Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Cztery najważniejsze suplementy dla aktywnych osób

Cztery najważniejsze suplementy dla aktywnych osób

Agata Bugorska

To naturalne, że osoby trenujące siłowo, nastawione na budowę mięśni interesują się także suplementacją. Praktycznie każdego dnia pojawia się coraz więcej nowych suplementów, ich nowe warianty, smaki, składy.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

W tej ilości czasami można się pogubić...Wielokrotnie pojawiają się spoty reklamowe mówiące o tym, że ten i tylko ten produkt przyniesie nam wymarzone efekty. Dla osób początkujących to często magia i wiedza tajemna.

Trochę zamieszania wprowadzają także produkty „łączone”, kiedy do głównego składnika dodawany jest drugi dla „wzmocnienia działania” tego pierwszego np. monohydrat kreatyny połączony z BCAA.

Niżej lista, która ułatwi zakupy początkującym! Czołowa czwórka.

1. Przedtreningówka

Każdy miewa słabszy dzień. Czy to przeciążenie pracą, kiepski sen, a może po prostu taka aura. Oczywiście można odpuścić jeden trening, ale są takie dni, że mimo wszystko chcemy go zrobić. Przedtreningówka jest świetnym rozwiązaniem. Dzięki niej odzyskamy motywację, energię, koncentrację i będziemy w stanie wykonać trening. Tego typu suplementy to mieszanki różnych stymulantów. Nasz organizm dość szybko się do nich przyzwyczaja i po pewnym czasie nie czuje takiego pobudzenia, jak wcześniej. Są dwie opcje – zwiększanie dawki lub stosowanie przedtreningówek cyklicznie. Dobrze mieć w swoich zasobach przedtreningówkę i traktować ją, jako „kopa” w słabszych dniach.

2. Monohydrat kreatyny

W niektórych publikacjach można się spotkać ze stwierdzeniem, że kreatyna ma negatywny wpływ na wątrobę, nerki, jelita, serce i mózg. Rzeczywiście, może ona wpłynąć negatywnie na zdrowie, ale tylko wtedy, jeśli będziemy spożywać absurdalnie gigantyczne dawki. Stosując kreatynę wzmacniamy mięśnie, zwiększamy ilość energii, dzięki czemu jesteśmy w stanie wykonać dłuższy lub cięższy trening. Kreatyna sprawdza się szczególnie w okresach treningów hipertroficznych, gdzie forma treningu ukierunkowana jest na budowę i jakość mięśni. Lepsze efekty działania monohydratu uzyskamy w treningach, gdzie serie zawierają 8 do 12 powtórzeń.

3. Odżywka białkowa

Odżywka białkowa to kolejny bardzo popularny produkt u osób ćwiczących. Z pewnością widzieliście sportowców pijących zaraz po treningu koktajl. W większości przypadków to właśnie koktajl białkowy – szybki posiłek potreningowy uzupełniający aminokwasy. Dzięki niej szybciej się regenerujemy i mamy więcej siły na kolejnych treningach. Białko wspomaga także redukcję tkanki tłuszczowej.

4. Glutamina

Głównym celem glutaminy jest zminimalizowanie rozpadu mięśni i wspomaganie procesu ich budowy. Jej ogromną zaletą jest także poprawa układu odpornościowego organizmu. Jest to bardzo dobry suplement wspomagający regenerację i budowę dobrej jakościowo masy mięśniowej (właśnie poprzez zapobieganie jej rozpadowi).