Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Wykorzystaj urlop, przejdź w tryb „odpoczynek”

Wykorzystaj urlop, przejdź w tryb „odpoczynek”

Anna Parzych

Urlop powinien być czasem, w którym ładujemy baterie, odpoczywamy, odzyskujemy siły i przede wszystkim zapominamy o codziennych nielubianych obowiązkach i pracy. Choć w teorii brzmi to nieźle, to wykonanie nie przychodzi już tak łatwo. Wielu z nas ma problem, by się „wyłączyć”. Co prawda staramy się wykorzystać czas wolny – leniuchujemy na plaży, czytamy dobrą książkę, lecz nie potrafimy zapomnieć o pracy. Komórka, laptop, obowiązkowo dostęp do Internetu, czyli zdalna kontrola nad wszystkim – to dla wielu codzienni wakacyjni towarzysze…

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Komórka i laptop – ogranicz ich używanie do minimum

Przypomnij sobie, jak piękne były to czasy, gdy nie byłeś cały czas „in tuch”. Ani telefon, ani komputer nie rządziły twoim życiem, nie im podporządkowałeś swój wolny czas. Zrób wszystko, by powrócić do tamtego okresu. Wakacje mają służyć temu, by wypocząć, a nie pozostawać w stanie czynnej gotowości.

Choć wielu osobom wyda się to nierealne, to prawda jest taka, że dwa tygodnie bez „obecności” w miejscu pracy nie sprawią, że świat się zawali ;-) Jeżeli faktycznie musisz nadzorować jakiś projekt, coś kontrolować to uzgodnij sam ze sobą, że poświęcasz tej czynności 30 min każdego dnia. Nie bądź stale „pod telefonem”, nie pozwól, by urlop zamiast być czasem relaksu, przyczynił się do większego wypalenia i powstawania/pogłębiania stanów depresyjnych. Korzystaj z tego – tak długo wyczekiwanego – odpoczynku.

Rób to, co lubisz

Choć na co dzień wstajesz o świcie, gdyż tego wymagają obowiązki, to podczas wakacji żyj „podporządkowując się” swojemu naturalnemu rytmowi. Uwielbiasz spacerować, spać,  pływać, gotować, spotykać się ze znajomymi, lecz wiecznie brakuje ci na to czasu? Wykorzystaj urlop tak, by to, co robisz rzeczywiście sprawiało ci przyjemność.

Jeśli codziennością jest dla ciebie opiekowanie się dziećmi, to wyjeżdżając wybieraj takie rozwiązania, by dzień nie wyglądał jak ten spędzony w domu, np.: zamiast gotowania dla całego towarzystwa wykup wypoczynek wraz z wyżywieniem. Jeżeli jednak finanse sprawią, że na każdym kroku odczuwać będziesz frustrację, że nie możesz sobie na nic pozwolić, to spróbuj znaleźć inne rozwiązanie. Może okazać się, że wakacje spędzone „na miejscu”, lecz z zapewnieniem sobie luzu, swobody i odpowiednio dobranych atrakcji, wcale nie będą oznaczały najgorszego wyboru.

Miejsce wypoczynku wcale nie musi być oddalone od mieszkania o tysiące kilometrów.

W przypadku, gdy czeka nas urlop rodzinny, niezmiernie ważne jest to, by zwrócić uwagę na potrzeby wszystkich jej członków. Każdy ma prawo, poza wspólnie spędzanym czasem, do takich aktywności, które sprawią mu przyjemność.

Śpij, jedz, nie rób nic, ćwicz wtedy, gdy masz na to ochotę. Ustal i trzymaj się wytyczonych przez siebie granic. Jeżeli założyłeś sobie, że przed kilka dni nie ma cię dla świata, to schowaj laptopa, wycisz komórkę. Odpoczywaj.

 



W artykule mówimy o: Zdrowie