Kiedy rosną mięśnie?

Szybki przyrost tkanki mięśniowej to marzenie wielu osób, stąd też odżywki i suplementy „na masę” , często nawiązujące nazewnictwem i szatą graficzną do sterydów anabolicznych cieszą się dużym powodzeniem. Kolorowe wykresy wróżące błyskawiczne powiększenie obwodów przemawiają do wyobraźni i rozbudzają oczekiwania. Nie oszukujmy się, wszyscy chcielibyśmy natychmiastowego efektu swoich starań, niezależnie od obranych środków. Niestety „Matka Natura”, choć dała nam możliwości, to stworzyła też pewne ograniczenia, które sprawiają, że osiągnięcie celu wymaga czasu i bezustannej pracy.

Robiącą wrażenie muskulaturę buduje się latami. Kulturystyka to sport dla cierpliwych.

Chociaż słowo „biceps” brzmi trywialnie, tak naprawdę tkanka mięśniowa to konstrukcja dość skomplikowana, a jej rozwój jest procesem niezwykle złożonym . Budowa silnych mięśni, które pełnią przecież odpowiedzialną funkcję, wymaga sporego zaangażowania ze strony Twojego organizmu. Żeby w ogóle podjąć się działania na rzecz rozbudowy tkanki mięśniowej, musi on przede wszystkim mieć niezbite dowody na to, że inwestycja w nowe struktury jest mu potrzebna. Bodźcem dla organizmu jest oczywiście trening siłowy. Sukcesywnie powtarzany jest namacalnym świadectwem na to, że należy skupić się na budowie mięśni, by wytrzymać dodatkowe fizyczne obciążenia i by zaadaptować się do nowych, ciężkich warunków.

Do tego, by cokolwiek zbudować potrzeba jednak rąk do pracy. Funkcje „robotników” pełnią w organizmie specjalne enzymy, które aktywowane mogą zostać jedynie przy zaangażowaniu tzw. koenzymów powstających m.in. z witamin. Żeby praca mogła ruszyć potrzeba także budulca, którym są aminokwasy oraz energii, którą są cukry i kwasy tłuszczowe. Inaczej nic nie zostanie zbudowane. Jak więc widać konieczna jest odpowiednia dieta uwzględniająca potrzeby organizmu obciążonego wysiłkiem i nastawionego na budowę muskulatury, dieta która dostarczy odpowiednią ilość protein, węglowodanów, lipidów, witamin i składników mineralnych. Pamiętać należy, że jeżeli organizm otrzymywać będzie dużo więcej energii niż wynoszą jego moce przerobowe – zacznie ją odkładać w postaci tkanki tłuszczowej. Dzienna dawka kalorii powinna być więc dobrana indywidualnie i w miarę precyzyjnie.

Do sukcesywnej rozbudowy tkanki mięśniowej potrzebny jest też spokój i czas, w którym ekipa budowlana, wyposażona w komplet narzędzi i materiałów budulcowych oraz zapas energii, wjedzie na plac budowy i zacznie pracę. Innymi słowy zadbać należy o odpoczynek i następującą w jego okresie regenerację. Pominięcie któregokolwiek z w/w czynników może wyraźnie obniży sprawność przebiegu prac budowlanych, a nawet zupełnie udaremnić Twoje starania o dodatkowe centymetry w klatce czy bicepsie. Niestety wiele osób popełnia elementarne błędy bagatelizując rolę diety czy regeneracji lub doprowadzając do przetrenowania niektórych grup mięśniowych jednocześnie zaniedbując inne.

Budowanie masy mięśniowej to proces żmudny, wymagający obrania odpowiedniej metody i niezachwianej konsekwencji w jej realizacji. Tylko skoncentrowanie się na priorytetach i odrzucenie zabobonów jest kluczem do tego by osiągnąć zamierzony cel. Przygotowaliśmy specjalny poradnik, dzięki któremu dowiesz się na czym konkretnie skupić swoją uwagę, jakie zasady wprowadzić w życie i jakie błędy wyeliminować, by Twoje wysiłki nie były jałowe. Dowiesz się jak ćwiczyć, jak jeść i jak suplementować dietę, by sukcesywnie zwiększać masę mięśniową. Zapraszamy do lektury.

Jak jeść by przyspieszyć przyrost masy mięśniowej? Część I: ilość i proporcje

Jak jeść by przyspieszyć przyrost masy mięśniowej? Część II: jakość.

suplementy stosować przy przyspieszyć przyrost masy mięśniowej

Budowanie masy mięśniowej: jakich preparatów unikać