Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Roztargnionym osobom trudniej…

Roztargnionym osobom trudniej…

Tadeusz Sowiński

Brak możliwości skoncentrowania się na wykonywanej czynności na skutek występowania różnego typu bodźców rozpraszających- czy to zewnętrznych czy wewnętrznych, może w sposób istotny utrudniać pracę nad estetyką sylwetki, przede wszystkim na skutek utraty kontroli, nad jakością i ilością spożywanego jedzenia.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Roztargniony nie jesteś sobą!

Bardzo często spotykam się z sytuacją, kiedy osoba pragnąca poprawić estetykę sylwetki wyraża swoje zdziwienie, że pomimo niewielkiej ilości spożywanego jedzenia, tak trudno jest pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. W takich sytuacjach najczęściej demaskowane są przyzwyczajenia osób, przychodzących po poradę w parach – czy to z małżonkiem/małżonką, mamą, tatą, koleżanką etc. Okazuje się, że współtowarzysz przypomina: „A pamiętasz hot doga zjedzonego w pośpiechu na stacji benzynowej?” albo „ciasto na imieninach u babci?” itd. Fakty są takie, iż na skutek ogromu codziennych obowiązków i bodźców docierających do nas z zewnątrz, bardzo często nawet nie pamiętamy, co zjedliśmy w ciągu dnia, a jeszcze większe trudności dotyczą szacowania wielkości spożytych porcji.

Co najczęściej odwraca naszą uwagę od zawartości talerza?

Czynników może być naprawdę wiele – od obowiązków służbowych czy rodzinnych, po koncentrowanie uwagi na własnych myślach czy fragmentach życiowych sytuacji. Warto zauważyć, iż skutecznie uwagę rozpraszają także: włączony telewizor, komputer, czytanie gazety czy książki, a także hałas. Ten ostatni stanowi przykład wyjątkowo stresującego rozpraszacza, niedocenianego pod względem negatywnego wpływu na kondycję zdrowotną – nie tylko psychiczną. Niezależnie od przyczyny roztargnienia, trzeba zdawać sobie sprawę z jego konsekwencji – a mianowicie wpływa zabójczo na mechanizmy samokontroli oraz sprawia, iż nasz jadłospis obfituje w wiele nieprzewidzianych i zazwyczaj niskojakościowych potraw, o których spożyciu często nawet nie pamiętamy…

Dlaczego jestem roztargniony?

Roztargnienie to bardzo często konsekwencja posiadania słabo rozwiniętych umiejętności dotyczących sprawnego organizowania się i planowania, podejmowania decyzji czy też zarządzania posiadanymi danymi i informacjami. Wbrew pozorom, jest to całkiem dobra wiadomość – to znaczy, że można nad nimi pracować, a tym samym wpłynąć na jakość i efektywność działań podjętych na rzecz uzyskania estetycznej sylwetki.

Co mogę zrobić, aby być mniej roztargnionym?

Przede wszystkim należy wyrobić w sobie nawyk tworzenia harmonogramu działań – nie ma lepszej metody na okiełznanie i uporządkowanie życiowych obowiązków, przyjemności, planów i zamierzeń. Warto przy tym zapisywać swoje pomysły nie tylko w głowie, ale również na papierze – także tym wirtualnym. Dzięki temu, jeśli coś wyleci nam z głowy, to urządzenia typu telefon czy komputer skutecznie nam przypomną (np. o tak prozaicznych sprawach jak zrobienie zakupów czy umówiony trening). Oprócz zadań, warto uwzględnić w harmonogramie cele, do których dążymy – dzięki temu łatwiej będzie nam się skoncentrować na utrwalaniu korzystnych zmian. Dodatkowo, mając na uwadze cel, jakim jest poprawa estetyki sylwetki warto konsultować się z osobami, które mają doświadczenie w planowaniu żywienia i treningów – w ten sposób uda się uniknąć wielu błędów.

Podsumowanie

Roztargnienie to często spore utrudnienie w pracy nad estetyką sylwetki, a także często powtarzana wymówka. Jednakże nie jest to problem nie do przeskoczenia. Przy odrobinie wysiłku i doskonaleniu umiejętności organizacyjnych można znacznie zminimalizować jego negatywne skutki.

 



W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Odchudzanie