5 aplikacji, które pomogą Ci kontrolować ilość wypitej wody

Często zapominamy o tym jak ważna jest woda i jej regularne spożywanie. Nasz organizm w większości składa się z wody i bardzo potrzebuje jej do prawidłowego funkcjonowania. Woda stanowi 60-70% objętości ciała dorosłego człowieka, 75-80% objętości mózgu i 75% mięśni. Doskonale więc widać jak bardzo jest niezbędna dla ciała i umysłu. Powinniśmy średnio wypijać około 2,5 litra dziennie wody, kobiety w ciąży czy matki karmiące jeszcze więcej. Tylko jak to liczyć?

Latem pijemy dużo więcej, gdyż wysoka temperatura wciąż przypomina nam o pragnieniu. Trudniej jest kontrolować ilość wypijanej wody w okresie zimowym, kiedy mamy ochotę na ciepłą herbatę z miodem czy kawę. Jeśli chcesz monitorować poziom wypijanej wody zainstaluj jedną z poniższych aplikacji na swój telefon i zmieniaj swoje nawyki.

1. Water Tracker

Prosta i intuicyjna aplikacja. Pomaga w kontrolowaniu ilości wypitej wody. Wymaga od nas podania podstawowych parametrów: wieku, wagi i czasu, jaki poświęcamy na aktywność fizyczną. Pozwala nam również wybrać pojemność naczyń, z których najczęściej pijemy. O wypiciu porcji wody przypomina alarm.

2. Hydro

To prosta i bardzo estetyczna aplikacja, która pomaga w wypracowaniu nawyku regularnego picia wody. Na podstawie podanych danych, tj. waga, płeć, tryb życia, woda i jedzenie jakie spożywamy oraz parametry otoczenia, aplikacja wylicza dziennie spożycie wody i kontroluje jej spożywanie. Aplikację można dostosować do swoich indywidualnych potrzeb i ustawić przypomnienia do wypicia wody w najbardziej dogodnych godzinach.  Dzięki fajnym wykresom i ustawieniu wielu parametrów, można również analizować swoje dane i przeglądać statystyki. Aplikacja jest bezpłatna.

3. Aqualert

Kolorowa i przyjazna aplikacja, która pozwala na monitorowanie ilości wypitej wody w naczyniach o różnej pojemności. Swoje wyniki można obserwować na wykresach, wraz z informacją czy wypiliśmy odpowiednią ilość wody. Ciekawą funkcją jest automatyczny tryb łóżko, dzięki któremu przypomnienia nie budzą użytkownika w środku nocy. Graficzny wskaźnik poziomu nawodnienia pozwala obserwować bieżącą sytuację oraz w prosty sposób obliczyć ile porcji wody zostało.

4. Moja woda

Bardzo fajna aplikacja, dzięki której wypicie każdej kolejnej szklanki będzie nowym osiągnięciem. Podczas konfiguracji aplikacji ustawiamy czas i regulujemy przypomnienia. Aplikacja daje również możliwość uzupełnienia danych o inne rodzaje płynów, które zostały wypite w ciągu dnia np. kawa czy herbata, które również zaliczają się do codziennego wyniku. Ciekawą opcją są porady i ciekawostki utwierdzające nas w przekonaniu, jak ważne jest odpowiednie nawadnianie organizmu.

5. DrinkWater

Ciekawie zaprojektowana aplikacja w języku angielskim. Nie posiada kalkulatora, użytkownik sam ustala, jaką ilość wody chce wypić w ciągu dnia. Istnieje możliwość ustawienia powiadomień, ale bez konkretnego wskazania godzin.  Aplikacja pozwala wybrać rodzaj butelki, a opróżnianie odbywa się przesunięciem palca.