3 szybkie dania wegetariańskie dla osób aktywnych fizycznie

Zdaniem wielu aktywnych fizycznie osób, integralną częścią każdego posiłku winno być mięso. Oczywiście mięso jest wartościowym elementem diety, jednak przekonanie zgodnie z którym należy je spożywać przy każdej okazji – jest błędne. W ramach urozmaicenia codziennego jadłospisu i doskonalenia umiejętności kulinarnych zachęcam do wypróbowania wegetariańskich przepisów. Posiłek pozbawiony mięsa też może być wartościowy, pożywny i smaczny, a co najważniejsze przełamie codzienną żywieniową rutynę.

Sałatka z soczewicą i szpinakiem

Składniki: 70g zielonej soczewicy, 40 g świeżego szpinaku, 30g sera feta, pół czerwonej cebuli, kilka suszonych pomidorów, 15 g orzechów włoskich, mały ząbek czosnku, 1 łyżka oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, 1 łyżka octu balsamicznego (można użyć ewentualnie soku z cytryny), pół łyżeczki łagodnej musztardy, pieprz

Przygotowanie: Soczewicę ugotuj zgodnie z opisem znajdującym się na opakowaniu, czyli przez około 20 minut, aż do miękkości. Ugotowaną, jeszcze gorąca soczewicę przełóż do miski i dodaj pokrojony szpinak oraz sos powstały ze zmieszania oliwy z oliwek z octem, musztardą i pokrojonym drobno czosnkiem. Całość zamieszaj i poczekaj aż ostygnie, a następnie dodaj pozostałe składniki: posiekaną drobno cebulę, pomidory, pokrojony w kostkę ser feta oraz pokruszone orzechy włoskie.

Kanapki razowe z pastą z ciecierzycy

Składniki: 100g ciecierzycy z puszki lub ugotowanej, 15g suszonych moreli, 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego, 1 łyżka oliwy z oliwek, 50g tofu, 1 łyżeczka soku z cytryny,1 ugotowana pieczarka, ząbek czosnku, pół małej cebuli, papryka ostra, pieprz kajeński, pieczywo razowe

Przygotowanie: Wszystkie składniki należy włożyć do miski (w razie potrzeby pokroić lub rozdrobnić), a następnie zmiksować dokładnie aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Tak przygotowaną pastę należy nałożyć na pieczywo razowe i ozdobić dowolnie wybraną zieleniną (np. koperkiem).

Rozmarynowe tosty z fasolą i jajkiem

Składniki: 4 kromki pieczywa razowego żytniego, 1 łyżka oliwy z oliwek, pół małej cebuli, ząbek czosnku, szklanka ugotowanej białej fasoli (ewentualnie może być z puszki), 2 jajka, sól, pieprz, rozmaryn, 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego, opcjonalnie świeżo starty  parmezan.

Przygotowanie: Drobno posiekaną cebulę i czosnek należy podsmażyć na patelni z niewielkim dodatkiem oliwy z oliwek, a następnie dodać fasolę i koncentrat pomidorowy. Podsmażać kilka minut, przyprawiając rozmarynem, pieprzem i solą. Ugotowane na twardo jaja należy pokroić w plasterki. Każdą kromkę pieczywa posmaruj z jednej i z drugiej strony niewielką ilością oliwy z oliwek i włóż na około 2-3 minuty do piekarnika, aż pieczywo się lekko przyrumieni. Następnie na każdej z kromek połóż plasterki jaja oraz fasolę, całość oprósz świeżo startym parmezanem.

Podsumowanie

Jeżeli przejadły Ci się wszelkie posiłki z piersią z kurczaka, możesz od czasu do czasu urozmaicić swój jadłospis daniami wegetariańskimi. Nie dość, że są smaczne i pożywne, to zaspokajają na długo głód i stanowią miłą „odskocznię”  od dań mięsnych.