Leucyna- znakomite uzupełnienie niskokalorycznej diety

Chcąc pozbyć się nadmiaru kilogramów należy nie tylko zwiększyć aktywność fizyczną, ale także wprowadzić do diety pewne restrykcje. Podstawowym zabiegiem jest oczywiście poprawa jakości odżywczej żywności oraz zmniejszenie spożycia kalorii. Niestety odmawianie sobie jedzenia nie przychodzi zazwyczaj łatwo, w przypadku deficytu energetycznego organizm niechętnie sięga do rezerw tłuszczowych i zaczyna domagać się „paliwa” – a my stajemy się po prostu głodni. Uczucie głodu powoduje, że wyłamujemy się z dietetycznego reżimu i ulegamy niekontrolowanemu obżarstwu. Na szczęście jest pewna substancja która może okazać się wielce pomocna.

Przeczytaj koniecznie:

Co to są BCAA i jakie mają znaczenie dla formy sportowej

Łaknienie regulowane jest przez skomplikowane mechanizmy neuro-hormonalne, które wykształciły się właśnie po to byśmy w sytuacji, gdy zaczyna brakować energii – niezwłocznie udali się w poszukiwaniu pożywienia. W odległych czasach uczucie głodu zmuszało naszych przodków do wielogodzinnych lub nieraz wielodniowych wypraw w poszukiwaniu pokarmu, dziś – wystarczy otworzyć lodówkę lub udać się do pobliskiego „bistro” czy marketu. Konsekwencje są takie, że mechanizm który niegdyś pozwalał nam przeżyć, dziś powoduje że łatwo tyjemy i z wielkim trudem – pozbywamy się nadmiaru kilogramów.

Na szczęście są skuteczne sposoby, by organizm oszukać. Naukowcy już jakiś czas temu odkryli, że nasz mózg nie ma zdolności precyzyjnego przeliczania dostarczanej energii. Owszem specjalne „sensory” wyczulone są na poziom glukozy czy niektórych aminokwasów we krwi, a także na wypełnienie żołądka, jednak owa drobna matematyczna „ułomność” naszego organizmu sprawia, że poprzez sprytne i przemyślane zagrania jesteśmy w stanie sprawić, że pomimo niższego niż wymagane spożycia energii nie będzie się on zbyt nachalnie domagał kolejnej porcji jedzenia.

Jeden z aminokwasów rozgałęzionych – leucyna, stosowana zazwyczaj w celu zahamowania katabolizmu czy usprawnienia regeneracji z łatwością przekracza barierę krew-mózg i wpływa na ośrodek głodu w podwzgórzu. Dzieje się to za pośrednictwem specjalnego enzymu zwanego w skrócie mTOR. Jego aktywacja "w przekonaniu" naszego organizmu związana jest z wysokim poziomem energii w komórkach. Leucyna wpływa aktywująco na kinazę mTOR, przez co w mięśniach - nasila syntezę białek, a mózgu - hamuje łaknienie.

Tak więc zwiększenie podaży leucyny poprzez spożycie dodatkowych porcji produktów białkowych czy też – suplementów ją zawierających może okazać się znakomitym sposobem na zmniejszenie łaknienia w przypadku stosowania niskokalorycznych diet odchudzających!

Dokucza Ci głód?

Zwiększ podaż leucyny!

Reasumując: stosowanie preparatów typu BCAA czy też innych suplementów zawierających leucynę może okazać się znakomitym rozwiązaniem w czasie redukcji tkanki tłuszczowej. Leucyna nie tylko wspomaga regenerację powysiłkową i chroni mięsnie przed katabolizmem, ale także zmniejsza łaknienie pomagając tym samym utrzymać założenia niskokalorycznej diety.