O czym pamiętać przygotowując deser w ramach diety odchudzającej?

Niewątpliwie największą bolączką podczas stosowania diet redukcyjnych jest konieczność zrezygnowania z tradycyjnych słodkości. Problem jest tym dotkliwszy, im więcej batoników, ciasteczek i wypieków w dotychczasowym menu się znajdowało… Pomóc sobie można w prosty sposób, uwzględniając w dziennym rozkładzie posiłków i energii zdrowsze alternatywy dla typowych łakoci. Oto kilka pomocnych wskazówek i pomysłów dla osób, które pragną urozmaicić swój jadłospis o wartościowe desery.

Przeczytaj koniecznie:

Jeśli coś słodkiego to tylko z cynamonem

Po pierwsze: uważaj na gotowe rozwiązania!

Nie każdy ma ochotę czy sposobność na spędzanie dodatkowej ilości czasu w kuchni, w celu przygotowania pysznego deseru. Dlatego też dużą popularnością cieszą się gotowe rozwiązania – batoniki, ciasteczka, czekolady. Warto zapamiętać, iż istnieje jeden prosty sposób na zweryfikowanie jakości danego produktu – wystarczy zerknąć na jego skład surowcowy ( a nie tylko wartość energetyczną). Coś co zawiera spore ilości syropu glukozowo-fruktozowego, utwardzanych tłuszczów roślinnych czy oczyszczonej mąki, z pewnością nie będzie zdrowszą alternatywą.

Jeżeli zależy nam na szybkich i nie wymagających przygotowań rozwiązaniach, które można byłoby uwzględnić jako wartościowy deser warto pomyśleć o porcji owoców – jagodowych, cytrusowych, a także trochę bardziej kłopotliwych w przygotowaniu, takich jak melon czy ananas. Korzystnym rozwiązaniem są również wytrawne czekolady – w sklepach znajdziemy wysokogatunkowe odmiany tego smakołyku w różnych wariantach smakowych, np. z dodatkiem owoców czy szlachetnych przypraw.

Po drugie: zachowaj ostrożność względem zamienników cukru!

Przygotowując deser w domowych warunkach często zamieniamy tradycyjny cukier na cukier trzcinowy, brązowy, syrop z agawy, syrop klonowy, miód i inne, które w zasadzie również stanowią skoncentrowane źródła węglowodanów (niekiedy właśnie sacharozy czyli... stołowego cukru). Korzyści z takich modyfikacji recepturowych często są niewielki lub po prostu żadne. Desery warto przygotowywać wykorzystując naturalną słodycz pokarmów, np. owoców, albo też sięgnąć po stewię lub inny słodzik.

Po trzecie: wykorzystuj w praktyce wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania!

Największym ograniczeniem w przygotowywaniu zdrowych i wartościowych deserów jest niewłaściwe podejście i brak inspiracji. Tymczasem przyrządzanie wartościowych smakołyków jest to doskonały sposób na to, aby zrobić praktyczny użytek z posiadanej wiedzy dotyczącej właściwej selekcji produktów żywnościowych czy też odpowiednich sposobów obróbki kulinarnej. Poszukując inspiracji warto kierować się własnymi gustami i preferencjami – starając się w miarę możliwości „uzdrowić” wyjściową recepturę.