Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Mity dotyczące odchudzania: Cardio

Mity dotyczące odchudzania: Cardio
Utarło się ogólne przekonanie, że na odchudzanie najlepsze jest cardio. W związku z czym często powtarzane są słowa „Aby schudnąć musisz dużo biegać”. Czy rzeczywiście cardio jest niezbędnym elementem redukcji.

Niewątpliwie z prostej matematyki wynika, że aby schudnąć potrzebujemy ujemnego bilansu kalorycznego. Może być on wytworzony za równo za pomocą diety, jak i po przez zwiększenie aktywności fizycznej.

Nie zawsze jest to jednak takie proste. Organizm ludzki nie zawsze działa według prostych zasad matematyki. Gdyby tak było łatwo obliczylibyśmy jak wytworzyć w ciągu tygodnia deficyt kaloryczny rzędu 7 tysięcy kilokalorii i chudlibyśmy około 1 kilograma tygodniowo. W rzeczywistości jest to jednak nieco bardziej skomplikowane.

Prawdą jest że, jeśli wprowadzisz w swoje życie treningi o średniej intensywności (np. bieganie) zauważysz początkowo pozytywne zmiany w swoim wyglądzie.

Spadek obwodu pasa, bardziej widoczne mięśnie, spadek wagi – a to głównie za sprawą obniżenia poziomu wody w organizmie.

Zaczynasz biegać, jeździć na rowerze, uprawiać aerobik – zwiększasz ujemny bilans kaloryczny, sprowadza się to do tego, że dostarczasz swojemu organizmowi mniej kalorii, czyli chudniesz. Niestety niekoniecznie z tłuszczu (choć jakaś jego część również zostanie zużyta).

Bardzo często ludzie zachwyceni pierwszymi efektami biegają coraz więcej i więcej,

w pewnym momencie wykonują po kilka godzin cardio/aerobów dziennie.

Liczą tym samym na coraz lepsze efekty.

Tymczasem, po pierwsze organizm przyzwyczaja się do aktualnej podaży kalorii. Przestaje spalać, zaczyna oszczędzać.

Po drugie ciało zamiast bardziej jędrne i atrakcyjne, wygląda coraz gorzej, staje się miękkie i obwisłe.

Brak efektów bardzo często prowadzi do frustracji. Stąd już krótka droga do porzucenia biegania i zajadania niepowodzeń ciastkami.

Reasumując, jeśli Twoim celem jest poprawa wyglądu sylwetki, a nie poprawa wydolności, czy przygotowanie pod jakieś zawody biegowe, Cardio nie powinno być Twoja główną formą aktywności.

Jeśli lubisz biegać, sprawia Ci to przyjemność, czujesz się wtedy lepiej, biegaj.

Pamiętaj jednak, że aby schudnąć NIE musisz wykonywać duży ilości cardio.

Dużo bardziej efektywne będzie włączenie do swojego planu treningu siłowego (kształtujemy ciało) oraz wysiłku o charakterze interwałowym (silniejszy impuls dla organizmu, zajmuje mniej czasu, nie niszczy tak bardzo mięśni, jak długie treningi cardio).


 

W artykule mówimy o: Odchudzanie Ladies Trening

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę