Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Czy warto zastąpić cukier miodem w diecie?

Pytanie użytkownika: Co sądzicie o zastąpieniu w diecie cukru miodem? Ma to jakiś sens, co dietetyk uważa?
Ekspert odpowiada
Rozróżniamy dwa rodzaje miodu - miód pszczeli i miód sztuczny.

Za produkcję miodu pszczelego odpowiedzialne są pszczoły, które transformują pyłki kwiatów oraz wydzieliny z drzew w miód. Do tego nie potrzebują żadnych dodatkowych składników, wystarczy to, co dała im natura - gruczoły ślinowe. 

W miodzie znajduje się dużo substancji aktywnych: pierwsze z brzegu to lizozym oraz inhibina. Działają przede wszystkim antybakteryjnie. Jednak to nie wszystko. Miód to także wiele mikroelementów i składników odżywczych. Możesz w nim znaleźć fosfor, żelazo czy mangan, kwas foliowy oraz biotynę. Dodatkowo jest również wzbogacony o szereg witamin: B1, B12 czy C. 

Niestety miód również składa się z mieszanki różnych cukrów. Konkretnie chodzi o fruktozę, glukozę i maltozę. Mimo wszystko jest to składnik odżywczy, który ma dużą kaloryczność. Nie powinnaś pić nałogowo herbaty słodzonej miodem, jeśli myślisz o diecie odchudzającej. Zamiana cukru na miód to bardzo dobra decyzja, ale nie jest ona trafna, kiedy chcesz zgubić zbędne kilogramy.