, że takie persony w podobny sposób działają w innych, niesportowych, dziedzinach swojego życia.

Znajdź przyczynę problemu

Czy istnieje choćby cień szansy, że osoba, która do tej pory miała ogromne problemy z utrzymaniem diety i regularnym ćwiczeniem, może nagle znaleźć motywację i przełamać wewnętrzne opory? Teoretycznie tak, ale aby tego dokonać powinna zastanowić się, z czego wynika problem, a następnie postarać się go przezwyciężyć, „przepracować”. Z jakimi trudnościami można spotkać się najczęściej? Przede wszystkim z wrodzoną niechęcią do aktywności sportowej i umiłowaniem do jedzenia, lenistwem, obawą przed porażką (wynikającą z niskiej samooceny), depresją oraz strachem przed kontuzją.

Dopóki trudność nie zostanie nazwana po imieniu i nie nastąpi próba jej przezwyciężenia i zawalczenia z samym sobą, dopóty nie będzie szans na jakiekolwiek postępy.

Szybko i bez wysiłku – nie da się

Poniższe słowa mogą zostać odebrane jako dość brutalne, jednak należy nazwać rzeczy po imieniu. Jeżeli chcemy osiągnąć trwałe rezultaty zapomnijmy o szukaniu cudownych pigułek i magicznych sprzętów, które- jak pokazują reklamy – same wykonają za nas niesamowicie wydajny trening. Co zatem zrobić? Zwiększyć aktywność fizyczną (lub w ogóle ją podjąć) oraz skupić się na jakości i ilości spożywanych pokarmów.

A co w wypadku, gdy ktoś nie chce jeść mniej, nie ma ochoty jeść zdrowiej, a do tego za ćwiczeniem też niekoniecznie przepada?

No cóż, musi pogodzić się z tym, że jego ciało zawsze będzie pokryte tłuszczem, fałdki będą się wylewały, a kondycja równała się będzie zeru. Ale za to będzie szczęśliwy, że nie działa wbrew sobie...

 

W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Odchudzanie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę