Alkohol i sylwetka:  jak osiągać efekty bez poświęcania życia towarzyskiego?

Jeśli jesteś zaangażowany w treningi, dietę i kształtowanie sylwetki, jednak w weekendy lubisz spotykać się z przyjaciółki i prowadzić życie towarzyskie, nie martw się: nie jesteś sam. Wielu profesjonalnych kulturystów żyje niczym mnisi: nie palą papierosów, nie piją alkoholu, rezygnują z wielu produktów żywnościowych w swoim menu, znacząco ograniczają spotkania ze znajomymi.

Wielu z nas decyduje się na prowadzenie zdrowego stylu życia, na co dzień odżywia się zdrowo i regularnie trenuje, jednak nadal chce móc wypić kilka drinków z przyjaciółmi w weekend lub z innej okazji. I to jest zupełnie normalne! W zdrowym stylu życia nie chodzi bowiem o popadanie w skrajności i prowadzenie życia zakonnika. Takie podejście może nam przysporzyć więcej problemów niż korzyści i z pewnością nie będzie zdrowe dla naszej psychiki.

Jeśli chcesz prowadzić zdrowy tryb życia bez rezygnowania ze spotkań ze znajomymi i okazyjnego wypijania kilku małych piw, mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci prowadzić satysfakcjonujące życie towarzyskie i nadal osiągać zadowalające efekty treningów.

Wskazówka 1: Zawsze bądź dobrze nawodniony

Pamiętaj, alkohol ma działanie moczopędne, a jego spożycie zawsze Cię odwadnia. Jeśli masz zamiar spożywać alkohol, pamiętaj o jego działaniu odwadniającym i zawsze kompensuj to spożyciem odpowiedniej ilości wody. Nie przesadzaj z ilością spożywanego alkoholu i zawsze wyrównuj jego spożycie kilkoma szklankami wody. Utrzymanie nawodnienia jest bardzo ważne dla wzrostu mięśni. Zawsze powinieneś pić wodę, nawet jeśli nie spożywasz alkoholu. 

Wskazówka 2: Traktuj sen priorytetowo i ustal harmonogramu snu.

Życie towarzyskie i spożywanie alkoholu może poważnie zakłócić harmonogram snu. Jeśli wiesz, że będziesz pił, wcześniej zaplanuj czas na sen. Ustaw przypomnienie, jeśli potrzebujesz. Jedna zarwana noc nie wydaje się poważnym przewinieniem, ale prawda jest taka, że deficyty snu mogą sumować się w tygodniu i znacząco wpłynąć na Twoje wyniki sportowe przez kilka kolejnych dni. By uniknąć kłopotów ustal swój harmonogram snu i codziennie kładź się spać i wstawaj o podobnej porze. W czasie weekendów możesz przesunąć wyznaczony czas zasypiania i pobudki do maksymalnie dwóch godzin w przód. Taka zmiana nie powinna znacząco wpłynąć na Twój rytm dobowy. 

Wskazówka 3: Umiar jest kluczem

Spożywanie alkoholu w nocy, dzień przed treningiem nie jest dobrym pomysłem. Rozsądnie zaplanuj wieczorne spotkania z przyjaciółmi przy alkoholu. Umiar jest kluczem. Jeśli zaplanujesz, że alkohol spożywasz w weekendy, to trzymaj się tego planu i nie pij go w inne dni. Pamiętaj, że alkohol nie szkodzi tak długo, jak potrafisz zachować umiar i zdrowy rozsądek w jego spożyciu.

Wskazówka 4: Zakazany owoc kusi najbardziej

Jeden drink, czy jedna lampka wina nie wpływa znacząco na spadek wyników sportowych. Jeśli postanowisz zrezygnować z alkoholu całkowicie, ryzykujesz, że zamienisz go w zakazany owoc, który kusi najbardziej. Nie ma nic złego w tym, że wypijesz od czasu do czasu kieliszek wina do kolacji. Pozwalanie sobie na małe przyjemności przynosi więcej pożytku niż ścisłe zakazy i detoksy.

W końcu "człowiek nie wielbłąd, czasem napić się  musi"