Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Jogurt naturalny - z czym to się je?

Jogurt naturalny - z czym to się je?

PoTreningu

Jogurt naturalny to cenny składnik zdrowych jadłospisów, także tych ukierunkowanych na redukowanie zbędnych kilogramów. Stanowi źródło wapnia i probiotycznych bakterii, sprzyja utrzymaniu dobrego zdrowia i szczupłej sylwetki. Niestety często zamieniany jest na owocowe i dosładzane wersje, które nie posiadają aż tylu zdrowotnych walorów. Oto proste sposoby na wykorzystanie jogurtów naturalnych w jadłospisie:

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Sałatki

Jogurt naturalny sprawdza się bardzo dobrze jako „spoiwo” do rozmaitych sałatek warzywnych, doskonale zastępując majonez czy też śmietanę. Można z jego udziałem przygotować sałatki jednowarzywne np. z pomidorów czy też tzw. mizerię z ogórków lub też wieloskładnikowe, np. tradycyjną jarzynową lub na bazie sałaty. Jogurt także bardzo dobrze smakuje w zestawieniu z jajami – dobrze o tym pamiętać wymyślając własne kompozycje sałatkowe. Wystarczy przy tym wzbogacić jogurt dodatkiem pieprzu, świeżych lub suszonych ziół i dzięki temu podkreślić jego uniwersalne walory smakowe.

Desery

Zwłaszcza latem z trudem przychodzi nam rezygnacja ze smakołyków – zwłaszcza tych orzeźwiających i lekkich. Jogurt naturalny stanowi doskonałą bazę do przygotowywania smacznych i dietetycznych przysmaków. Bardzo dobrze komponuje się z owocami, zwłaszcza typu jagoda – np. truskawki, jagody, borówki, maliny i przy odrobinie wysiłku można przygotować zdrowszą wersję jogurtu owocowego, zawierającego w składzie prawdziwe owoce. Uwzględnić przy tym można dodatek startej na tarce czekolady o zawartości minimum 70% kakao, orzechów (niesolonych i nieprażonych), otrębów czy wiórków kokosowych. Postępując w ten sposób otrzymamy wartościowy i odżywczy deser o niebywałych walorach smakowych. Jogurt naturalny można także używać jako dodatek do koktajli a także wykorzystać jako bazę do przygotowania sernika na zimno, o którym wielokrotnie wspominałem w poprzednich artykułach.

Dipy

Osoby, które na co dzień jedzą spore ilości mięsa, ryb i jaj na pewno docenią sobie dodatki aromatycznych dipów. Wystarczą świeżo posiekane zioła (szczypior, koper, natka pietruszki) oraz przyprawy – np. pieprz, sól, czosnek, kurkuma, imbir, curry, musztarda, aby skomponować smaczny i bogaty w cenne dla zdrowia sos na zimno. Pomocny może okazać się malakser (rozdrabniacz) dzięki któremu sprawnie posiekamy zioła i warzywa, które będą stanowić bazę dipu- doskonałego uzupełnienia dań mięsnych.

Dodatki do dań głównych

Przygotowując posiłki główne – śniadanie, obiad czy kolację można uwzględnić dodatek jogurtu. Komponuje się on idealne z zupami (pomidorową, botwinką, ogórkową, etc.), sosami (pomidorowymi, ziołowymi, grzybowymi) można go dodać do twarogu, polać nim ziemniaki czy dania z pełnoziarnistego makaronu. Miksując jogurt z owocami można skomponować smaczne śniadanie – czy to z płatkami owsianymi czy też kaszą jaglaną.

Podsumowanie

Jogurt naturalny to wartościowy składnik jadłospisu, idealnie komponujący się zarówno z potrawami przygotowywanymi na słodko jaki i z daniami mięsnymi, warzywnymi czy mięsno-warzywnymi. Może stanowić substytut mniej wartościowych produktów żywnościowych, takich jak jogurty owocowe, majonez czy śmietana. Posiada orzeźwiający, lekko kwaskowy smak i doskonale uatrakcyjni każdy zdrowy jadłospis.