Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia

5 aplikacji, które pomogą Ci kontrolować ilość wypitej wody

5 aplikacji, które pomogą Ci kontrolować ilość wypitej wody
Ewa Krawczyk
Często zapominamy o tym jak ważna jest woda i jej regularne spożywanie. Nasz organizm w większości składa się z wody i bardzo potrzebuje jej do prawidłowego funkcjonowania. Woda stanowi 60-70% objętości ciała dorosłego człowieka, 75-80% objętości mózgu i 75% mięśni. Doskonale więc widać jak bardzo jest niezbędna dla ciała i umysłu. Powinniśmy średnio wypijać około 2,5 litra dziennie wody, kobiety w ciąży czy matki karmiące jeszcze więcej. Tylko jak to liczyć?

Latem pijemy dużo więcej, gdyż wysoka temperatura wciąż przypomina nam o pragnieniu. Trudniej jest kontrolować ilość wypijanej wody w okresie zimowym, kiedy mamy ochotę na ciepłą herbatę z miodem czy kawę. Jeśli chcesz monitorować poziom wypijanej wody zainstaluj jedną z poniższych aplikacji na swój telefon i zmieniaj swoje nawyki.

1. Water Tracker

Prosta i intuicyjna aplikacja. Pomaga w kontrolowaniu ilości wypitej wody. Wymaga od nas podania podstawowych parametrów: wieku, wagi i czasu, jaki poświęcamy na aktywność fizyczną. Pozwala nam również wybrać pojemność naczyń, z których najczęściej pijemy. O wypiciu porcji wody przypomina alarm.

2. Hydro

To prosta i bardzo estetyczna aplikacja, która pomaga w wypracowaniu nawyku regularnego picia wody. Na podstawie podanych danych, tj. waga, płeć, tryb życia, woda i jedzenie jakie spożywamy oraz parametry otoczenia, aplikacja wylicza dziennie spożycie wody i kontroluje jej spożywanie. Aplikację można dostosować do swoich indywidualnych potrzeb i ustawić przypomnienia do wypicia wody w najbardziej dogodnych godzinach.  Dzięki fajnym wykresom i ustawieniu wielu parametrów, można również analizować swoje dane i przeglądać statystyki. Aplikacja jest bezpłatna.

3. Aqualert

Kolorowa i przyjazna aplikacja, która pozwala na monitorowanie ilości wypitej wody w naczyniach o różnej pojemności. Swoje wyniki można obserwować na wykresach, wraz z informacją czy wypiliśmy odpowiednią ilość wody. Ciekawą funkcją jest automatyczny tryb łóżko, dzięki któremu przypomnienia nie budzą użytkownika w środku nocy. Graficzny wskaźnik poziomu nawodnienia pozwala obserwować bieżącą sytuację oraz w prosty sposób obliczyć ile porcji wody zostało.

4. Moja woda

Bardzo fajna aplikacja, dzięki której wypicie każdej kolejnej szklanki będzie nowym osiągnięciem. Podczas konfiguracji aplikacji ustawiamy czas i regulujemy przypomnienia. Aplikacja daje również możliwość uzupełnienia danych o inne rodzaje płynów, które zostały wypite w ciągu dnia np. kawa czy herbata, które również zaliczają się do codziennego wyniku. Ciekawą opcją są porady i ciekawostki utwierdzające nas w przekonaniu, jak ważne jest odpowiednie nawadnianie organizmu.

5. DrinkWater

Ciekawie zaprojektowana aplikacja w języku angielskim. Nie posiada kalkulatora, użytkownik sam ustala, jaką ilość wody chce wypić w ciągu dnia. Istnieje możliwość ustawienia powiadomień, ale bez konkretnego wskazania godzin.  Aplikacja pozwala wybrać rodzaj butelki, a opróżnianie odbywa się przesunięciem palca.

W artykule mówimy o: Zdrowie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę