Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
5 kroków do lepszego samopoczucia

5 kroków do lepszego samopoczucia

Kinga Żuralska

To całe liczenie kalorii, układanie posiłków, dopasowywanie makro i mikroelementów przytłacza Cię. Na dodatek każdy mówi Ci co innego. Jedni nie jedz tłuszczy, inni nie jedz węglowodanów. Jedz owoce, nie jedz owoców. Nie wiesz, co masz myśleć i od czego zacząć. Nadmiar informacji, często rozbieżnych, skutecznie zatrzymuje Cię przed podjęciem pierwszych kroków lub kontynuacji.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Jeśli to początek Twojej przygody ze „zdrowym odżywianiem”, daj sobie spokój z liczeniem kalorii i układaniem czegokolwiek. Nie narzucaj na siebie od razu zbyt wielu nakazów i zakazów. Daj swojemu organizmowi, a zwłaszcza swojej psychice czas na przystosowanie się do zmian.

Załóżmy, że pierwszy krok w postaci ograniczenie spożywania słodyczy i fast foodów masz już za sobą. Co dalej?

Niżej znajdziesz pięć prostych zasad, które sprawią, że poczujesz się lepiej.

Woda zmineralizowana

Pij minimum  1,5-2l wody zmineralizowanej w ciągu dnia.

Zamień „kałużankę” na wodę średnio lub wysoko zmineralizowaną. Dzięki temu nawodnisz swój organizm.

Zacznij dzień od śniadania białkowo-tłuszczowego

Np. jajecznica na maśle z kurkami i pomidorem

Spróbuj przestawić się na tego typu śniadania na około 30 dni, potem sam zdecyduj, czy czujesz się lepiej. Tegu typu śniadania sprawdzą się u Ciebie zwłaszcza, gdy pierwszą połowę dnia spędzasz za biurkiem.


Nie jedz pszenicy!

Zrezygnuj z bułek pszennych.

Jeśli potrzebujesz pieczywa, jedz chleb żytni na zakwasie. Niech to będzie jednak dodatek, a nie podstawa Twojej diety.

Mąkę pszenną zastąp mąką jaglaną, gryczaną, z tapioki, kokosową. Możliwości jest wiele.

Zwiększ spożycie tłuszczy zwierzęcych w diecie, ogranicz tłuszcze roślinne

Zamień olej rzepakowy/słonecznikowy/ryżowy/z pestek winogron – na olej kokosowy i/lub masło klarowane/smalec. Używaj ich do pieczenia, smażenia, gotowania. Tłuszcze te mają wysoką temperaturę dymienia, dzięki czemu są bezpieczne do obróbki cieplnej.

Z tłuszczy roślinnych wybieraj oliwę z oliwek i awokado.

Nie spożywaj dużych ilości orzechów i ziaren. Nie musisz z nich całkowicie rezygnować. Zrób jednak w swojej diecie więcej miejsca dla tłuszczy zwierzęcych.

Spożywaj CAŁE JAJKA, różne rodzaje i części mięsa (nie tylko pierś z kurczaka i indyka).

Jedz warzywa!

Zwłaszcza sezonowe i zielone. Wybieraj jednak warzywa o różnych kolorach, nie ograniczaj się do 2-3 rodzajów warzyw.

Nie zapominaj o kiszonkach, stanowią one świetny naturalny probiotyk.

Wprowadź powyższe zasady do swojej diety i obserwuj swój organizm. Koszt ich wprowadzenia jest bardzo niski w porównaniu z tym, jak bardzo może poprawić się Twoje samopoczucie.

 



W artykule mówimy o: Zdrowie