Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Czy jesteśmy gotowi na noworoczne postanowienia?

Czy jesteśmy gotowi na noworoczne postanowienia?

Agata Bugorska

Gotowość do zmian to istotny aspekt podejmowania wyzwania jakim są postanowienia noworoczne. Chęć zredukowania wagi oraz rzucenie palenia to jedne z najpopularniejszych postanowień noworocznych. Jakby spojrzeć na inne to zdecydowana większość także związana jest z poprawą stanu zdrowia.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Oprócz tego, najczęściej  decydujemy się przestawić na zdrowszą żywność, poprawić sprawność fizyczną, nauczyć się radzić sobie ze stresem czy spożywać mniej alkoholu.

Skupienie się na samodoskonaleniu jest dobre, ale wszystko zaczyna się w głowie. Osoba chcąca wziąć się za siebie musi sama czuć, że jest gotowa na zmiany. Ta gotowość to połowa sukcesu.

Meg Baker, dyrektor UAB Employee Wellness, mówi, że są trzy etapy budowania  gotowości. Początkowo mamy wstępne rozważanie, gdzie jest więcej niechęci do zmian, później następuje kontemplacja, podczas której rozważamy, że wprowadzone zmiany mogą być dla nas dobre i na końcu działanie prowadzące do zmiany stylu życia.

Meg Baker opracowała kilka wskazówek, które mogą pomóc wprowadzić zmiany w życiu:

  • Opracuj krótkoterminowe cele, które będą pasowały do Twojego rytmu dnia. Powinny być one realistyczne.
  • Rozważ jakie korzyści możesz osiągnąć i jakie są powody, że w ogóle myślisz o zmianach.
  • orozmawiaj z kimś bliskim, np. z członkiem rodziny czy przyjacielem. Opowiedz im o swoich celach i o tym dlaczego chcesz je osiągnąć. Dzieląc się tym, zwiększasz swoje poczucie obowiązku wobec postawionych sobie zadań.

Baker uważa, że mały sukces na starcie zwiększy Twoje chęci do podążania dalej tą ścieżką. Dlatego właśnie znajdź sobie początkowo taką formę ćwiczeń, którą lubisz, wprowadź w diecie niewielkie zmiany np. przygotowanie posiłków w domu zamiast kupowania gotowych kanapek. Takie drobne zadania nie sprawią, że poczujesz się przeciążony z powodu wywrócenia życia do góry nogami a z pewnością będziesz mieć satysfakcję, że coś się udało. Z pewnością zmotywujesz się do kolejnych kroków.

Pamiętaj też, że jeśli już wiesz, że jesteś gotowy na zmiany, to takie drobne sukcesy mogą tą gotowość umocnić. W końcu o to też chodzi! A jeśli z czasem poczujesz, że zaczynają Ci się wkradać stare nawyki, zastanów się  i przypomnij sobie dlaczego chciałeś zmian. A może zawczasu spisz je sobie na kartce papieru?

Czasami się jednak zdarza, że założone cele w trakcie mogą ulec zmianie. Nie bój się zatem zmienić trochę swoje cele gdy czujesz, że to co aktualnie robisz zabiera Ci energię, nie sprawia radości i w ogóle czujesz, że nie o to chodziło. To naturalne, że czasami potrzebujemy zmian. Zastanów się tylko najpierw czy taka sytuacja to ucieczka od pracy i postanowień czy rzeczywiści znużenie i zweryfikowanie swoich oczekiwań.

 



W artykule mówimy o: Zdrowie Poprawa kondycji Odchudzanie