Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Mocne mięśnie kegla - lepszy seks

Mocne mięśnie kegla - lepszy seks

Ewa Krawczyk

Mięśnie dna miednicy, zwane potocznie mięśniami Kegla, to jedne z najważniejszych kobiecych mięśni. Są kwintesencją kobiecości, gdyż pełnią dużą rolę przy porodzie, szybkim powrocie do formy oraz przy udanym życiu seksualnym. Jak mięśnie dna miednicy wpływają na nasze zdrowie i życie seksualne? Czy silne mięśnie to mocniejsze orgazmy?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Najważniejsza jest regularność

Kojarzone ze wstydliwym tematem, jakim jest nietrzymanie moczu oraz porodem naturalnym, mięśnie Kegla mają ogromny wpływ na udane życie seksualne. Narządy wewnętrzne w obrębie miednicy są podtrzymywane przez trzy warstwy mięśni rozpiętych pomiędzy kością ogonową a łonową. Najistotniejsze dla nas są dwie głębsze warstwy podtrzymujące pochwę, macicę i pęcherz.

Słaba kondycja tych mięśni może mocno dać się we znaki. Trzeba pamiętać, że tak jak ciało, również mięśnie dna miednicy nie są odporne na upływ czasu, starzeją się, wiotczeją i przestają sprawnie funkcjonować. Można je utrzymać w dobrej kondycji ćwicząc regularnie. Dla niektórych kobiet może to być problematyczne, gdyż trudniej pamiętać o treningu niewidocznych dla naszego oka mięśni.

Niewidzialny trening

Ćwiczenia dna miednicy są najlepszymi ćwiczeniami, bo można je wykonywać wszędzie, w każdej pozycji, kiedy tylko nam się przypomni. Możemy ćwiczyć w drodze na przystanek, siedząc w aucie czy robiąc zakupy. Nie musimy przebierać się w strój sportowy ani biec na siłownię. Trening dna miednicy możemy wykonywać o każdej porze dnia. Ważna jest regularność i powtarzalność. Pierwsze motywujące efekty możemy zaobserwować po kilku miesiącach intensywnych ćwiczeń. Nie warto odkładać tego na późniejszy czas czy wtedy, kiedy będziemy planować dziecko.  Wykonywanie skutecznych ćwiczeń długo przed ciążą zagwarantuje nam lżejszy poród, możliwość uniknięcia cięcia krocza, szybką regeneracją mięśni i powrót do formy.

Podciąganie windy

Jak ćwiczyć? Najprościej zobrazować to stosując porównanie do windy. Podciągamy mięśnie dna miednicy najwyżej jak możemy, napinając je coraz mocniej, aż uzyskamy maksymalne napięcie. Przytrzymujemy mięśnie kilka sekund i powoli opuszczamy „windę”. Takie ćwiczenia wykonujemy kilkanaście razy dziennie.

Prócz standardowego treningu warto wykorzystywać coraz bardziej popularne kulki waginalne tzw. kulki gejszy. Można z nich korzystać podczas sprzątania czy innych domowych obowiązków. Obniżają się w pochwie, a naszym zadaniem jest podtrzymywanie ich mięśniami.

Silne mięśnie kegla to inwestycja na lata, a ćwiczenia wzmacniające powinna wykonywać kobieta w każdym wieku. Regularne ćwiczenia uchronią nas przed nieprzyjemnymi schorzeniami oraz poprawią życie seksualne.



W artykule mówimy o: Zdrowie Seks